دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

768  تعداد بازدید  |  سه شنبه 14 دی ماه 1400

هر مقاله ای در مورد محرک های آلرژی و آسم بخوانید. چه چیزی پیدا می کنید؟ اجتناب از مو و شوره گربه و همچنین سایر مواد حساسیت زا و موی انواع حیوانات در صدر لیست توصیه ها قرار دارد. برای حفظ سلامت خود و خانواده تان چه اقدامی می توانید انجام دهید؟آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا میتواند کمک کننده باشد؟

کاهش آلرژی به شوره و موی گربه به کمک دستگاه تصفیه هوا

 

آلرژی به موی گربه

هر مقاله ای در مورد محرک های آلرژی و آسم بخوانید. چه چیزی پیدا می کنید؟ اجتناب از مو و شوره گربه و همچنین سایر مواد حساسیت زا و موی انواع حیوانات در صدر لیست توصیه ها قرار دارد. شاید شما یا یکی از اعضای خانواده تان آلرژی و آسم داشته باشید. آیا حساسیت به گربه تهدیدی واقعی برای سلامتی شماست؟ آیا باید نگران بود؟ برای حفظ سلامت خود و خانواده تان چه اقدامی می توانید انجام دهید؟آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا میتواند کمک کننده باشد؟

 

وقت آن است که هوا را پاک و تمیز کنیم. در این مقاله ما حقایق مربوط به شوره و حساسیت نسبت به گربه را مورد بحث قرار خواهیم داد: این حساسیت ناشی از چیست و چگونه به یک مشکل تبدیل می شود؟

 

 

شوره گربه چیست و چگونه میتواند حساسیت ایجاد کند؟

اول از همه به مسئله شوره می پردازیم. به بیان ساده، شوره سلول های مرده پوست است، چه به صورت تکی و چه به صورت ورقه یا توده. هر موجود زنده ای که پوست دارد، شوره دارد. ما انسان ها همیشه سلول های پوست را به صورت پوسته از دست می دهیم. گاهی اوقات ما آنها را به عنوان پوسته روی بدن یا به عنوان شوره سر از پوست سر خود می بینیم. در واقع کلمه شوره از همان ریشه شوره سر گرفته شده است.

در مورد گربه ها، بزاق خشک شده روی موهای آنها شوره نمی شود. شوره سلول های مرده پوستی است که گربه یا حیوانات دیگر به عنوان بخشی از چرخه طبیعی رشد سلولی پوست خود از دست می دهند.

 

این حقایق به پوچ بودن هر ادعایی برای گربه ای بدون شوره یا حتی نژاد کم شوره اشاره می کند. گربه باید اصلاً پوست نداشته باشد تا گربه ای بدون شوره باشد. گربه ها، هر نژادی که باشند، اساساً چرخه رشد پوست یکسانی دارند، به استثنای چرخه سریعتر که منجر به سطوح بالاتر از نرمال شوره می شود. همچنین لازم به ذکر است که گربه‌های مسن‌تر نسبت به گربه‌های جوان‌تر تولیدکننده شوره بیشتری هستند. این به عنوان یک نتیجه از تمایل به خشک شدن پوست در گربه های مسن توضیح داده می شود.

 

چه چیزی باعث ایجاد حساسیت نسبت به موی گربه می شود؟

 

اول از همه، یک گربه به اندازه کافی شوره تولید می کند تا منبع غذایی فراوانی برای کنه های گرد و غبار فراهم کند. این کنه‌های گرد و غبار را باید به عنوان منبع ثانویه آلرژن‌ها در نظر گرفت.

شوره تمام حیوانات کوچک است، اما شوره گربه ها به ویژه میکروسکوپی است. این امر چندین چالش را برای کنترل آن ایجاد می کند. اگر تا به حال متوجه گرد و غبار در یک محور نور خورشید شده اید، ذرات معلق در هوا معمولاً در اندازه 50 میکرون هستند. در شرایط ایده‌آل نور و پس‌زمینه مناسب، چشم غیرمسلح انسان ممکن است بتواند ذرات کوچکی به اندازه 10 میکرون را تشخیص دهد. تقریباً 75٪ از ذرات موی گربه 5 تا 10 میکرون و 25٪ 2.5 میکرون یا کوچکتر هستند. در آن اندازه ذرات به راحتی از هوا ته نشین نمی شوند و تمایل دارند برای مدت طولانی معلق بمانند. این یک مشکل واقعی در هنگام انجام نظافت خانه است مطالعات نشان داده‌اند که جاروبرقی‌ها به راحتی می‌توانند شوره و موی گربه را که روی کف‌ و فرش‌ وجود دارد تا سطوح بحرانی در هوا پخش کنند در اینجاست که اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا در جذب و خنثی کردن این آلاینده ها روشن می شود.

