تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی | دستگاه تصفیه هوا

1317  تعداد بازدید  |  یکشنبه 7 شهریور ماه 1400

در مورد ادعای تصفیه کننده هوا ازن احتیاط کنید و به جای آن از تصفیه هوای مجهز به فیلتر هپا استفاده کنید.تا از انتشار ازن در محیط خانه خود جلوگیری کنید

 دستگاه تصفیه هوای ازن چگونه کار میکند

 

ازن چیست؟

ازن گازی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است و در نقاط مختلف یافت می شود. همه ما با لایه ازن آشنا هستیم - این تجمع ازن در جو است. این لایه ازن برای ما در زمین مفید است ، زیرا مانع اشعه مضر ماوراء بنفش (UV) می شود.

 

ازن نزدیک به سطح زمین، نتیجه واکنش شیمیایی بین آلاینده هایی است که می تواند از خودروها و کارخانه های تولید کننده ناشی شود. این ازن برای سلامتی ما مضر است. این به این دلیل است که اتم سوم اکسیژن (اکسیژنی که ما تنفس می کنیم دارای دو اتم است) ناپایدار است. می تواند از مولکول ازن جدا شده و به مولکول های سایر مواد متصل شود.

 

به خوبی اثبات شده است که ازن برای سلامتی شما مضر است و می تواند باعث درد قفسه سینه ، سرفه، تنگی نفس و سوزش گلو شود.

 

دستگاه تصفیه هوا ازن چیست؟

شاید فکر کنید تصفیه کننده هوا ازن میزان ازن موجود در هوا را کاهش می دهد ، اما اینطور نیست.  ژنراتورهای ازن نوعی پاک کننده هوا هستند که قرار است انواع خاصی از آلاینده ها را از بین ببرد. "اساسا ، ازن با آلاینده ها واکنش نشان می دهد و آنها را تجزیه می کند."

 

بنابراین ، همانند اتم سوم اکسیژن در صورت استنشاق می تواند به دستگاه تنفسی شما آسیب برساند ، همچنین می تواند به مواد موجود در هوا متصل شود ، ساختار مولکولی را تغییر داده و اساساً آن را از بین ببرد.

 

 

 

آیا دستگاه های تصفیه هوا ازن کارآمد هستند؟

نظریه پشت ژنراتور ازن صدا است. اوزون یک ضد عفونی کننده است. اگر فقط آن را با مقدار واقعی مصرف کنید ، اگر آن را در هوا قرار دهید و اگر با ویروس یا باکتری در تماس باشد ، دیواره یا غشای سلولی خارجی را اکسید می کند. " در عمل ، مشکلات زیادی در مورد ژنزاتور های ازن وجود دارد.

 

برای اولین بار ، آنها روی همه انواع ذرات موجود در هوا عمل نمی کنند. به عنوان مثال ، آنها نمی توانند گرد و غبار و شوره را که می تواند برای یک فرد مبتلا به آسم مشکل ایجاد کند ، از بین ببرند. جونز می گوید: "نکته دیگر این است که بسته به نوع گازهایی که در هوای شما واکنش نشان می دهند ، این واکنش ها می تواند محصولات جانبی مضر یا تحریک کننده ایجاد کند." ازن ساطع شده به همه چیز در اتاق - هر موجود زنده دیگری مانند حیوانات خانگی یا گیاهان و همچنین مواد موجود در ساختمان آسیب می رساند.

 

ازن همچنین می تواند به لاستیک ، پوشش سیم برق و پارچه ها آسیب برساند.

 

آیا دستگاه های تصفیه هوا ازن خطرناک هستند؟

اگرچه تولیدکنندگان ازن در بازار وجود دارند که قول می دهند این دستگاه بی خطر و موثر باشد ، اما کارشناسان با استفاده از دستگاه تصفیه هوای ازن موافق نیستن EPA  خاطرنشان می کند که مطالعات متعدد نشان داده است که مولکول های ازن در از بین بردن موادی که ادعا می کنند حذف می کنند ، موثر نیست.

ازن میتواند با امنیت بیشتری در فضایی بدون اشغال مورد استفاده قرار گیرد (برای مثال برای احیای آتش از آن استفاده شده است) ، برای تصفیه هوای خانگی توصیه نمی شود.

 

به جای دستگاه تصفیه هوا ازن از چه چیزی استفاده کنیم

اگر به دنبال پاک کننده هوا هستید که خانه شما را از شر ویروس ها ، آلودگی ها یا عوامل آلرژی زا مانند گرد و غبار یا گرده جدا کند ، پیشنهاد ما به شما یک دستگاه تصفیه هوا نایس مدل  CHA-N500AUبا فیلتر هوای  ULPA نسل پیشرفته فیلتر ذرات معلق با کارایی بالا (HEPA) ، فیلتر ضد آلرژی و ضد بو است که با محافظت در برابر بیماری آنفولانزا وحذف ویروس H1N1 تا99.99% ،حذف آلاینده ها (ذرات معلق) تا 0.1 میکرون  موجب سلامتی ریه،گلو و اعضای تنفسی بدن شما میشود.

 

سایر مواردی که کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می بخشد عبارتند از: کارکردن هود پس از پخت و پز باز کردن پنجره ها ، با توجه به اینکه هوای بیرون منطقه شما نسبتاً عاری از آلاینده ها است. با این حال ، اگر در نزدیکی بزرگراه زندگی می کنید یا آتش سوزی در این منطقه وجود دارد ، ممکن است اینگونه نباشد.

فیلتر سیستم تهویه مطبوع شما نیز می تواند در تمیز کردن هوای خانه شما مثر باشد ، اما شما باید فیلتر با راندمان بالا انتخاب کرده و آن را اغلب تعویض کنید.

 

نکته پایانی: در مورد ادعای تصفیه کننده هوا ازن احتیاط کنید و به جای آن از تصفیه هوای مجهز به فیلتر هپا  استفاده کنید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

بررسی تفاوت تصفیه هوا هپا و تصفیه هوا یونی

فیلتر های نانو در تصفیه هوا

بهترین ماسک برای تصفیه هوای تنفسی

تصفیه هوا و انتشار ویروس کرونا در محیط

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

معرفی_دستگاه تصفیه هوا