دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

1898  تعداد بازدید  |  دوشنبه 16 اسفند ماه 1400

با این حال، مزایای دستگاه تصفیه هوا بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم فکر می کنند. شاید هوای پاک چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر میزان آلاینده‌ها، آلرژی‌زاها و ریزگردهایی که در هوا شناور هستند در نظر بگیرید، نقش دستگاه تصفیه هوا در حفظ سلامت بدن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

چگونه دستگاه تصفیه هوا به کاهش استرس و بهبود سلامت کمک می کند؟

حدس زدن اینکه چگونه دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به بهبود سلامت انسان کمک کند، آسان است. با تصفیه هوایی که تنفس می کنیم، این دستگاه ها می توانند به محافظت از اندام های تنفسی ما در برابر آلاینده ها کمک کنند، که به نوبه خود از بیماری های عروقی جلوگیری می کند و بدن ما را سالم نگه می دارد.

 

با این حال، مزایای دستگاه تصفیه هوا بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم فکر می کنند. شاید هوای پاک چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر میزان آلاینده‌ها، آلرژی‌زاها و ریزگردهایی که در هوا شناور هستند در نظر بگیرید، نقش دستگاه تصفیه هوا در حفظ سلامت بدن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

بنابراین در اینجا خلاصه‌ای از اینکه چگونه دستگاه‌ تصفیه هوا می‌تواند به سلامت ما کمک کند، آورده شده است.

 

دستگاه تصفیه هوا می تواند استرس را کاهش دهد

 

جدا از فیلتر کردن کثیفی ها و آلاینده ها، می توان از دستگاه تصفیه هوا برای کنترل دمای هوا و تمیز نگه داشتن آن و از بین بردن بوهای بد از آن استفاده کرد.

 

برای افرادی که در تمیز و مرتب نگه داشتن خانه خود مشکل دارند، این یک مزیت فوق العاده است، زیرا هوای تمیز و خنک می تواند اثر آرام بخشی بر بدن داشته باشد و در نتیجه استرس و سایر مشکلات مشابه را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

دستگاه های تصفیه هوا از مردم در برابر آلودگی هوا محافظت می کنند

 

بر اساس گزارش سال 2012 سازمان جهانی بهداشت (WHO)، حدود 7 میلیون نفر به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. این تخمین به برجسته کردن خطرات ناشی از آلودگی هوا برای افراد عادی، به ویژه کسانی که دارای بیماری‌های تنفسی هستند یا کسانی که در نزدیکی مناطق بسیار آلوده زندگی می‌کنند، کمک می‌کند.

 

دستگاه تصفیه هوا در دور نگه داشتن آلاینده های هوا از خانه شما بسیار خوب هستند. این ویژگی به ظاهر ساده یکی از راه هایی است که می تواند به افراد کمک کنند تا سالم بمانند. وروحیه خوب خود را حفظ کنند

 

حتی اگرهیچ فایده دیگری در میان نباشد، دستگاه تصفیه هوا تضمین می‌کند که در زمانی که در خانه خود تنفس می‌کنید نیازی به نگرانی در مورد آلودگی هوا نخواهید داشت و این مطمئناً به کاهش سطح استرس افراد کمک می‌کند.

 

دستگاه تصفیه هوا آلودگی های هوای داخل ساختمان را از بین می برند

 

آلودگی هوا بیشتر از دود ناشی از اتومبیل های در حال عبور تشکیل شده است، و می تواند از منابع مختلف داخلی نیز ناشی شود. در موارد خاص، آلاینده ها می توانند از موارد به ظاهر ساده حاصل شوند.

 

به عنوان مثال، مواد شیمیایی مضر مانند دی اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن، ازن و بسیاری دیگر می توانند از انواع مواد داخلی، از جمله آفت کش ها، مواد پاک کننده و حتی دود سیگار ناشی شوند.

 

در موارد خاص، آلاینده‌ها حتی ممکن است از منابع به ظاهر بی‌ضرر، مانند وسایل الکترونیکی، ناشی شوند.

