دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

578  تعداد بازدید  |  سه شنبه 17 اسفند ماه 1400

فناوری پلاسماکلستر نزدیک‌ترین فرایند به روش طبیعی تصفیه هوا در طبیعت است. بدون مواد شیمیایی، بدون فرآورده های جانبی، بدون انتشار مضر گازها، فقط روشی است که طبیعت از آن استفاده می کند.

معرفی فناوری یون پلاسماکلستر در دستگاه تصفیه هوا

قبل از اینکه همه چیز را در مورد این فناوری جدید و انقلابی بیاموزیم ، مهم است بدانیم که فناوری پلاسماکلستر در دستگاه تصفیه هوا توسط برند شارپ برای اولین بار اختراع و به کار گرفته شده است.

اکنون که منشأ آن را مشخص کرده ایم، بیایید بفهمیم که این فناوری چیست و چگونه کار میکند. دستگاه تصفیه هوا شارپ با فناوری Plasmacluster یون های مثبت و منفی احاطه شده توسط مولکول های آب را در هوا آزاد می کند. طبیعت برای معکوس کردن ، یون های مشابه (+ و -) تولید می کند. بنابراین به بیان ساده‌تر، این فناوری نزدیک‌ترین چیز به روش طبیعی تصفیه هوا در طبیعت است. بدون مواد شیمیایی، بدون فرآورده های جانبی، بدون انتشار مضر گازها، فقط روشی است که طبیعت از آن استفاده می کند.

 

مزیت فناوری  Plasmaclusterدر دستگاه تصفیه هوا

این فناوری با انتشار همان یون های مثبت و منفی که در طبیعت وجود دارد، هوای تازه را در داخل خانه تولید می کند.

با انجام این کار، VOC های مضر و گازهای سمی را که به عنوان عامل بیماری در هوا وجود دارند، کاملا خنثی می کند.

همچنین به طور خودکار میکروب های مضر از جمله  H1N1، E. Coli، MRSA، TB و غیره را می کشد تا داخل خانه را استریل کند و اطمینان حاصل شود که ذرات بیماری زا از هوا خارج شده اند.

الکتریسیته ساکن برای فرآیند تصفیه هوا مضر است. دستگاه تصفیه هوا پلاسماکلاستر الکتریسیته ساکن را حذف می کند.حتی به حفظ پوست کمک می کند و با هیدراته نگه داشتن آن برای مدت طولانی تر، خاصیت ارتجاعی و بافت آن را بهبود می بخشد.

 

فرایند پلاسماکلاستر با همان روشی که در Negative Ionizers (نوعی دستگاه تصفیه هوا که در بازارهای هندی ، استفاده می‌شود) اشتباه گرفته می‌شود. دستگاه تصفیه هوا یونی بار منفی به ذرات معلق مضر موجود در هوا اضافه می کنند و آنها را سنگین تر کرده و به نزدیک ترین سطح افقی می اندازند. همچنین طبق تحقیقات دانشمند یوکو آمو که در ژاپن تایمز منتشر شد، دستگاه تصفیه هوا یونی از روش‌های الکتریکی استفاده می‌کند که ازن گازی مضر و بسیار سمی را به عنوان محصول جانبی تولید می‌کند. کاربران باید در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا بسیار محتاط باشند. از سوی دیگر، فناوری Plasmacluster با استفاده از بخار آب موجود در هوا، یون های مثبت و منفی تولید می کند. این یون ها به طور فعال به آلاینده ها متصل می شوند و قبل از بازگشت به هوا ، سطح آنها را تجزیه می کنند. 28 سازمان تحقیقات فناوری جهانی ایمنی و اثربخشی Plasmacluster را بررسی می کنند.

هر فصل با مجموعه ای از آلاینده های مختلف همراه است. به طور متوسط، ما 11000 لیتر هوا در روز تنفس میکنیم که به دلیل هوای بسیار آلوده سرشار از ناخالصی است. اگر هوای اطراف ما ناخالص باشد، پس احتمال بیماری ما بسیار بیشتر است. برای آسیب کمتر، نیاز است که تعداد آلاینده های ورودی هوا، به ویژه هوای داخل خانه را کاهش دهیم.

اکثر شرکت هایی که خود را متخصص در تولید دستگاه تصفیه هوا می نامند، از یک فناوری یا ترکیبی از دو یا سه فناوری استفاده می کنند.

در انواع دستگاه تصفیه هوا که با فناوری پلاسما کلستر کار میکنند پلاسمکلستر فعال با فیلترهای HEPA کلاس H14 ترکیب می شود تا هوای داخل خانه را به طور طبیعیبه هوایی تمیز و سالم تبدیل کنند. این دستگاه تصفیه هوا می تواند مشکل را از هوای داخل خانه حذف کند ، اگر در برابر بیماری ها و عوامل ایجاد کننده بیماری جدی باشید بهتر است دستگاه تصفیه هوا انتخابی شما از هر آن چیزی که در خود طبیعت برای تصفیه هوااستفاده می شودبهره ببرد تا هیچ گونه آلاینده جانبی را به محیط شما اضافه نکند دستگاه تصفیه هوا پلاسماکلستر برنده جایزه اختراع در مراسم جوایز ملی اختراع سال 2008 است که توسط موسسه اختراع و نوآوری ژاپن (JIII) برگزار می شود و کارآمدی آن در آزمایشات مختلف به اثبات رسیده است.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تعیین بهترین مکان در خانه برای قرار گیری دستگاه تصفیه هوا

استفاده از چند دستگاه تصفیه هوا : مزایا و معایب

آلودگی هوا دوسال از طول عمر را کاهش میدهد

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا

پنج اشتباه رایج در مورد دستگاه تصفیه هوا