دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

716  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 19 اسفند ماه 1400

کار در کارگاه ها به معنای تنفس در هوایی سرشار از الاینده ها است در این مقاله سعی میکنیم نکاتی برای بهبود کیفیت هوای محیط کار شما ارائه دهبم

دستگاه تصفیه هوا برای کارگاه ها

وقتی شغلتان ایجاد کننده آلاینده های مضر باشد چه باید کرد ؟ یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید که به همان سرعت شما کار می کند.

هوای پاک تر، محیط کاری شادتر.

هنگامی که شما یک تولیدکننده مبلمان سفارشی هستید، می پذیرید که خاک اره همیشه با شما همراه است. صاحبان کارگاه ها نگران تأثیر روزانه تنفس در گرد و غبار و سایر ذرات بالقوه مضر در طول زمان بودند.

این یک نگرانی مشروع است. طبق گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (OSHA)، "گرد و غبار چوب زمانی به یک مشکل بالقوه سلامت تبدیل می شود که ذرات چوب ناشی از فرآیندهایی مانند سنباده زدن و برش در هوا معلق می شوند. تنفس این ذرات ممکن است باعث علائم تنفسی آلرژیک، علائم تنفسی مخاطی و غیر آلرژیک و حتی سرطان شود. وسعت این خطرات و انواع چوب مرتبط با آن به وضوح مشخص نشده است.

 

 

در اینجا چند قانون اساسی بر اساس "حداقل سطح گرد و غبار در کارگاه شما" با توجه به تجربه ما وجود دارد.

 

دو معیار مهم برای دستگاه تصفیه هوا حجم هوای فیلتر شده و فیلترها هستند که به شما در حذف ذرات مختلف در اندازه های مختلف کمک می کنند. دستگاه تصفیه هوا میتواند ذرات حتی کوچتر از 1 میکرون را فیلتر کنند، این ذرات هنگام سنباده زدن ریز چوب تولید می شوند.

 

 

اگر می خواهید اندازه یا جریان هوای مورد نیاز را تعیین کنید، از این فرمول استفاده کنید: ابعاد کارگاه شما (طول x عرض x ارتفاع) ضربدر نرخ تعویض هوا در ساعت (در حالت ایده آل 6-8) تقسیم بر 60 این فرمول میزان جریان هوای مورد نیاز شمارا نشان می دهد. مقیاسی بر حسب متر مکعب در دقیقه، میزانی که روی دستگاه تصفیه هوا ذکر شده است.

 

محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا به اندازه خود دستگاه اهمیت دارد. دستگاه تصفیه هوا را بالاتر از کف قرار دهید. دستگاه تصفیه هوا را به دیوار تکیه ندهید و ان را تا فاصله 10-15 سانتی متری از دیوار نصب کنید.

 

مکان نصب دستگاه تصفیه هوا نسبت به درب ورودی یا پنجره نیز مهم است. درهای باز می توانند جریان هوا را به طور کامل تغییر دهند و خروجی هوای تمیز را خارج کنند. اگر کارگاه شما شکل عجیبی دارد یا در دو اتاق کوچک کار می کنید، بهتر است در هر دو مکان از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

 

فقط به دستگاه تصفیه هوا تکیه نکنید، این فقط یک جمع کننده گرد و غبار نیست. هدف از دستگاه تصفیه هوا این است که سطح گرد و غبار موجود در هوا را به حداقل برساند.

برای استخراج گرد و غبار از ماشین آلات، از دستگاه های غبارگیر استفاده کنید. برای استخراج ابزار برقی از جاروبرقی استفاده کنید.

 

 

دستگاه تصفیه هوا جایگزین دستگاه های غبارگیر نمی شود!!!

سعی کنید همه ماشین ها و ابزار برقی به طور موثر جاروبرقی بکشید و آلاینده ها را از ان ها استخراج کنید.

 

مانند یک حرفه ای گرد و غبار را جذب کنید

 دستگاه تصفیه هوا نایس  با فناوری فیلتر هپا واقعی و طراحی معاصر آن به عنوان یک دستگاه تصفیه هوا پرقدرت برای فضاهایی تا(100 متر مربع) طراحی شده است، ذرات گرد و غبار، آلرژن های شیمیایی و حتی ویروس ها را به طور موثر از بین می برد.

برای پی بردن به میزان خطر موجود، با کمک یک دستگاه تشخیص کیفیت هوا میزان آلاینده های موجود در کارگاهی اندازه گیری شد نتیجه گیری آزمایش در عدم حضور دستگاه تصفیه هوا، کیفیت هوای کارگاه را در سطح خطرناک نشان داد . خبر خوب این است که با تکرار آزمایش در محل پس از استفاده از دستگاه تصفیه بعد از حدود یک ساعت سطح آلاینده های موجود در محیط کارگاهی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

چیلر و کولرهای گازی کیفیت هوا را بدتر میکنند!!!

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!