 

اندازه ذرات موی گربه آنهارا  در دسته ذرات نافذ ریه قرار می دهد، ذراتی که به راحتی به درونی ترین فرورفتگی های ریه منتقل می شوند.کاهش عملکرد ریه و آسیب دائمی به آن نتایج این نوع قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات نافذ آلرژی زا است.

 

این باید برای والدین کودکان آلرژیک به گربه نگران کننده باشد، زیرا ریه های کودکان هنوز در حال رشد هستند و تمایل دارند حتی نسبت به آلاینده های موجود در هوا حساس تر باشند. کودکان همچنین تمایل دارند حجم بیشتری از هوا را به ازای هر واحد وزن بدن نسبت به بزرگسالان مصرف کنند، بنابراین آلاینده‌ها می‌توانند به دلیل غلظت‌های بالاتری که در بدن آنها انباشته می‌شود، تأثیر واضح‌تری بر روی کودکان داشته باشند.(در مقاله دستگاه تصفیه هوا اتاق کودک مفصلا به اهمیت موضوع وجود دستگاه تصفیه هوا در اتاق کودکان علی الخصوص نوزادان پرداخته ایم.)

 

اندازه ذرات شوره گربه نیز یک چالش است زیرا در آن محدوده اندازه، ذرات به دلیل چسبندگی مولکولی به سطوح می‌چسبند، به همین دلیل، هنگامی که یک سطح یا لباس با شوره گربه و آلرژی گربه آلوده می شود، شست و شو و پاکسازی سطوح  و لباس ها باید به صورت کامل و عمقی انجام شود برای کمک به حذف این آلاینده ها بهتر است از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم تا قبل از چسبیدن  شوره به لباس و سطوح در هوا به دام انداخته شوند.

 

مقابله با آلرژی به گربه با دستگاه تصفیه هوا

اکنون باید به این نکته اشاره کرد که اندازه ذرات شوره، دستگاه تصفیه هوا با فیلتر True HEPA را به بهترین انتخاب برای کاهش ذرات آلاینده موجود در هوا تبدیل می کند. فیلتراسیون 99.97 درصدی هپا واقعی کاملاً قادر است اندازه 1 تا 10 میکرون شوره معمولی گربه را کنترل و که این امر آن هارا به دستگاه تصفیه هوا عالی برای شوره حیوانات خانگی تبدیل می کند. امکان افزایش چسبندگی ذرات نافذ ریه به بافت‌های ریه که دارای بار منفی هستند، تایید شده است به این ترتیب مصرف‌کنندگان باید از خرید دستگاه تصفیه هوا از نوع یونیزر صرف نظر کنند. همچنین باید از رسوب‌دهنده‌های الکترواستاتیک سبک یونی در دستگاه تصفیه هوا که موجب تولید ازن می شوند اجتناب کرد.

 

ازن می‌تواند حساسیت بیشتری نسبت به آلرژن‌ها ایجاد کند که باعث می‌شود آلرژن گربه در هوا برای مصرف‌کننده بی‌احتیاط قوی‌تر شود. ازن همچنین ذرات هوا را پاک نمی کند.دستگاه تصفیه هوا به روش  رسوب‌دهنده‌های الکترواستاتیک تنها حدود 80 درصد با صفحات تمیز و بدون بار کارایی دارد. راندمان آنها می تواند در عرض چند روز به کمتر از 20٪ به دلیل بارگیری ذرات در صفحه کاهش یابد، بنابراین نیاز به تمیز کردن دائمی تعمیر و نگهداری دارد. عضو آلرژیک خانواده نباید این تمیز کردن نگهداری را انجام دهد زیرا در صورت استنشاق مواد حساسیت‌زای غلیظ در حین تمیز کردن صفحات می‌تواند واکنش شدیدی ایجاد کند. تنها دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن موی حیوانات خانگی به طور ایمن و موثر، یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا واقعی است.

 

 

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا، دستگاه معجزه آسایی که همه ما باید از آن استفاده کنیم

نابودی میکروب های موجود در هوا به کمک دستگاه تصفیه هوا

 6 نکته برای غلبه بر آلرژی های زمستانی

چه نوع دستگاه تصفیه هوایی برای صاحبان پرندگان مناسب است؟

محیط پاک در خانه : جایگزین های ایمن برای محصولات خانگی سمی