دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

539  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 19 اسفند ماه 1400

حقیقات نشان می دهد افرادی که خواب خوب شب را به یک روال زندگی خود تبدیل می کنند، عمر طولانی تری دارند. یک دستگاه تصفیه هوا میتواند برای شما کمک کننده باشد در این مقاله به پاسخ سوالات زیر می پردازیم آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند خواب شما را بهبود ببخشد؟ چرا حالت خواب یک ویژگی ضروری در یک دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب است؟

آیا به یک دستگاه تصفیه هوا دارای حالت خواب نیاز دارم؟

 

بسیاری از ما می دانیم که داشتن یک خواب منظم و بدون وقفه شبانه، بستر یک زندگی شاد و سالم است. استراحت مناسب برای سلامت جسمی و روانی بسیار مهم است و تحقیقات حتی نشان می دهد افرادی که خواب خوب شب را به یک روال زندگی خود تبدیل می کنند، عمر طولانی تری دارند.

 در این مقاله به پاسخ سوالات زیر می پردازیم

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند خواب شما را بهبود ببخشد؟

نویز سفید، نویز صورتی، یا هیچکدام؟

چرا حالت خواب یک ویژگی ضروری در یک دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب است؟

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای سبک زندگی شما کدام است؟

در حالی که ممکن است از اهمیت خواب برای سلامتی خود آگاه باشید، چیزی که ممکن است ندانید ارتباط بین کیفیت خواب و کیفیت هوا است. تحقیقات نشان می دهد که وقتی یک اتاق دارای تهویه ضعیف و سطح بالاتری از آلاینده های موجود در هوا باشد، خواب به طور قابل توجهی تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. به ویژه، اتاق خواب ها دارای میزان بالایی از مواد حساسیت زا مانند گرد و غبار، حیوانات خانگی، پوست انسان، کپک و سایر باکتری ها هستند. اینها به تنهایی می توانند باعث تحریکات تنفسی شوند که منجر به خواب شبانه می شود. یکی از راه‌های مبارزه با کیفیت پایین هوای داخل ساختمان در حین استراحت، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب شما است. بسیاری از بهترین انواع دستگاه تصفیه هوا امروزی مجهز به تنظیمات «حالت خواب» هستند، تا کیفیت هوای اتاق خواب شما را بهبود بخشند در اینجا برخی از اطلاعات حیاتی در مورد اینکه چگونه می توانید یک دستگاه تصفیه هوا را پیدا کنید که در هنگام خواب کار می کند وجود دارد.

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند خواب شما را بهتر کند؟

با توجه به همه‌گیری کووید-19، کیفیت محیط داخل خانه‌هایمان هرگز مهمتر از این نبوده است. از آنجایی که بسیاری از وقت خود را در خانه میگذرانیم، روزانه از دستگاه های بیشتری استفاده می کنیم، و برق و گاز بیشتری نسبت به قبل مصرف می کنیم.که  همه اینها می تواند منجر به افزایش آلاینده های داخلی هوا و آلرژن ها شود.

 

کیفیت هوای داخل خانه نقش بسزایی در کیفیت خواب دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، مطالعات نشان می دهد که یکی از بزرگترین دشمنان یک استراحت شبانه مناسب، کیفیت هوای داخل خانه است. تحقیقات خواب به ما می گوید که اختلالات در الگوهای تنفسی و تغییرات دمای بدن، دو دلیل عمده برای بیدار شدن مکرر در طول شب هستند.

 

به این فکر کنید که چند بار با گلودرد خفیف یا ترشح بینی از خواب بیدار می شوید. مقصر احتمالی این بیماری ها ذرات هوا و مواد آلرژی زا است که در اطراف تخت شما شناور هستند. علاوه بر این، تشک ها و بالش ها دو تا از بزرگترین تله های آلرژن در خانه شما هستند. به عنوان مثال، یک تشک متوسط ​​حاوی حدود 100000 تا 10 میلیون ذره گرد و غبار و کنه گرد و غبار است که بر سلامت ما تأثیر می گذارد. ما هرگز به اندازه زمانی که می خوابیم به آن دشمنان سیستم تنفسی نزدیک نمی شویم. به همین دلیل است که حذف آنها از هوای داخل خانه بسیار ضروری است.

