دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

543  تعداد بازدید  |  دوشنبه 16 اسفند ماه 1400

پاکیزگی هوای خانه برای سلامتی و کیفیت زندگی شما حیاتی است. وقتی روی سلامتی خود با یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری می کنید، مهم است که موثرترین فناوری موجود را خریداری کنید. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام فناوری برای شما مناسب‌تر است ممکن است گیج‌کننده باشد، زیرا فن‌آوری‌های متنوعی در ارتباط با دستگاه تصفیه هوا وجود دارد، در این مقاله ما به مقایسه دستگاه تصفیه هوا هپا و دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک میپردازیم

HEPA در مقابل الکترواستاتیک: کدام دستگاه تصفیه هوا بهترین است؟

 

پاکیزگی هوای خانه برای سلامتی و کیفیت زندگی شما حیاتی است. وقتی روی سلامتی خود با یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری می کنید، مهم است که موثرترین فناوری موجود را خریداری کنید. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام فناوری برای شما مناسب‌تر است ممکن است گیج‌کننده باشد، زیرا فن‌آوری‌های متنوعی در ارتباط با دستگاه تصفیه هوا وجود دارد، در این مقاله ما به مقایسه دستگاه تصفیه هوا هپا و دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک میپردازیم

 

دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک و HEPA دو سیستم تصفیه هوا هستند که شبیه به هم عمل میکنند. با این حال، آنها تفاوت های عمده ای در فن آوری و فرآیندهای حذف ذرات خود دارند.

 

نحوه کار دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک

فناوری الکترواستاتیک با الکتریسیته ساکن ذرات داخل دستگاه تصفیه هوا را شارژ می کند. ذرات باردار به طرفین سیستم فیلتراسیون داخلی می چسبند و از هوای خانه شما خارج می شوند. برخلاف دستگاه تصفیه هوا  HEPA، دستگاه‌ تصفیه هوای الکترواستاتیک از فیلتر استفاده نمی‌کند. درعوض، ضروری است که سیستم فیلتراسیون داخلی هر چهار تا شش هفته یکبار شستشو داده شود.

 

دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک هرگز نیازی به تعویض فیلتر ندارند. با این حال، زمانی که ذرات ریز در سیستم فیلتراسیون جمع شوند، راندمان دستگاه تصفیه هوا کاهش می یابد. تمیز کردن این دستگاه می تواند بسیار پیچیده باشد، زیرا نیاز به جدا کردن سیستم فیلتر داخلی و گاهی اوقات استفاده از مایعات تمیز کننده مشخص برای بهترین نتایج دارد. علاوه بر این باید منتظر بمانید تا سیستم کاملاً خشک شود تا آن را به دستگاه تصفیه هوا برگردانید که ممکن است کمی طول بکشد. در مقابل، اطمینان از عملکرد دستگاه تصفیه  هوا HEPA به سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد زیرا به سادگی فیلتر قدیمی را جایگزین می‌کنید. یک کار سریع و آسان با سیستم تصفیه هوای مناسب.

 

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا HEPA

HEPA مخفف عبارت High Efficiency Particulate Air است. دستگاه تصفیه هوا هپاHEPA از فیلتر HEPA برای جذب و حذف ذرات از هوای داخل خانه شما استفاده می کند. این دستگاه تصفیه هوا از فیلترهای هوای قابل تعویض استفاده می‌کند که به راحتی قابل جداسازی هستند. پس از شش تا دوازده ماه استفاده منظم، توصیه می شود فیلتر دستگاه تصفیه هوا HEPA خود را برای کیفیت مطلوب هوا تعویض کنید. با تعویض فیلترهای خود، ذرات جذب شده را از بین می برید، آنها را از خانه خود خارج می کنید و عملکرد دستگاه تصفیه هوا HEPA  خود را بهبود می بخشید.

 

چرا دستگاه تصفیه هوا HEPA را انتخاب کنید؟

دستگاه تصفیه هوا HEPA و دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک از نظر راندمان گذر اول متفاوت هستند. طبق تعریف، راندمان گذر اول مقدار ذراتی است که توسط دستگاه تصفیه هوا در اولین تبادل هوا جذب می شود. برای درک این موضوع به فکر گردگیری خانه خود باشید. هنگامی که اولین بار دستمال میکشید مقدار زیادی گرد و غبار را پاک می کنید، . این همان نرخ بهره وری گذر اول است.

 

دستگاه تصفیه هوا هپا معمولاً دارای نرخ بازده گذر اول 87 تا 99 درصد هستند، به این معنی که دستگاه تصفیه هوا هپا ذرات بیشتری را با سرعت بالاتر می‌گیرند. دستگاه تصفیه هوای الکترواستاتیک دارای راندمان 60 تا 80 درصدی در اولین گذر است و برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان به زمان بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک باید با سرعت کمتری کار کند تا بیشترین کارایی را داشته باشند. به این معنی که اگر هوا خیلی سریع از آن عبور کند، ذرات توسط دستگاه تصفیه هوا شارژ و حذف نمی شوند. دستگاه تصفیه هوا HEPA ممکن است در هر سطحی کار کند و همچنان 87 تا 99 درصد ذرات معلق در هوا را در اولین تبادل هوا جذب کند.

 

به طور کلی، دستگاه تصفیه هواHEPA برتری واضحی نسبت به دستگاه تصفیه هوا الکترواستاتیک دارد، به همین دلیل است که ما دستگاه تصفیه هوا HEPA را به عنوان یک جایگزین برتر توصیه می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

انواع فیلتر هپا در دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر HEPA واقعی

اکنون که مزایا و معایب تصفیه هوای HEPA در مقابل الکترواستاتیک را بهتر درک می کنیم، این سوال پیش می آید: بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا HEPAچیست؟ ما می دانیم که اکثر سیستم های فیلتر هوای HEPA می توانند بین 87 تا 99 درصد از ذرات معلق در هوا را فیلتر کنند و هر چه یک سیستم بتواند هوای شما را به طور موثر فیلتر کند، مزایای بیشتری برای سلامت و تندرستی شما خواهد داشت.

 

اهمیت فیلتراسیون درجه پزشکی

عبارت True HEPA نشان می دهد که یک فیلتر می تواند 99.97 درصد از ذرات معلق در هوا را به کوچکی 0.3 میکرون جذب کند.

برخی شرکت های تولید کننده دستگاه تصفیه هوا از این استاندارد فراتر رفته و 99.99 درصد ذرات معلق در هوا را تا 0.1 میکرون می‌گیرند این نوع فیلتر های هپا واقعی را "درجه پزشکی" می نامیم زیرا کیفیت این فیلترها در حدی است که در بسیاری از تنظیمات مراقبت های بهداشتی از جمله اتاق های عمل و آزمایشگاه ها و همچنین در اتاق های ایزوله با فناوری پیشرفته استفاده می شود.

 

بیشتر بدانید:

 

خانه خود را برای بهار آماده کنید

نحوه راه اندازی یک دستگاه تصفیه هوا

یک دستگاه تصفیه هوا چقدر برق مصرف میکند؟

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا اتاق را تصفیه کند؟

آیا دستگاه تصفیه هوا به رفع خشکی چشم کمک می کند؟