 

دستگاه تصفیه هوا می‌تواند این نوع آلودگی‌ها را از شناور شدن در خانه‌تان، صرف نظر از منبع آن‌ها، حذف کنند. مهمتر از آن، دستگاه تصفیه هوا می تواند عناصر مضر مانند مواد شیمیایی موجود در هوا را پس از انتشار حذف کند.

 

بنابراین با توجه به آلاینده های هوای داخلی، یک دستگاه تصفیه هوا مزایای بی شماری را ارائه می دهد.

 

دستگاه تصفیه هوا می تواند آلرژن ها را از بین ببرد

 

آلرژن‌ها می‌توانند از منابع مختلف، از جمله کنه‌های گرد و غبار، سوسک‌ها، گرده‌ها، قارچ‌ها و حتی حیوانات خانگی به دست آیند.

 

همچنین، اگر در نزدیکی یک منطقه کثیف زندگی می کنید که انواع حیوانات در آن تردد می کنند، ممکن است برخی از آلرژن ها از خارج به خانه شما راه پیدا کنند و در نتیجه خطرات سلامتی را در داخل افزایش دهند.

 

دستگاه تصفیه هوا می‌تواند این آلرژن‌ها را از بین ببرد، بنابراین از شما و خانواده‌تان در برابر خطر واکنش‌های آلرژیک محافظت می‌کنند. در واقع، انواع مختلف دستگاه تصفیه هوا دارای سیستم های فیلتراسیونی هستند که برای جذب بدترین انواع آلرژن ها یا منبع آن ها طراحی شده اند تا از افراد بهتر محافظت کنند.

 

همچنین، از آنجایی که آلرژن‌ها می‌توانند سطح استرس را نیز افزایش دهند، دستگاه تصفیه هوا میتواند به افراد آلرژیک کمک کند تا نه تنها با جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک، بلکه با جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار خون که ناشی از داشتن آلرژی است، در خانه‌های خود به خوبی استراحت کنند.

 

بنابراین اگر شما یا خانواده تان آلرژی دارید، ممکن است یک دستگاه تصفیه هوا به کاهش این مشکل کمک کند.

 

چگونه دستگاه تصفیه هوا می تواند شما را سالم نگه دارد

 

دستگاه تصفیه هوا با تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه، افراد را سالم نگه می دارد. این کار از طریق سه روش ساده انجام می شود:

 

دستگاه تصفیه هوا جریان هوا را برای حفظ تهویه کافی افزایش می دهد

دستگاه تصفیه هوا می تواند طیف وسیعی از ذرات را فیلتر کند

دستگاه تصفیه هوا آلاینده های بیرونی را حذف می کند

این ویژگی ها امکان پذیر است زیرا دستگاه تصفیه هوا دارای اجزای زیر هستند:

پیش فیلترها

فیلترهای کربنی

فیلترهای آنتی باکتریال

فیلترهای هپا

از میان این چهار جزء، فیلترهای هپا شاید مهمترین آنها باشند. آنها نه تنها در حذف ذرات با قطر بزرگتر از 0.3 میکرومتر دارای رده‌بندی استاندارد 99.97 درصدی هستند، بلکه می‌توانند فضای عمومی خانه شما را نیز بهبود بخشند.

 

این بدان معنا نیست که فیلترهای دیگر مهم نیستند. همه فیلترهای دستگاه تصفیه هوا به دلایلی وجود دارند و یک دستگاه تصفیه هوا با کمک ان هاست که می تواند به طور موثر همه آلاینده ها را حذف کند.

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا و آلرژی محصولات آرایشی و بهداشتی

آلودگی ثانویه در دستگاه تصفیه هوا چیست؟

مزایای دستگاه تصفیه هوا برای دندانپزشکان

چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای یک اتاق بدون پنجره انتخاب کنیم؟

راهکارهایی برای بهبود کیفیت هوای هتل ها