دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

775  تعداد بازدید  |  یکشنبه 15 اسفند ماه 1400

با رایج شدن نوع Omicron، بسیاری از ما به دنبال راه‌هایی برای محافظت از خود هستیم و دریافت بهترین دستگاه تصفیه هوا برای COVID-19 محافظتی را فراهم می‌کند که می‌توانید به آن اعتماد کنید. دستگاه تصفیه هوا می‌تواند کووید-۱۹ و سایر ویروس‌هایی را که در هوا در گردش هستند حذف کند و در زمانی که قرارگیری در معرض هوا آزاد استرس‌زا است به شما آرامش دهد.

دستگاه تصفیه هوا با سویه Omicron مبارزه می‌کند

 

با رایج شدن نوع Omicron، بسیاری از ما به دنبال راه‌هایی برای محافظت از خود هستیم و دریافت بهترین دستگاه تصفیه هوا برای COVID-19 محافظتی را فراهم می‌کند که می‌توانید به آن اعتماد کنید. دستگاه تصفیه هوا می‌تواند کووید-۱۹ و سایر ویروس‌هایی را که در هوا در گردش هستند حذف کند و در زمانی که قرارگیری در معرض هوا آزاد  استرس‌زا است به شما آرامش دهد.

دستگاه تصفیه هوا نباید جایگزین اقدامات حفاظتی مانند پوشاندن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی شود، اما در صورت ترکیب با این اقدامات، لایه دیگری از محافظت را ارائه می دهند. دستگاه تصفیه هوا که پاک‌کننده‌ هوا نیز نامیده می‌شود، می‌تواند برای هر خانه‌ای مفید باشند، اما ابزار ارزشمندی برای خانه‌هایی است که تهویه ناکافی دارند یا نمی‌توانند سیستم‌های تهویه را به طور مداوم اجرا کنند.

 

انواع خاصی از دستگاه تصفیه هوا برای حذف ذرات، از جمله ویروس ها، به اندازه COVID-19 طراحی شده است. این مهم است زیرا این ذرات می توانند برای چند دقیقه یا حتی ساعت ها در هوا باقی بمانند و در آنجا ویروس را به دیگرانی که آن را استنشاق می کنند منتقل کنند.

 

البته، هر دستگاه تصفیه هوا به طور موثر هوا را ضد عفونی نمی کند. شما باید مطمئن شوید که دستگاه مناسبی برای نیازهای فیلتراسیون فضا و هوا دارید. اگر در مورد انواع دستگاه تصفیه هوا آشنایی چندانی ندارید، یادگیری در مورد فن آوری های مختلف دستگاه تصفیه هوا بسیار دشوار است. در این مقاله کارشناسان دستگاه تصفیه هوا در نایس توضیح میدهند که چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا برای COVID-19 را تهیه کنید تا از شما و عزیزانتان در برابر نوع Omicron محافظت کند.

 

 

 

 

 

 

آیا دستگاه تصفیه هوا در از بین بردن کووید-19 موثر است؟

فروش دستگاه تصفیه هوا در طول همه گیری COVID-19 افزایش یافته است زیرا مردم به دنبال راه هایی برای ایمن ماندن در محل کار و خانه بودند. اما آیا این دستگاه ها برای از بین بردن ویروس های موجود در هوا موثرند؟

 

ویروس کرونا که باعث COVID-19 می شود عمدتاً از طریق قطرات تنفسی عفونی منتقل شده از طریق هوا پخش می شود. برای انتشار، ویروس معمولاً باید به چیزی بزرگتر مانند قطرات تنفسی یا ذرات معلق در هوا متصل شود. قطرات بزرگ تمایل دارند روی سطوحی بنشینند که احتمال تنفس آنها وجود ندارد، اما قطرات ریز و ذرات آئروسل می توانند ساعت ها در هوا باقی بمانند، جایی که راحت تر استنشاق می شوند.