 

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که به طور مکرر در طول شب برای مدت کوتاهی از خواب بیدار می شوید، علت آن می تواند نوسانات دمای بدن یا اتاق باشد. مطالعات نشان می‌دهد که دمای بدن ما درست قبل از بیدار شدن تا دو درجه افزایش می‌یابد و به همین دلیل است که کارشناسان خواب توصیه می‌کنند اتاق خواب‌هایمان را کمی خنک‌تر از بقیه خانه‌ها نگه داریم.

 

این دو دلیل هستند که چرا داشتن یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت در اتاق خواب ما بسیار مهم است. یک دستگاه تصفیه هوا که حاوی فیلتر HEPA تایید شده است، تقریباً 99.97 درصد از آلرژن‌های موجود در هوا و سایر ذرات مضر موجود در اتاق را حذف می‌کند و آنها را از مجاری تنفسی ما دور نگه می‌دارد و به ما اجازه می‌دهد بدون مزاحمت با چیزهایی که در شب شناور هستند بخوابیم. علاوه بر این، دستگاه‌ تصفیه هوا، هوای اتاق را در تمام مدت خواب به حرکت در می‌آورد و به حفظ دمای محیط‌های خواب ما کمک می‌کند تا بتوانیم بدون وقفه استراحت کنیم.

 

نویز سفید، نویز صورتی، یا اصلا نه به نویز

اگر شما یکی از 40 درصد آمریکایی‌هایی هستید که احساس می‌کنند وقتی صدای پس‌زمینه‌ای در اتاق خواب شما وجود دارد، راحت‌تر می‌خوابند، یک دستگاه تصفیه هوا با صدای صورتی بهترین گزینه است. بسیاری از مردم از وسایل کوچک مانند پنکه‌ها، دستگاه‌های صدای سفید (که صداهای مختلفی مانند باران یا امواج دریا را پخش می‌کنند) یا حتی برنامه‌های موبایلی استفاده می‌کنند که داستان‌های آرامش‌بخش قبل از خواب را پخش می‌کنند تا به آنها کمک کند بهتر بخوابند. این به ویژه برای افرادی که در مناطق پر سر و صدا و شهری زندگی می کنند مفید است. داشتن یک منبع نویز ثابت در اتاق‌هایشان به آن‌ها کمک می‌کند صداهای محیطی زندگی در شهر را هنگام خواب کمتر کنند.

یک مقاله که اخیر منتشر شده نشان داد که 44 درصد از بزرگسالان و 51 درصد از کودکان می توانند زمان شروع خواب را با شنیدن صدای ثابت و منحرف کننده در اتاق خوابشان کوتاه کنند.

 

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا نیز دارای ویژگی به نام صدای صورتی هستند. نویز صورتی صدایی عمیق تر و شبیه پایه است که از فرکانس پایین تری می آید. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که صدای صورتی بر خواب تأثیر مثبتی می‌گذارد و برخی از تولید کنندگان دستگاه تصفیه هوا ادعا میکنند که می‌تواند خواب را تا حدود ۲۵ درصد افزایش دهد.

 

در حالی که صدای انواع مختلف دستگاه تصفیه هوا به عنوان نویز سفید در نظر گرفته می شود، این دستگاه به حالتی به نام "حالت خواب" مجهز هستند. دستگاه تصفیه هوا با ویژگی حالت خواب عالی است، زیرا در این حالت دستگاه شما همچنان وظایف اصلی خود را برای تصفیه هوا انجام می‌دهد، اما این کار با نرخ صدای کمتری صورت میگیرد تا اختلال را به حداقل برساند. اگر مدل دستگاه تصفیه هوا که انتخاب کرده‌اید دارای یک جزء نور فرابنفش نیز باشد، هنگام استفاده از گزینه «حالت خواب»، این چراغ‌ها و همچنین چراغ‌های روی پانل کنترل کم‌نور می‌شوند. بسیاری از انواع دستگاه تصفیه هوا لوکس‌تر مجهز به حسگر نور هستند، بنابراین وقتی نور محیط در اتاق خواب تاریک‌تر است، دستگاه تصفیه هوا به‌طور خودکار روی حالت خواب تنظیم می‌شود.

