دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

1033  تعداد بازدید  |  سه شنبه 24 اسفند ماه 1400

علاوه بر این، ترکیبات آلی فرار (VOCs) مواد شیمیایی هستند که به راحتی در دمای اتاق تبخیر می شوند و در بسیاری از محصولات خانگی رایج وجود دارند. می توانند تأثیر منفی بر سلامت شما بگذارند در این مقاله راه های حذف آن ها از محیط خانه را بررسی میکنیم

دستگاه تصفیه هوا چگونه می تواند مواد شیمیایی را حذف کند؟

قرار گیری در معرض ترکیبات آلی فرار (VOCs) را با یک دستگاه تصفیه هوا که برای حذف مواد شیمیایی مانند خوشبو کننده های هوا ، لوازم آرایشی، آلاینده های پخت و پز و غیره) طراحی شده است، محدود کنید.

 

سطوح آلاینده های هوای داخل ساختمان ممکن است دو تا پنج برابر بیشتر از سطوح بیرونی باشد

انجمن ریه آمریکا دریافته است که 87 درصد از صاحبان خانه در سراسر کشور از آلاینده های هوای داخل ساختمان آگاه نیستند.

محیط‌های داخلی ضعیف 168 میلیارد دلار در سال برای اقتصاد ایالات متحده هزینه دارد

 

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی چگونه رخ می دهد؟

طبق نظرسنجی انجمن ریه آمریکا، هوای داخل خانه می تواند برای سلامتی شما خطرناک تر از هوای بیرون باشد. آلاینده‌های بیولوژیکی، از جمله کپک‌ها، باکتری‌ها، گرده‌ها، کنه‌های گرد و غبار و شوره حیوانات باعث کاهش کیفیت هوای داخل خانه می‌شوند. در ساختمان‌های اداری، سیستم‌های گرمایش، سرمایش و تهویه که به‌درستی نگهداری نمی‌شوند، منابع مکرر مواد بیولوژیکی هستند که استنشاق می‌شوند و منجر به مشکلات تنفسی خواهند شد.

 

علاوه بر این، ترکیبات آلی فرار (VOCs) مواد شیمیایی هستند که به راحتی در دمای اتاق تبخیر می شوند و در بسیاری از محصولات خانگی رایج وجود دارند. آنها ممکن است بو از خود متصاعد کنند یا بدون بو باشند، اما بدون در نظر گرفتن این امر می توانند تأثیر منفی بر سلامت شما بگذارند، به ویژه در افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آسم، کودکان خردسال، افراد مسن و افرادی که حساسیت شیمیایی بالایی دارند. هزاران VOC مختلف تولید و در زندگی روزمره ما استفاده می شود.

 

برخی از منابع رایج VOCs عبارتند از:

رنگ،  لاک ها ، حلال ها ، گازوئیل، روزنامه ، مواد شیمیایی پاک کننده، کفپوش ، فرش ، دستگاه های فتوکپی و پرینتر ، چسب ها، لوازم آرایشی و خوشبو کننده هوا همگی جزو ترکیبا شیمیایی آلاینده به حساب می ایند

 

اثرات متداول قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سوزش / آبریزش چشم

سوزش بینی

تحریک گلو

سردرد

حالت تهوع / استفراغ

سرگیجه

تشدید آسم

سرطان

آسیب کبدی

آسیب کلیه

آسیب به سیستم عصبی مرکزی

 

 

چگونه دستگاه تصفیه هوا مواد شیمیایی را حذف می کند

مقدار زیادی کربن فعال

دستگاه تصفیه هوا برای حذف مواد شیمیایی همه یک چیز مشترک دارند: مقدار زیادی کربن فعال. کربن فعال از زغال چوبی می آید که از طریق یک فرآیند عملیات حرارتی ویژه "فعال" شده است. فرآیند عملیات حرارتی کربن را خشک می کند و آن را با ترک های میکروسکوپی پر می کند. این ترک‌های کوچک جایی هستند که گازها و مواد شیمیایی در تماس با کربن در آن به دام می‌افتند.

 

کربن فعال بی خطر، بی ضرر و موثر است

کربن فعال معمولاً در فیلترهای آب و مصارف پزشکی مانند شست و شوی معده استفاده می شود.بنابراین هیچگونه عارضه ای ندارد

 

هرچی بیشتر بهتر

هرچه یک دستگاه تصفیه هوا کربن فعال بیشتری داشته باشد، مواد شیمیایی بیشتری را جذب می کند. بسیاری از برندهای ارزان‌تر، پیش فیلترهای زغالی را می‌فروشند، اما این پیش فیلترها کربن/زغال کافی برای کارآمدی یا دوام بسیار طولانی ندارند. زغال چوب در این پیش فیلترها اغلب در مقیاس کم استفاده می شود ، در حالی که یک دستگاه تصفیه هوا شیمیایی بزرگ و سنگین تا 125 برابر در حذف مواد شیمیایی موثر عمل میکند.

 

 

بیشتر بدانید: