دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1503  تعداد بازدید  |  دوشنبه 3 آبان ماه 1400

دستگاه های تصفیه هوا فاقد هرگونه عنصر خنک کننده یا مکانیزم خنک کننده هستند. با این حال ، آنها هوا را به گردش در می آورند ، هنگامی که به دستگاه تصفیه هوا نزدیک هستید ، می تواند روی پوست شما احساس سرما ایجاد کند. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا یا فن آن ، دمای اتاق کاهش نمی یابد.

آیا دستگاه تصفیه هوا اتاق را خنک می کند؟

دستگاه های تصفیه هوا فاقد هرگونه عنصر خنک کننده یا مکانیزم خنک کننده هستند. با این حال ، آنها هوا را به گردش در می آورند ، هنگامی که به دستگاه تصفیه هوا  نزدیک هستید ، می تواند روی پوست شما احساس سرما ایجاد کند. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا یا فن آن ، دمای اتاق کاهش نمی یابد.

دستگاه های تصفیه هوا برای حذف ذرات و گازهای مضر از هوا طراحی شده اند. برای انجام این کار ، آنها با یک فن هوا را می مکند ، آن را از طریق یک یا چند فیلتر عبور می دهند و هوای پاک را از طرف دیگر آزاد می کنند. این بر دمای هوا تأثیر نمی گذارد.

 

دستگاه تصفیه هوا فقط بر ذرات و گازهایی تأثیر می گذارد که می توانند توسط فیلتر مخصوص مورد استفاده جذب شوند.

 

چرا یک دستگاه تصفیه هوا می تواند احساس هوای سرد را ایجاد کند؟

با این حال ، دستگاه های تصفیه هوا باعث ایجاد حرکت هوا در اتاق می شوند. حرکت هوا ایجاد سرما میکند زیرا حرکت هوا روی پوست شما باعث می شود بدن شما راحت تر خنک شود. در مقایسه با هوای معمولی ساکن در محیط داخلی ،جریان هوای نسبتاً سریع که توسط فن یا دستگاه تصفیه هوا ایجاد می شود ، پوست شما را خنک می کند. پوست شما سرد می شود زیرا جریان هوا باعث تبخیر راحت تر عرق می شود. عملکرد آن شبیه به دمیدن روی غذای داغ برای خنک شدن آن است. انتظار در هوای ساکن برای خنک شدن شما یا غذایتان بیشتر از هوای درگردش طول می کشد.

به طور معمول ، گردش هوا در اطراف اتاق ایده بدی برای کیفیت هوای داخلی است. گردش هوا منجر به چرخش مجدد گرد و غبار و سایر ذرات روی کف و مبلمان می شود. به این ترتیب ، آنها به هوا منتقل می شوند و می توان دوباره آنها را استنشاق کرد. این می تواند منجر به مشکلات تنفسی و بسیاری دیگر از اثرات مضر مربوط به کیفیت پایین هوا شود.

 

 

 

نحوه کاهش جریان هوا برای جلوگیری از اثر خنک کنندگی بر روی پوست شما

اگر می خواهید جریان هوا را به سمت خود کاهش دهید تا از اثر خنک کنندگی آن جلوگیری کنید ، یک دستگاه تصفیه کننده بخرید که هوا را از هر طرف وارد کرده و در بالا منتشر می کند. به این ترتیب ، جریان هوا در هیچ جهت خاصی وجود نخواهد داشت و هوای خروجی به سمت بالا هدایت می شود.

 

نحوه خنک کردن اتاق در حین اجرای تصفیه کننده هوا

از آنجایی که یک دستگاه تصفیه هوا در زمانی که تهویه مناسب وجود ندارد بهترین کار را می کند ، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا در حالی که سعی می کنید هوا را با باز کردن پنجره ها خنک کنید ایده آل نیست. با این حال ، اگر چاره دیگری ندارید ، باز هم یک راه حل وجود دارد. دستگاه تصفیه هوایی که می تواند اتاقهای بسیار بزرگتر از آنچه از آن استفاده می کنید را تمیز کند ، میتواند مفید باشد

 

با این حال ، گزینه های دیگری برای خنک کردن هوا یا جلوگیری از گرم شدن آن وجود دارد:

 

از پرده های ضخیم و تیره استفاده کنید تل جلوی تابش نور خورشید را بگیرند

اتاق یا خانه خود را عایق بندی کنید

آب خنک یا یخ را جلوی پنکه قرار دهید. به این ترتیب ، هوا سرد شده و در سراسر اتاق پخش می شود

رطوبت مناسب را حفظ کنید رطوبت زیاد هم احساس گرما و هم سرما را بدتر می کند

از کولر های گازی یا سیستم های تهویه مطبوع ( چیلر و تهویه مرکزی ) استفاده کنید

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا اکسیژن را کاهش می دهد؟ 

8  مزیت  دستگاه تصفیه هوا

آلودگی هوا چگونه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد؟

ورزش و تمرینات: در فضای باز یا در باشگاه بدنسازی؟

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