دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

1023  تعداد بازدید  |  دوشنبه 15 فروردین ماه 1401

به دنبال بهبود کیفیت هوا در اتاق نشیمن خود هستید؟ آیا می خواهید از شر گرد و غبار، آلرژن ها، باکتری ها و سایر آلاینده های رایج داخلی خلاص شوید؟در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای اتاق نشیمن پیدا کنید تا هوای خانه شما تمیز و تازه بماند.

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای نشیمن (پارت دوم)

 

کاهش اسپورهای کپک

 

برخی از اتاق های نشیمن مستعد کپک زدن هستند. فقدان تهویه، کنترل دما و رطوبت همگی در رشد کپک نقش دارند. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند با جذب آن ذرات در فیلتر HEPA واقعی، انتشار هاگ های کپک را در خانه شما کند یا متوقف کند. و فیلتر کربن فعال می تواند بوی کپک را کاهش دهد.

 

هوای تازه تر

با حذف تمام آلاینده های فوق از هوای اتاق نشیمن، هوا بسیار تازه تر و تمیزتر می شود.

 

 

بهترین راه برای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

 

از آنجایی که مردم در بسیاری از اتاق‌های مختلف خانه از دستگاه‌ تصفیه هوا استفاده می‌کنند، رفع همه نیازها برای یک سازنده دشوار است

 

بنابراین، برای اینکه به شما کمک کنیم از دستگاه تصفیه هوا اتاق نشیمن خود بیشترین بهره را ببرید، این لیست از نکات را برای شما جمع آوری کرده ایم که باید رعایت کنید:

 

آن را در اتاق وسط قرار دهید

اگر می توانید دستگاه تصفیه هوا را دقیقاً در مرکز اتاق قرار دهید، باید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، قرار دادن آن روی دیوار با فاصله از پشت دستگاه بهترین گزینه بعدی شما است. این مکان به دستگاه تصفیه هوا این امکان را می دهد که بدون ایجاد نقاط مرده هوا، بیشترین مقدار هوا را از طریق فیلترها بکشد

 

قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در سطح زمین بهتر از قرار دادن آن در بالای یک میز است. آلاینده‌های سنگین‌تر از هوا خارج می‌شوند و راحت‌تر در ارتفاع کمتر به داخل دستگاه مکیده می‌شوند. همچنین، ذرات معمولی سطح کف، مانند گرد و غبار، می توانند با سرعت راحت تری به داخل دستگاه تصفیه هوا کشیده شوند.

 

همیشه آن را روشن نگه دارید

بسیاری از دستگاه تصفیه هوا دارای تایمر خاموش شدن خودکار هستند و نسخه های Wi-Fi دارای قابلیت زمان بندی هستند. با این حال، بهترین راه برای استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا در اتاق نشیمن این است که آن را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته فعال نگه دارید. در ثانیه ای که دستگاه تصفیه هوا را خاموش می کنید، آلاینده ها می توانند در داخل اتاق شروع به جمع شدن کنند. در یک اتاق نشیمن، شما می خواهید هوا به طور مداوم از طریق فیلترها عبور کند تا 100٪ مواقع تازه و تمیز بماند.

 

تغییر فیلتر

بسته به اندازه دستگاه تصفیه هوا که خریداری می کنید، هر 6 تا 12 ماه به دنبال تعویض فیلترهای داخلی هستید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که برای صرفه جویی در هزینه، تغییرات فیلتر خود را از این محدودیت ها عبور دهید، این ایده خوبی نیست زیرا دستگاه تصفیه هوا شما فقط به خوبی فیلترهای داخل است. با جمع‌آوری آلاینده‌ها، فیلترها مسدود و کثیف می‌شوند و در یک نقطه معین، ناکارآمد می‌شوند. شما نمی خواهید این اتفاق در یک اتاق نشیمن بیفتد زیرا پس از آن هوای کثیف را به گردش در می آورید.

 

 

 

 

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا با رطوبت گیر در اتاق نشیمن

استفاده از دستگاه تصفیه هوا همراه با رطوبت گیر می تواند به خشک و تمیز ماندن اتاق نشیمن شما کمک کند. دستگاه های رطوبت گیر دستگاه های بسیار خوبی برای کاهش رطوبت در اتاق نشیمن هستند. و با استفاده از یکی، می توانید سطح رشد کپک و قارچ را کاهش دهید.

 

با این حال، رطوبت گیرها هیچ قابلیتی برای فیلتر کردن هوا ندارند. آنها فقط رطوبت را از بین می برند. بنابراین، برای داشتن حداکثر پوشش تمیزکننده هوا، باید هر رطوبت‌گیر را با یک دستگاه تصفیه هوا همراه کنید. دستگاه تصفیه هوا ذرات معلق در هوا را که باعث رشد کپک و ماندگاری بو می‌شوند را از بین می‌برند و فضای اتاق نشیمن شما را سالم می‌سازند.

 

 

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا در اتاق نشیمن خود استفاده کنید؟

اگر به دنبال بررسی بیشتر برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا اتاق نشیمن به اینجا آمده اید، و می خواهید بدانید که چرا باید حتی از یک دستگاه تصفیه هوا در خانه خود استفاده کنید، در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

واقعیت این است که اگرچه شیوه‌های مدرن ساختمانی به کاهش مشکلات مربوط به فضای اتاق نشیمن کمک می‌کند، هنوز برخی از مسائل وجود دارد که قابل حل نیستند. به عنوان مثال، برخی از اتاق های نشیمن به تهویه کافی ندارند.

 

علاوه بر این، همه اتاق های نشیمن دارای سیستم گرمایش یا تهویه مطبوع کافی نیستند که باعث عدم حرکت خوب هوا می شود.

 

در مورد مصالح ساختمانی داخل اتاق نشیمن، دیوار گچی منبع شناخته شده ای برای رشد کپک سیاه سمی است زیرا از آن مواد تغذیه می کند. و موکت رطوبت و سایر آلاینده های رایج در فضاهای زندگی را جذب می کند.

 

برخی از اتاق های نشیمن دارای سطوح رطوبت بالایی هستند که باعث رشد تعدادی باکتری، کپک و قارچ و همچنین فرموله شدن بو می شود. گرد و غبار همچنین در مناطق زندگی بسیار رایج است زیرا مردم و حیوانات خانگی بیشتر وقت خود را در آنجا می گذرانند.

 

بدتر از آن این است که هوا و بوهای آلوده می توانند به اتاق های دیگر خانه نیز بروند. برای مثال، بسیار رایج است که هاگ‌های کپک در یک اتاق نشیمن در طبقه بالا یا پایین شناور شوند و باعث ایجاد بوی کپک‌آلود شوند که به نظر می‌رسد می‌توانید پیدا کنید.

 

همانطور که می بینید، دستگاه تصفیه هوا یک وسیله بسیار مورد نیاز در فضاهای اتاق نشیمن هستند زیرا این دستگاه ها به از بین بردن ذرات و میکروارگانیسم هایی که در داخل خانه ایجاد می شوند کمک می کنند.

 

و هنگامی که به این مسائل رسیدگی شود، بقیه خانه شما نیز می تواند از آن بهره مند شود.

 

با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که یک دستگاه تصفیه هوا خانگی با رتبه برتر خریداری می کنید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید

نحوه راه اندازی یک دستگاه تصفیه هوا

آیا لازم است دستگاه تصفیه هوا دائم روشن باشد؟

آیا در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز داریم؟

آیا دستگاه تصفیه هوا اتاق را خنک می کند؟