دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

759  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 8 دی ماه 1400

دستگاه‌ تصفیه هوا فردی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و بر فناوری‌های مختلفی تکیه می‌کند. برخی کوچک و قابل حمل هستند و برخی از انواع آن پوشیدنی اند. در این مقاله، نحوه عملکرد آنها را توضیح خواهیم داد و توصیه هایی را برای خرید دستگاه تصفیه هوا ایمن و مؤثر ارائه می دهیم.

دستگاه تصفیه هوا شخصی چیست و چگونه کار میکند؟

 

دستگاه تصفیه هوا با حذف آلرژن ها، آلاینده ها و سموم از اتاق های کوچک تا بزرگ، هوا را ضد عفونی می کنند. انواع دستگاه تصفیه هوا شخصی این کار را در مقیاس کوچک‌تر انجام میدهند.

 

اگر استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای شما لذت بخش است ، ممکن است بخواهید زمانی که در حال حرکت و در محیط‌های مختلف سرپوشیده هستید، از مزایای مشابهی برخوردار شوید.

 

دستگاه‌ تصفیه هوا فردی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و بر فناوری‌های مختلفی تکیه می‌کند. برخی کوچک و قابل حمل هستند و برخی از انواع آن پوشیدنی اند. در این مقاله، نحوه عملکرد آنها را توضیح خواهیم داد و توصیه هایی را برای خرید دستگاه تصفیه هوا  ایمن و مؤثر ارائه می دهیم.

 

دستگاه تصفیه هوا شخصی چگونه کار می کنند

دستگاه تصفیه هوا شخصی دستگاه کوچکی است. آنها برای تمیز کردن هوای داخل خانه که در نزدیکی شما در گردش است طراحی شده اند. هوای داخل خانه می تواند حاوی محرک ها و ذرات بسیاری از مواد باشد، از جمله:

 

ویروس ها

باکتری ها

آلرژن ها، از جمله شوره حیوانات خانگی و گرده

سموم و مواد شیمیایی مانند آنهایی که در دود سیگار یافت می شوند

ترکیبات آلی فرار (VOCs)، مانند آنهایی که از رنگ و پارچه ساطع می شوند

گرد و خاک

غبار

کپک

از آنجایی که آنها کوچک هستند، دستگاه تصفیه هوا شخصی قادر به تحمل بار ذرات معمولاً در یک اتاق متوسط ​​یا بزرگ نیست. آنها همچنین ممکن است ظرفیت محدودی برای تمیز کردن هوا در محیط های بسیار آلوده یا کثیف داشته باشند.

 

 

 

 

 

دستگاه تصفیه هوا در هر اندازه، از جمله اندازه کوچک و شخصی ، سموم یا آلاینده های موجود در سطوح سخت یا نرم را از بین نمی برند. به عنوان مثال، اگر از یک دستگاه تصفیه هوا شخصی موثر و کارآمد در هواپیما یا ماشین استفاده می کنید، هوای اطراف شما را تمیز می کند، اما میکروب ها یا باکتری ها را از صندلی یا پنجره شما حذف نمیکند.

 

بسیاری از انواع دستگاه تصفیه هوا شخصی پوشیدنی، برای تمیز کردن هوا به فناوری یونیزاسیون متکی هستند. یونیزاسیون یون های منفی تولید می کند که ذرات موجود در هوا را به صورت الکتریکی شارژ می کند. این امر باعث می شود که ذرات به سطوح جامد مانند دیوارها یا فرش ها بچسبند. ذرات حذف یا خالص نمی شوند، فقط از شما دور می شوند. اگر ذرات از محل فرود خود منحرف شوند، می توانند دوباره در هوا شناور شوند.

 

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، یونیزاسیون همچنین باعث تولید اوزون می شود که یک محرک ریه است. ازن می‌تواند تنفس هوا را سخت‌تر کند، به‌ویژه اگر بیماری‌هایی مانند آسم دارید.

 

ممکن است  دستگاه تصفیه هوا شخصی از فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA)، فیلتر کربن فعال یا هر دو استفاده کند. این فیلترها ذرات هوا را به دام می اندازند و از بین می برند و هوا  را تمیز و عاری از مواد محرک می کنند.

 

بدون توجه به اندازه یا فناوری آن، دستگاه تصفیه هوا محیط را به طور کامل پاک نمیکند. فیلترهای HEPA واقعی بسیار موثر هستند، اما دستگاه های کوچکتر ظرفیت تمیز کنندگی کمتری نسبت به مدل های بزرگتر دارند. بررسی اخیر چندین مطالعه توسط منبع مورد اعتماد نشان داد که دستگاه تصفیه هوا شخصی مجهز به فیلتر HEPA قادر به حذف قابل‌توجه ذرات SARS-CoV2 موجود در هوا از هوا هستند.

 

 

چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا شخصی را انتخاب کنیم

دستگاه تصفیه هوا حتما باید  از فیلترهای True HEPA استفاده کند و استانداردهای وزارت انرژی برای پاکسازی ذرات را دارا باشد یا از سطح استاندارد فراتر برود. دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا می تواند حداقل 99.97 درصد از آلاینده ها را از هوا حذف کند.

 

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا که به فناوری شارژ الکترواستاتیکی متکی هستند، ازن تولید می کنند. دستگاه های مجهز به فناوری جدید ازن منتشر نمیکنند پس از کسب اطمینان از این موضوع و  انجام تحقیق و بررسی کافی برای خرید این نوع دستگاه تصفیه هوا شخصی اقدام کنید.