دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

1192  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400

هوایی که ما تنفس می کنیم می تواند به انواع مختلفی از آلاینده ها آلوده شود. همه چیز از گرده گرفته تا مواد شیمیایی و دود سیگار می تواند در هوا گیر کرده و وارد ریه های ما شود. ریه های ما عمدتاً اندام هایی هستند که خود تمیز شونده هستند، اما کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای کمک به عملکرد آنها در سطح مطلوب انجام دهید.

پاکسازی ریه چیست؟

 

هوایی که ما تنفس می کنیم می تواند به انواع مختلفی از آلاینده ها آلوده شود. همه چیز از گرده گرفته تا مواد شیمیایی و دود سیگار می تواند در هوا گیر کرده و وارد ریه های ما شود.

ریه های ما عمدتاً اندام هایی هستند که خود تمیز شونده هستند، اما کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای کمک به عملکرد آنها در سطح مطلوب انجام دهید.

 

پاکسازی ریه ممکن است برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، مانند آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) یا فیبروز کیستیک مفید باشد. همچنین اگر سیگاری شدید یا مجبور به استفاده از داروهای استنشاقی خاصی هستید، ممکن است از پاکسازی ریه بهره مند شوید.

 

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پاکسازی ریه را انجام دهید، از جمله ایجاد تغییر در سبک زندگی و انجام تمرین‌هایی برای کمک به ریه‌ها برای خلاص شدن از شر مایعات اضافی.

 

 

 

 

 

 

 

1. یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید

پاکسازی ریه های خود را با بهبود کیفیت هوای خانه شروع کنید. شما می توانید یک دستگاه تصفیه هوا را خریداری کنید که می تواند در اتاق های جداگانه قرار گیرد. شما همچنین می توانید بر روی یک دستگاه تصفیه هوا خانگی سرمایه گذاری کنید.

 

 

2.  فیلترهای خانه خود را عوض کنید

در کنار تهیه یک دستگاه تصفیه هوا، باید تمام فیلترهای خانه خود را عوض کنید و همه دریچه‌ها مانند دریچه‌های حمام یا دریچه‌های تهویه مطبوع یا گرمایش را تمیز کنید.

 

3. رایحه های مصنوعی را از بین ببرید

ممکن است فکر کنید که با خوشبوکننده‌های هوا، شمع‌ها یا آن دسته از وارمرهای محبوب به هوای خانه‌تان کمک می‌کنید. با این حال، این عطرها اغلب مملو از مواد شیمیایی مضر هستند که می توانند ریه های شما را تحریک کنند.

 

حتی پاک کننده های خانگی نیز می توانند به عنوان محرک عمل کنند، بنابراین کمدهای خود را بررسی کنید و در صورت امکان پاک کننده های خود را با محصولات کاملا طبیعی جایگزین کنید.توجه داشته باشید که تنها دستگاه تصفیه هوا میتواند آلاینده ها را به طور کامل حذف کند.

 

4. زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانید

 

دریافت هوای تازه کافی می تواند به گسترش بافت های ریه ها و حفظ عملکرد صحیح آنها کمک کند.

پیش بینی آلودگی در منطقه خود را بررسی کنید. زمانی که میزان آلودگی زیاد است از ورزش کردن در بیرون خودداری کنید و از سوزاندن زباله، سوزاندن چوب یا سایر انواع دود دوری کنید.

اگر نگران آلودگی هستید یا در منطقه ای با آلاینده های سنگین زندگی می کنید، می توانید از ماسک فیلتر هوا به همراه یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

 

 .5تمرینات تنفسی را امتحان کنید

برخی تمرین‌های تنفسی می‌توانند عملکرد ریه را بهبود بخشند، به‌ویژه برای افرادی که در حال حاضر سیگار می‌کشند، در گذشته سیگار می‌کشیده‌اند، یا آسیب‌های ریوی ناشی از یک بیماری مزمن ریوی دارند.

 

ابزارهایی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تنفس خود را تمرین کنید، مانند اسپیرومتر. این نوع دستگاه اغلب پس از جراحی برای کمک به روند بهبودی استفاده می شود.برای تنفس هوایی سالم تر لازم است از یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا استفاده کنید

 

سایر تمرینات تنفسی نیازی به استفاده از وسایل کمکی ندارند. یکی از بهترین تکنیک های تنفسی تنفس شکمی است که به آن تنفس دیافراگمی نیز می گویند

 

 

7.رژیم غذایی خود را تغییر دهید

رژیم غذایی شما می تواند به طرق مختلف بر سلامت ریه شما تأثیر بگذارد.

 

ویتامین دی

خوردن غذاهای غنی از ویتامین D ممکن است سلامت ریه شما را بهبود بخشد. یک مطالعه در سال 2017 روی افراد مبتلا به آسم نشان داد که سطوح سالم ویتامین D تعداد حملات آسمی را که نیاز به درمان کورتیکواستروئیدی دارند، کاهش می دهد.

 

 

غذاها و نوشیدنی های ضد التهاب

چای سبز را امتحان کنید. در یک مطالعه کره ای، نشان داده شد که مصرف چای سبز فقط دو بار در روز خطر ابتلا به COPD را در افراد 40 سال و بالاتر کاهش می دهد.

 

سایر گزینه های ضد التهابی شامل انواع توت ها، بروکلی، زردچوبه و شکلات تلخ است.

 

چربی های سالم

همچنین می‌توانید رژیمی انتخاب کنید که کربوهیدرات کمتر و چربی‌های سالم بیشتری داشته باشد. متابولیسم کربوهیدرات ها نسبت به متابولیسم چربی ها دی اکسید کربن بیشتری تولید می کند و اکسیژن بیشتری مصرف می کند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تصفیه هوا و نابودی ترکیبات آلی فرار

تصفیه هوا از کنه های گرد و غبار

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

معرفی دستگاه تصفیه هوا