دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

705  تعداد بازدید  |  یکشنبه 12 دی ماه 1400

ساختمان خوابگاه چه قدیمی باشد و چه جدید، به تعداد دانشجویان سال اول پر از میکروب می شود. در واقع، بیشتر ذرات موجود در هوا مملو از میکروب هستند. دستگاه‌ تصفیه هوا می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که سیستم ایمنی دانشجویان را تهدید می‌کند، از بین ببرد.در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه نوع دستگاه تصفیه هوا برا این محیط مناسب تر است

دستگاه تصفیه هوا مناسب برای خوابگاه ها

 

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) مقاله ای را منتشر کرد که در آن یافته های یک مطالعه یک ساله روی 341 کالج گزارش شد. آن گزارش غلظت بالایی از فرمالدئید، اکسید نیتروژن و دی اکسید کربن را در هوا در ساختمان های کالج و خوابگاه ها شناسایی کرد. هر دو ساختمان مقاوم سازی/بازسازی شده و ساختمان های کاملاً جدید نمونه برداری شدند.

ساختمان خوابگاه چه قدیمی باشد و چه جدید، به تعداد دانشجویان سال اول پر از میکروب می شود. در واقع، بیشتر.  ذرات موجود در هوا مملو از میکروب هستند. دستگاه‌ تصفیه هوا می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که سیستم ایمنی دانشجویان را تهدید می‌کند، از بین ببرد.

در ادامه جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا مناسب خوابگاه ها آورده شده است.

دستگاه تصفیه هوا خوابگاه: عملکردها و ویژگی ها

همه ی انواع دستگاه تصفیه هوا یکسان ساخته نمی شوند. هنگام خرید اینترنتی دستگاه تصفیه هوا، گزینه های زیادی وجود دارد. چند نوع تکنولوژی اساسی برای تصفیه هوای داخل خانه استفاده می شود. احتمالاً دستگاه هایی را خواهید یافت که از:

فیلتراسیون کربن

فیلتراسیون هپا

فیلترهای نور UV

یونیزاسیون

استفاده میکنند. بهترین دستگاه تصفیه هوا برای خوابگاه های دانشگاهی باید همه ی انواع آلاینده های  اساسی ( مانند کپک ، آلرژن ها ، گرد و خاک ، باکتری ها ، گرده و ویروس ها)  را پوشش دهد. علاوه بر این هر فناوری خاص در دستگاه تصفیه هوا باید به حداکثر کارایی خود برسد تا بتواند به طور موثر عمل کند.

 

 

 

از طریق برخی از فرآیندهای بسیار پیچیده، فیلترهای دستگاه تصفیه هوا می توانند آلاینده های موجود در هوا را حذف یا غیرفعال کنند. آلاینده هایی که سلامتی افراد را تهدید می کنند به طرق مختلف در هوا پراکنده می شوند و اندازه های مختلفی هم دارند. همه چیز از عطسه افراد داخل اتاق خوابگاه گرفته تا وزش هوای بیرون می تواند اتاق را پر از ذرات ناسالم کند. اینها ممکن است به بزرگی یک قطره یا بسیار کوچک باشند که دیده نشوند. هر نوع فیلتری را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که این معیارهای مهم را برآورده می کند و می تواند:

گرد و غبار را به دام بیندازید

ویروس ها را غیرفعال کند (دستگاه تصفیه هوا هپا و یونیزه کننده های UV می توانند این کار را انجام دهند.)

هاگ های کپک را از بین ببرد

میکروب ها را خنثی کند (میکروب کش باشد)

به عنوان مثال، دستگاه تصفیه‌ هوا HEPA ذرات کوچکی به اندازه 0.3 میکرون را فیلتر می‌کند که بزرگ‌تر از یک کروناویروس معمولی است. این بدان معنی است که برای کنترل کرونا ویروس لازم است از ترکیب فناوری های مختلف موجود در دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

 

اندازه دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خوابگاه چقدر باید باشد؟

مهم است که دستگاه تصفیه هوا را متناسب با متراژ مربع اتاق خوابگاه انتخاب کنید. بسته به اینکه اتاق چقدر بزرگ یا کوچک است، یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل می تواند مقدار مناسبی از هوا را جابه جا کرده و تمیز کند. اگر نگران سر و صدا در یک فضای کوچک هستید، خبر خوب این است که دستگاه تصفیه هوا نایس برای ایجاد صدای بسیار کمی طراحی شده است. به غیر از صدای ملایم وزش هوا (شبیه به پنکه سقفی)، یک دستگاه تصفیه هوا در خوابگاه دانشگاه شما باعث اختلال در مطالعه یا خواب نمی شود

 

برای به حداقل رساندن خطر شیوع کووید 19 می توان از دستگاه تصفیه هوا در ساختمان های عمومی و اتاق های خوابگاه استفاده کرد. اگر شما یک مدیر یا مربی هستید و می خواهید در مورد استفاده از با کیفیت ترین دستگاه تصفیه هوا برای محیط های خوابگاهی یا فضای دانشگاه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

 

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

آیا آلودگی هوا و افسردگی با هم در ارتباط اند؟

آیا باید با دستگاه تصفیه هوای روشن خوابید؟