 

چرا حالت خواب یک ویژگی ضروری در یک دستگاه تصفیه هوا است؟

در حالی که به نظر می رسد حالت خواب به اندازه یک فیلتر HEPA درجه یک یا یک جزء فیلتر کربنی از ویژگی های مهم یک دستگاه تصفیه هوا نیست، اما ویژگی حالت خواب می تواند گزینه بسیار ارزشمندی باشد.

 

مهد کودک:

تحقیقات اخیر در حوزه اطفال نشان می دهد که نوزادانی که در مهد کودک خود دستگاه تصفیه هوا دارند کمتر به بیماری های تنفسی فوقانی مبتلا می شوند. دستگاه تصفیه هوا برای کودکان خردسالی که با آسم یا شرایط پیش از آسم سر و کار دارند نیز مفید است. خرید یک دستگاه تصفیه هوا با حالت خواب برای مهد کودک نیز انتخاب عاقلانه ای است. تنظیم صدای دستگاه تصفیه هوا بر روی کمترین حالت برای نوزادان مفید خواهد بود، و تنظیمات انرژی کمتر برای چراغ‌ها تضمین می‌کند که هیچ چیز در زمان‌های ضروری خواب کودک اختلال ایجاد نمی‌کند.

 

فضای مشترک:

وقتی صحبت از فضاهای مشترک در خانه می شود، یک دستگاه تصفیه هوا آرام و نامحسوس اغلب بهترین انتخاب است. چه شما و خانواده‌تان از فیلم‌های خانوادگی یا بازی‌های شبانه لذت ببرید، دوستانتان را سرگرم می‌کنید یا فقط روی مبل جمع شده‌اید و از یک کتاب خوب لذت می‌برید، یک دستگاه تصفیه هوا که این کار را با سروصدا و هیاهو کم انجام می‌دهد انتخاب ایده‌آلی است.

 

آشپزخانه:

آشپزخانه یکی از مهم ترین فضاهای خانه برای داشتن دستگاه تصفیه هوا است. دستگاه تصفیه هوا نه تنها آلاینده ها و ذرات معمولی هوا را حذف میکند ، بلکه آلرژن های غذایی، دود گاز، خاکستر و بو هایی که در هوا وجود دارد، را نیز حذف میکند. با این حال، زمانی که همه در هنگام شام در حال استراحت هستند، هیچ کس نمی‌خواهد با صداها یا نورهای مزاحم مقابله کند. تنظیم حالت خواب برای دستگاه تصفیه هوا آشپزخانه به شما امکان می دهد یک وعده غذایی خانوادگی آرام و لذت بخش را بدون سر و صدای پس زمینه داشته باشید.

 

همانطور که ما همچنان با شرایط عادی جدید سازگار می شویم و زمان فزاینده ای را در خانه مان می گذرانیم، زمان باید تا حد امکان با ارزش و پرورش دهنده باشد. انتخاب دستگاه تصفیه هوا که کیفیت هوای داخل خانه را افزایش می‌دهد و از محیطی دلپذیر و آرام پشتیبانی می‌کند، برای ایجاد یک زندگی سالم، آرام و مثبت در خانه بسیار مهم است. دستگاه تصفیه هوا که مجهز به حالت خواب ساخته شده‌اند به ایجاد یک محیط تمیز و غیر تهاجمی برای شما و خانواده‌تان کمک می‌کنند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

بیشتر بدانید:

 

چیلر و کولرهای گازی کیفیت هوا را بدتر میکنند!!!

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!