 

از آنجایی که ثابت شده است که دستگاه تصفیه هوا می توانند سایر ویروس ها و باکتری های موجود در هوا را با اندازه مشابه حذف کند، بسیاری از مردم تصور می کردند که این دستگاه ها برای این نوع بسیار عفونی از ویروس کرونا کار می کنند.

 

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، مطالعات نشان می دهد که دستگاه تصفیه هوا می تواند ذرات انتقال دهنده COVID-19 را حذف کند. یک مطالعه اخیر اولین شواهد را از یک محیط واقعی از تأثیر دستگاه تصفیه هوا در کاهش شیوع COVID-19 ارائه می دهد، اگرچه نتایج هنوز در انتظار بررسی همتایان است.

 

این مطالعه در بخش‌های COVID-19 در بیمارستان‌ها انجام شد و نشان داد که دستگاه‌ تصفیه هوا قابل حمل با فیلترهای HEPA ویروس کرونا و سایر ذرات ناقل بیماری را از هوا حذف می‌کند. در بخش عمومی، جایی که بیماران بیشتر عفونی بودند، محققان هیچ ذرات ویروسی را در هوا هنگام کار دستگاه پیدا نکردند. زمانی که دستگاه‌ تصفیه هوا مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، ذرات وجود داشتند و محققان را به این نتیجه رساندند که فیلترهای هوا احتمال ابتلای بیماران و کارکنان به SARS-CoV-2 را در بیمارستان‌ها کاهش می‌دهد.

 

آژانس‌های بهداشتی برتر در ایالات متحده، مانند EPA و CDC، گزارش می دهند که دستگاه تصفیه هوا به طور موثر ذرات ایجادکننده COVID-19 را حذف میکند. طبق گفته EPA، "در صورت استفاده صحیح، دستگاه تصفیه هوا و فیلترهای HVAC می توانند به کاهش آلاینده های موجود در هوا از جمله ویروس ها در یک ساختمان یا فضای کوچک کمک کنندEPA." دستگاه تصفیه هوا قابل حمل را به عنوان یکی از روش های کمک به بهبود هوای داخل خانه ها در طول همه گیری توصیه می کند.

 

منابع CDC همچنین نشان می دهد که دستگاه تصفیه هوا به طور موثر انتقال COVID-19 را کاهش می دهند. گزارش CDC در ژوئیه 2021 نشان می دهد که فیلترهای HEPA ، قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش می دهند. بررسی ها نشان می دهد که یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل HEPA پس از یک استفاده 4 ساعته، تعداد ذرات ویروس را در هوا تا 81 درصد کاهش می دهد. ترکیب دستگاه تصفیه هوا با سایر اقدامات برای تهویه خانه می تواند ذرات بیشتری را از بین ببرد.

 

بهترین اطلاعات موجود نشان می دهد که دستگاه تصفیه هوا انتقال ویروس های موجود در هوا را در فضاهای داخلی کاهش می دهد و در صورت تماس با فرد آلوده از شما و عزیزانتان محافظت می کند.

 

با این حال، مهم است که بدانید که یک دستگاه تصفیه هوا شما را شکست ناپذیر نمی کند. بسیاری از مطالعات در محیط‌هایی انجام شد که شرکت‌کنندگان از دستورالعمل‌های دیگری مانند پوشیدن ماسک یا تجهیزات حفاظت فردی در مورد محیط بیمارستان پیروی می‌کردند. حتی اگر دستگاه تصفیه هوا مؤثر باشد، همچنان بهتر است توصیه‌های مقامات بهداشتی شهر و استان خود را جدی بگیرید.

 

بییشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان ایمن است؟

آیا دستگاه تصفیه هوا به بهبود سرفه کمک می کند؟

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید

نحوه راه اندازی یک دستگاه تصفیه هوا

تعیین بهترین مکان در خانه برای قرار گیری دستگاه تصفیه هوا