دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

812  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 18 فروردین ماه 1401

آلودگی هوا بیماری های مختلف را تشدید می کند، از آسم گرفته تا برونشیت، اختلالات ریوی و بیماری قلبی. استنشاق هوای آلوده برای سلامتی همه مضر است، اما برای جوانان و افراد مسن بسیار خطرناک تر است.

آلودگی هوا سلامت کودکان شما را تهدید می کند

 

آلودگی هوا بیماری های مختلف را تشدید می کند، از آسم گرفته تا برونشیت، اختلالات ریوی و بیماری قلبی. استنشاق هوای آلوده برای سلامتی همه مضر است، اما برای جوانان و افراد مسن بسیار ناامن است. حتی افراد سالم نیز می توانند تحت تاثیر هوای آلوده قرار گیرند که می تواند باعث تحریک تنفسی یا تنگی نفس در حین ورزش یا انجام فعالیت های خارج از منزل شود. بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت، حدود 93 درصد از کودکان زیر 15 سال جهان هوای سمی تنفس می کنند که آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف قرار می دهد.

 

جدای از این، آلودگی هوای داخل خانه به اندازه آلودگی فضای باز مضر است. بنابراین، برای ایمن نگه داشتن محیط داخلی خود، باید یک دستگاه تصفیه هوا در خانه خود نصب کنید. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند باکتری ها و ویروس ها را با استفاده از LED های UV بکشد، ذرات را با فیلتر HEPA حذف کند و سطح کیفی هوای داخل خانه را بالا نگه دارد، مانند دستگاه تصفیه هوا نایس که در داخل خانه بسیار خوب عمل می کند.

 

برای آشنایی با روش هایی که هوای آلوده بر سلامت کودک شما تأثیر می گذارد و اقداماتی که می توانید برای محافظت از خود در برابر خطرات سلامتی آن انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

 

تاثیر آلودگی هوا بر کودکان و نوزادان متولد نشده

هوای آلوده روی نوزادان از لحظه بارداری در رحم مادر تأثیر می گذارد. زنان حامله ای که در معرض هوای آلوده قرار می گیرند بیشتر احتمال دارد نوزادانی با وزن کم و با نرخ تولد پایین داشته باشند. علاوه بر این، هوای آلوده می تواند باعث آسم شود و بر رشد عصبی و رشد فکری نوزادان تأثیر بگذارد. کودکانی که از سنین پایین در معرض مقادیر زیادی آلودگی هوا قرار می‌گیرند بیشتر در سنین بالاتر به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند.

 

تاثیر آلودگی هوا بر نوزادان و کودکان

کودکان نسبت به بزرگسالان در برابر تنفس هوای آلوده آسیب پذیرتر هستند. این به این دلیل است که آنها سریعتر از بزرگسالان نفس می کشند و سموم بیشتری را جذب می کنند. در نتیجه، حتی سطوح پایین استنشاق ذرات آئروسل می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد. چندین مطالعه مهم در مورد آلودگی هوا بر سلامت کودکان نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات سمی بر عملکرد ریه ها تأثیر می گذارد، خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهد و آنها را مستعد ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان ریه و مشکلات قلبی عروقی می کند.

 

 

 

اقداماتی برای به حداقل رساندن خطرات سلامتی ناشی از آلودگی هوا

در اینجا اقداماتی وجود دارد که باید برای محافظت از خود در برابر خطرات ناشی از آلودگی هوا انجام دهید:

 

از سیگار کشیدن در داخل خانه خودداری کنید.

برای تمیز کردن خانه از پاک کننده های بدون مواد شیمیایی استفاده کنید.

از اسپری ها و لاک ها در مکانی با تهویه مناسب استفاده کنید.

برای کاهش رطوبت، هود و فن در آشپزخانه و حمام نصب کنید.

 

اینها برخی از اقداماتی است که می توانید برای به حداقل رساندن تأثیر آلودگی هوا انجام دهید. این اقدامات می تواند هوای داخل خانه را به طور موقت تمیز کند، اما اگر راه حل دائمی می خواهید، باید روی یک دستگاه تصفیه هوا خوب سرمایه گذاری کنید. یک دستگاه تصفیه هوا که می تواند باکتری ها و مواد شیمیایی موجود در هوا را از بین ببرد تا آن را خالص کند، یک انتخاب ایده آل برای خانه شما است. یکی از انواع دستگاه تصفیه هوا که این کار را ماهرانه انجام می‌دهد، دستگاه تصفیه هوا نایس است که هوایی سالم و باطراوت برای شما فراهم می اورد

 

دستگاه تصفیه هوا نایس

دستگاه تصفیه هوا نایس دارای سیستم تصفیه هوای پیشرفته با  فیلتر پیشرفته HEPA است که ذرات معلق را از بین می برد و از مکانیزم 3 مرحله ای برای حذف 99.97 درصد از آلاینده های هوا استفاده می کند. ویژگی های پیشرفته دستگاه تصفیه هوا نایس آن را به یک دستگاه تصفیه هوا عالی برای استفاده در داخل ساختمان تبدیل کرده است. ویژگی های آن عبارتند از:

 

فیلتر هپا – فیلتر هپا با پوشش آنتی باکتریال ذرات معلق را از بین می برد (PM 2.5).

ویژگی های پیشرفته - عملکردهایی مانند نشانگر تغییر فیلتر و نظارت هوشمند بر کیفیت هوا به شما اطلاع می دهد که فیلتر باید تعویض شود و همچنین کیفیت فعلی هوایی که تنفس می کنید را مشخص میکند.

نرخ تحویل هوای تمیزتر بالا - نرخ تحویل هوای تمیزتر بالا (CADR) 400 مترمکعب در ساعت هوای تمیزتر را در هر زمان تضمین می‌کند.

طراحی کاربر پسند – دارای تایمر و کنترل سرعت قابل برنامه ریزی مجدد است.

ویژگی‌ها و کیفیت دستگاه تصفیه هوا نایس ، آن را به یکی از بهترین مدل های دستگاه تصفیه هوا تبدیل کرده است. با این حال، مطمئن شوید که محصولی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد و نیازهای شما را برآورده کند.

 

خلاصه

آلودگی هوا و اثرات مضر آن به سرعت در حال افزایش است. استنشاق هوای آلوده داخل خانه به شدت بر افراد، به ویژه کودکان و سالمندان تأثیر می گذارد. از این رو، برای مبارزه با اثرات خطرناک هوای آلوده داخل خانه برای ایمن نگه داشتن فرزندانتان، نصب یک دستگاه تصفیه هوا مناسب در خانه ضروری است. ویژگی‌های پیشرفته، طراحی مستحکم، قابلیت اطمینان عالی و تضمین کیفیت، دستگاه تصفیه هوا نایس را  متمایز می‌کند و آن‌ها را برای خانه‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های داخلی ضروری می‌سازد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

خانه خود را برای بهار آماده کنید

آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان ایمن است؟

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

5 دلیل برای تهیه دستگاه تصفیه هوا در سال 1401