دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

696  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 15 دی ماه 1400

بوهای به ظاهر مطبوع اغلب کیفیت زندگی را بالاتر میبرند. باورش سخت است که بوهای مطبوع مانند ، شمع های معطر، خوشبو کننده های هوا و حتی درختان کریسمس می توانند با خطراتی برای سلامتی همراه باشند. بنابراین اگر بوهای مطبوع می توانند فریبنده باشند، هوای تازه، طبیعی و تمیز چه بویی دارد؟ با کمال تعجب، این بو همیشه آن چیزی نیست که بینی و خاطرات آن را با طراوت پیوند می دهند.

هوای پاک چه بویی می دهد؟

 

بوهای به ظاهر مطبوع اغلب کیفیت زندگی را بالاتر میبرند. باورش سخت است که بوهای مطبوع مانند ، شمع های معطر، خوشبو کننده های هوا و حتی درختان کریسمس می توانند با خطراتی برای سلامتی همراه باشند.

بنابراین اگر بوهای مطبوع می توانند فریبنده باشند، هوای تازه، طبیعی و تمیز چه بویی دارد؟ با کمال تعجب، این بو همیشه آن چیزی نیست که بینی و خاطرات آن را با طراوت پیوند می دهند.

 

رعد و برق و بوی ازن

برای بسیاری از مردم بوی هوای پاک بوی هوای بیرون پس از رعد و برق است. و متأسفانه، این بو اغلب ازن است. در حالی که بوی بیرون پس از رعد و برق ممکن است "تازه" به نظر برسد، ازن سطح زمین یک آلاینده و یک خطر برای سلامتی است.

در حالی که بوی بیرون پس از رعد و برق ممکن است "تازه" به نظر برسد، ازن برروی سطح زمین یک آلاینده و یک خطر برای سلامتی است.

 

استنشاق ازن می تواند برای سیستم تنفسی خطرناک باشد.

در حالی که ازن در جو برای زندگی سالم اهمیت زیادی دارد ،وجود آن برروی زمین وحشتناک است. استنشاق ازن می تواند برای سیستم تنفسی خطرناک باشد. ازن می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود، از جمله:

 

آسیب ریه

درد قفسه سینه

خس خس سینه و سرفه

تنگی نفس

تحریک گلو

افزایش حملات آسم

برای جلوگیری از استنشاق ازن در محیط های داخلی بهتر است از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید توجه داشته باشید که دستگاه تصفیه هوا خود مولد ازن نباشد و از فیلتراسیون برای تصفیه استفاده نماید

 

 

 

 

 

 

رایحه های خانگی

 

برای برخی افراد، هوای پاک بویی شبیه عطر طبیعی می دهد که آنها را به یاد چوب هایی مانند کاج یا سرو می اندازد. کسانی که در جزایر هاوایی بزرگ شده اند یا زندگی می کنند ممکن است بوی گل های تازه را با هوای پاک مرتبط کنند.

در اکثر خانه های مدرن، رایحه اصلی کاج، سرو، لیمو یا گل با عطری که برای تکرار آن رایحه طراحی شده است جایگزین شده است. این رایحه تازه ممکن است از محصولات پاک کننده ای که میکروب ها را از بین می برند یا از خوشبو کننده های هوا که حاوی عطر خاصی هستند به دست بیاید. شمع های معطر محصولات محبوبی برای افزودن عطر ظاهراً خوشبو در خانه هستند.

تمامی این محصولات حاوی مواد شیمیایی مانند لیمونن، یک ترکیب آلی فرار (VOC) باشند که بوی خوش و آشنا را تولید می کند. تنفس مداوم در هوای دارای ترکیبات آلی فرار ، میتواند منجر به مشکلات تنفسی شود برای جلوگیری از تنفس در این آلاینده های مضر بهتر است یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید

 

فرمالدئید

قرار گرفتن در معرض فرمالدئید می تواند باعث علائم زیر شود:

احساس سوزش در چشم، بینی و گلو

سرفه و خس خس سینه

حالت تهوع

تحریک پوست

در سطوح بالا، فرمالدئید سرطان زا است.

دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلترهای کربن فعال می تواند فرمالدئید و صدها ماده شیمیایی دیگر را از هوای محیط حذف کنند. کربن فعال در حذف فرمالدئید دارای راندمان بالایی است پس اگر از مواد شوینده دارای اسانس و یا شمع های معطر استفاده میکنید حتما توجه داشته باشید که دستگاه تصفیه هوا شما مجهز به فیلتر کربن فعال باشد

 

هوای پاک بویی ندارد

حقیقت این است که هوای تمیز باید بوی هیچ چیز را ندهد. مطمئن ترین نشانه هوای پاک در خانه، نداشتن رایحه پوشاننده، خوشایند یا غیر آن است.

در جاهایی که بو وجود دارد، به جای اینکه سعی کنید آنها را با رایحه های دیگر بپوشانید، آنها را حذف کنید. ، توجه به نکات زیر برای کاهش بوهای ناخواسته میتواند سودمند باشد:

 

در صورت امکان گزینه های بدون عطر را برای محصولات تمیز کننده پیدا کنید.

از تمیز کردن با آمونیاک خودداری کنید

هنگام پخت پز هوا را به کمک فن تهویه کنید و از هود آشپزخانه استفاده کنید.

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا با کارایی بالا مجهز به فیلتر ضد بو و فیلتر هپا، آلاینده های رایج موجود در هوا مانند PM2.5 و انواع بوها را از بین می برد.

 

نتیجه گیری

 

هوای پاک بر خلاف تصور عموم هیچ بویی ندارد هرگاه رایحه ای در خانه احساس کردید باید آگاه باشید که این رایحه هرچند خوشایند، سرشار از انواع آلاینده های مضر است برای حذف قطعی این آلاینده ها بهتر است از یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

نکته1 : دستگاه تصفیه هوا شما باید مجهز به فیلتر کربن فعال و فیلتر ضد بو باشد تا بالاترین کارایی را درحذف ذرات آلاینده ارائه دهد

نکته 2 : حتما بررسی کنید که دستگاه تصفیه هوا شما مولد ازن نباشد زیرا تولید ازن به عنوان اثرات جانبی دربرخی از انواع  دستگاه تصفیه هوا، رایج است و میتواند موجب عوارض در سیستم تنفسی شما شود.

 

بیشتر بدانید:

 

آیا خرید دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است؟

تصفیه هوا و نابودی ترکیبات آلی فرار

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل