تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1747  تعداد بازدید  |  دوشنبه 15 شهریور ماه 1400

لامپ های نمکی می توانند با انتشار یونهای دارای بار منفی در هواموجب بهبود خلق و خو ، افزایش سطح انرژی و کم کردن اضطراب، شوند.

آیا لامپ های نمک، هوا را تصفیه میکنند؟

 

نمک صورتی هیمالیا به دلیل خواص درمانی و جذابیت منحصر به فرد ظاهری به سرعت محبوبیت خود را افزایش داده است. یکی از رایج ترین کاربردهای نمک صورتی هیمالیا در لامپ های رومیزی است که اغلب به دلیل خواص درمانی آنها توصیه می شود.

اعتقاد بر این است که این لامپ ها در میان سایر فواید ،به کاهش آلودگی هوای ساختمان کمک می کنند. در ادامه به بررسی ادعای تولید کنندگان این لامپ ها میپردازیم:

 

چراغ نمک چیست؟

 چراغ های نمکی صورتی هیمالیا به دلیل نور ملایم ، رنگ صورتی و شکل منحصر به فرد خود ، یکی از انتخاب های محبوب دکوراسیون منزل هستند. آنها همچنین معمولاً در اسپا و استودیوهای یوگا برای کمک به ایجاد فضای آرام استفاده می شوند.

 

تولید کنندگان لامپ نمک مزایای بیشماری از این ماده معدنی را ارائه می دهند ، از تصفیه هوا گرفته تا درمان آسم و افسردگی. با این حال ، این ادعاها فقط از طرف افرادی که سود میبرند نیست. بلکه مصرف کنندگان در سراسر دنیا به مزایای استفاده از این لامپ های نمک باور دارند.

 

 نمک هیمالیا چیست؟

 نمک صورتی هیمالیا اصطلاحی است که برای توصیف سنگ نمک که از معدن نمک خیورا در پاکستان ، نزدیک هیمالیا استخراج شده است ، استفاده می شود. نمک را می توان در قطعات کریستالی بزرگتر ، مانند نمونه هایی که برای چراغ نمک استفاده می شود ، یا در قطعات کوچکتر که در دستگاه های نمک زن استفاده می شود ، یافت.

 

نمک رنگ نارنجی متمایز خود را از مواد معدنی مانند منیزیم ، کلسیم و پتاسیم می گیرد. برخی از مردم می گویند که این عناصر کمیاب می توانند مزایای سلامتی مختلفی را ، هم هنگام بلعیدن و هم به عنوان چراغ استفاده کنند. با این حال ، با وجود این ادعاها ، نمک هیمالیا از نظر تغذیه ای بسیار شبیه به نمک سفید است.

 

 

 

یونهای مثبت و منفی هوا

یونهای منفی نامرئی ، بدون بو و مزه هستند. اما ، بدن شما آنها را زمانی که بصورت فراوان وجود داشته باشند حس میکند. طراوت ، انرژی و احساس خوبی که هنگام رسیدن به ساحل یا آبشار به شما دست می دهد به دلیل وجود یونهای منفی است.

هوای داخلی خانه های ما سرشار از آلاینده هایی مانند VOC ها ، گرد و غبار ، عطرها و دوده است یونهای منفی برای ایجاد بار منفی به این  آلاینده ها متصل می شوند. بار منفی باعث جذب ذرات چسبیده به سطوح که دارای بار مثبت هستند شده و آنها را از هوا خارج می کند.

لامپ های نمک نیز به همین شیوه عمل میکنند و با تولید یون های منفی ، بر خواب ، آرامش و اضطراب تاثیر مثبت میگذارند.

 

مزایای لامپ نمک

**لامپ های نمکی می توانند با انتشار یونهای دارای بار منفی در هوا موجب فواید مختلفی شوند .گفته می شود که ذرات دارای بار منفی با بهبود خلق و خو ، افزایش سطح انرژی و کم کردن اضطراب، بر سلامتی افراد تاثیر مثبت می گذارند.

 

حقایق مربوط به تبلیغات لامپ های نمکی

تولید کندگان ادعا میکنند چراغ های نمک صورتی هیمالیا به دلیل خاصیت رطوبت سنجی هوا را تصفیه می کنند.( بر مبنای این نظریه نمک مولکول های آب را از هوا جذب میکند به این ترتیب هرگونه آلاینده موجود در هوا مانند گرد و غبار ، دود و گرده موجود در مولکول های آب در سطح چراغ نمک به دام می افتد).

اما محققان به علت آنکه پس از مدتی نمک از جذب آب و رطوبت موجود در مولکول های هوا اشباع میشود، بر تاثیر چراغ های نمک در تصفیه هوا اتفاق نظر ندارند.

 

حقایق مربوط به کیفیت هوا

قرار گرفتن مداوم در معرض آلاینده های هوا مانند گرد و غبار ، شوره حیوان خانگی یا دود سیگار می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد. در حالی که لامپ های نمکی ممکن است راه قطعی برای تصفیه هوای داخل خانه شما نباشند ، روش های اثبات شده ای برای افزایش کیفیت هوای داخل منزل وجود دارد. این شامل:

 

افزایش تهویه در خانه ، به ویژه در هنگام فعالیت هایی که می تواند سطوح بالایی از آلودگی ها را ایجاد کند ، مانند آشپزی و رنگ آمیزی

تمیز کردن منظم برای کاهش گرده ، گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی

اجتناب از محصولات تمیز کننده و سایر مواد حاوی سطوح بالای ترکیبات آلی فرار (VOC)

تمیز کردن مداوم سیستم های تهویه مطبوع

استفاده از دستگاه تصفیه هوا که از نظر علمی ثابت شده است آلاینده های هوا را از خانه شما حذف می کند.

 

چراغ های نمک با تولید یون های متنفی بر خلق و و و روحیه شما تاثیر مثبت دارند و اضطراب را کاهش میدهند اما برای تاثیر بر آلاینده های موجود در هوا بهتر است از یک دستگاه تصفیه هوا مججهز به فیلتر اولپا بهره ببرید.

 

بیشتر بدانید:

 

معرفی کیسه های قابل حمل تصفیه کننده هوا

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

آلاینده های هوای داخل خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا