دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

628  تعداد بازدید  |  شنبه 14 اسفند ماه 1400

آیا شما یا هر یک از اعضای خانواده شما از آلرژی، سینوزیت، آسم، برونشیت یا هر مشکل ریوی دیگری رنج می برید؟ آیا هنگام نفس کشیدن احساس می کنید که گرد و غبار و/یا ذرات سنگین در هوا وجود دارد، به خصوص با سرد شدن هوا؟ اگر چنین است، آنچه شما نیاز دارید یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه، آپارتمان یا فضای تجاری خود است. در اینجا 7 نشانه وجود دارد که نشان می دهد آیا شما باید به دنبال دستگاه تصفیه هوا باشیدیا خیر

7  نشانه نیاز به یک دستگاه تصفیه هوا در خانه

 

هوای اطراف ما حاوی ده ها هزار نوع گرد و غبار، گرده، هاگ های کپک، دود سیگار، سموم و ترکیبات آلی فرار است که دیده نمی شوند اما هنوز در هوا وجود دارند. این آلاینده ها به طور منظم به علت فعالیت های مشاغل در هوا منتشر می شوند. داشتن هوای تمیز و "خوب" در داخل خانه اهمیت بسیاری دارد. یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت خوب کار فیلتر کردن اکثر این آلاینده ها را برای ما انجام می دهد. آیا شما یا هر یک از اعضای خانواده شما از آلرژی، سینوزیت، آسم، برونشیت یا هر مشکل ریوی دیگری رنج می برید؟ آیا هنگام نفس کشیدن احساس می کنید که گرد و غبار و/یا ذرات سنگین در هوا وجود دارد، به خصوص با سرد شدن هوا؟ اگر چنین است، آنچه شما نیاز دارید یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه، آپارتمان یا فضای تجاری خود است. در اینجا 7 نشانه وجود دارد که نشان می دهد آیا شما باید به دنبال دستگاه تصفیه هوا باشیدیا خیر

 

 

 

 

1. از آلرژی رنج می برید

چه از آلرژی‌های فصلی، چه از آسم رنج ببرید یا فقط هوای پاک‌تری بخواهید دستگاه تصفیه هوا می‌تواند کمک کننده باشد. دستگاه تصفیه هوا از تعدادی فناوری برای حذف آلاینده ها از هوا استفاده می کند. معمولاً این به معنای استفاده از نوعی فیلتر، خواه مکانیکی یا الکترونیکی است. فیلترهای مکانیکی ذرات کوچکی به اندازه 0.1 میکرون را به دام می اندازند، فیلترهای الکترونیکی بیشتر از فیلترهای مکانیکی کارآمد هستند، اما کم مصرف ترین نوع فیلترهای الکترواستاتیک است. کارایی یک دستگاه تصفیه هوا به نوع فیلتر آن بستگی دارد، اما به طور کلی، دستگاه تصفیه هوا  آلودگی های بیشتری را نسبت به فیلتر هوا حذف می کند.

 

2- یک کودک نوپا در خانه دارید

اگر کودک نوپا دارید دستگاه تصفیه هوا برای حفظ کیفیت هوای داخل خانه ضروری است. این دستگاه  ها آلرژن ها، باکتری ها، میکروب ها، گرد و غبار، گرده و سایر آلاینده ها را حذف یا جذب می کنند. دستگاه تصفیه هوا برای کودکان و خردسالان نیز با از بین بردن بوی بد به تمیز نگه داشتن هوا کمک می کند.

 

3. در جایی که شما زندگی می کنید، گرده گل زیاد است

مطالعه اخیر هاروارد که تعداد گرده ها را در 30 شهر در سراسر ایالات متحده بررسی کرد، نشان داد که 30 درصد از آمریکایی ها به گرده آلرژی دارند. این عدد در میان کودکان زیر 18 سال به 70 درصد می رسد. آلرژی ها، مانند آسم، می توانند فصلی باشند و اغلب توسط گرده های موجود در هوا ایجاد می شوند. گرده هایی که باعث ایجاد آلرژی می شوند برای همه متفاوت است، بنابراین مهم است که محیط خانه خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی شما را تحریک می کند. می توانید این وضعیت را با یک فیلتر اصلاح کنید. دستگاه تصفیه هوا ذرات گرده به اندازه 0.3 میکرون را فیلتر می کند. اکثر مدل ها دارای یک فیلتر اولیه هستند که ذرات بزرگتر را به دام می اندازد و یک فیلتر میانی که گرده ها را حذف می کند. دستگاه تصفیه هوا همچنین ممکن است دارای فناوری های دیگری مانند HEPA باشد که آلاینده های بیولوژیکی را نیز حذف میکند.

 

4.شما حیوانات خانگی دارید

داشتن خانه ای عاری از بو و موی حیوانات خانگی خود یک چالش است. جاروبرقی و شستن مدام فقط می تواند کار شما را بیشتر کند. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به از بین بردن بوی حیوانات خانگی کمک کند و تازگی خانه شما را حفظ کند. دستگاه تصفیه هوا بوی بد و ذرات را از هوای داخل خانه شما پاک می کند. آنها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می شوند، بنابراین در نظر داشته باشید دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا و کربن فعال باشد تا برای خانه و حیوان خانگی شما موثر واقع شود.

 

5- در محیط شهری شلوغ زندگی می کنید

اکثر مردم 8 تا 12 ساعت در روز را در داخل خانه می گذرانند، بنابراین کیفیت هوای داخل خانه ما باید در اولویت باشد. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، اگرچه بیشتر زمان خود را در داخل خانه می گذرانیم، اما کیفیت هوای داخل خانه می تواند تا 100 برابر بدتر از هوای بیرون باشد. در مکان هایی مانند نیویورک، بوستون و لس آنجلس، آلودگی هوای داخل ساختمان می تواند به قدری بد باشد که باعث مرگ و میر بیشتر از آلودگی هوای بیرون در هر سال شود. کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان با کمک یک دستگاه تصفیه هوا آسان است.

 

6- همسایه های شما سیگار می کشند

اگر همسایه های شما سیگار می کشند. بهتر است به فکر تهیه یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه خود باشید. بدیهی است که دود برای سلامتی شما مضر است، اما دود دست دوم حتی بدتر است. مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می تواند در داخل خانه تجمع کند و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

 

.7گرد و غبار را همه جا می بینید: آیا متوجه تجمع گرد و غبار اضافی در زیر تخت یا روی پنجره ها شده اید؟ دستگاه‌ تصفیه هوا مطمئناً به کاهش گرد و غبار خانه کمک می‌کند، گرفتن یک جاروبرقی مناسب هنوز برای داشتن هوای تمیز و بدون گرد و غبار مهم است، اما دستگاه تصفیه هوا میتواند تمامی گرد و غبار حتی آن هایی که دیده نمی شوند را به طور کامل حذف کند. در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا دقت کنید که دستگاهتان توانایی کار با سرعت‌های بالاتر را داشته باشد و در عین حال سروصدای زیادی تولید نکند

نتیجه

اگر از 1 یا بیشتر از این مشکلات رنج می برید، یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند. اینها تنها 6 دلیل هستند اما همه افراد بدون در نظر گرفتن این موارد حق بهره مندی از هوای پاک را دارند به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید تا  زندگیتان را دگرگون کنید.

 

بیشتر بدانید:

 

خانه خود را برای بهار آماده کنید

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند سلامت ریه و قلب شما را بهبود ببخشد؟

سطح صدا دستگاه تصفیه هوا در چه حدی است؟

آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان ایمن است؟

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید