دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | تصفیه هوای رومیزی

1480  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 24 شهریور ماه 1400

در حالی که محققان به دنبال درک بهتر علت آلرژی های حاد تا شدید در خانه هستند ، متوجه شده اند که حیوانات خانگی نقش مهمی در ایجاد این آلرژی های ناخواسته ایفا می کنند. دستگاه تصفیه هوا میتواند در رفع این موضوع موثر باشد.

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

 

امروزه حیوانات خانگی بخشی از زندگی خانواده های ایرانی شده اند! حیوانات خانگی شادی فوق العاده ای را برای ما به ارمغان می آورند و عشق بی قید و شرط را به ما ارائه می دهند ، اما متأسفانه ممکن است برخی از چالش های پیش بینی نشده از طرف آن ها برای ما وجود داشته باشد.

 

در حالی که محققان به دنبال درک بهتر علت آلرژی های حاد تا شدید در خانه هستند ، متوجه شده اند که حیوانات خانگی نقش مهمی در ایجاد این آلرژی های ناخواسته ایفا می کنند. صاحب حیوان خانگی ممکن است برای مدت ها علائم خفیف آلرژیک را تجربه کند بدون آنکه اطلاع داشته باشد در برابر شوره حیوان خانگی حساسیت دارد.

آلرژی در تماس با چه عواملی ایجاد میشود؟

هنگامی که افراد به حیوانات حساسیت دارند ، این حساسیت نسبت به موهای حیوانات نیست ، بلکه شوره یا سلول های مرده پوست یا مایعات ترشح شده توسط حیوان است که به مو متصل می شود و آلرژن های واقعی را تشکیل میدهد.

شوره می تواند به هر شیء در خانه ، از جمله مبلمان ، دیوارها ، فرش ها و سایر کفپوش ها بچسبد. مایعات اغلب از طریق ادرار و بزاق تولید می شوند و می توانند روی سطوح و مناطقی که تماس داشته اند باقی بمانند. ذرات کوچک نیز میتوانند برای مدتی طولانی در هوا منتقل شوند.

شوره و مواد حساسیت زا از نظر اندازه بسیار کوچک هستند و حذف آنها دشوار است. فرد نمی تواند آنها را با چشم غیر مسلح پیدا کند و اغلب حتی به شدت موضوع در خانه خود پی نمی برد. ممکن است قبل از اینکه بسیاری متوجه شوند منبع این مشکل در محل زندگی خودشان است ، بیماریهای تنفسی یا حملات آلرژیک به وجود آید.

مبتلایان به آسم می توانند به شدت تحت تأثیر این امر قرار گیرند. حدود یک چهارم مبتلایان به آسم به حیوانات حساسیت دارند و تماس با حیوانات علائم آن ها را تشدید میکند.

 از آنجا که شوره می تواند برای مدتی در هوا بماند ، تمیز کردن سطوح هیچ تاثیری در حذف بسیاری از آلرژن ها ندارد. دستگاه های تصفیه هوا به طور خاص برای حذف این ذرات کوچک از هوا کار می کنند و از بروز بیماریهای تنفسی و پوستی می کاهند.

 

 

برای تعیین اینکه آیا حیوان خانگی شما عامل اصلی مشکلات آلرژی در خانه است ، در اینجا شایع ترین علائم حساسیتی که ممکن است تجربه کنید وجود دارد:

 

عطسه کردن

آبریزش بینی

خارش بینی یا گلو

گرفتگی بینی

خارش و قرمزشدن چشم

سرفه کردن

بنابراین ، اگر به حیوان خانگی خود حساسیت دارید چه باید کرد؟ این بدان معنا نیست که شما باید برای آن ها خانه جدیدی پیدا کنید! علاوه بر داروهای آلرژی ، موثرترین راه حل برای کاهش شوره حیوان خانگی در خانه استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

 

شما میتوانید از دستگاه تصفیه هوا به صورت جداگانه در هر اتاق یا از یک دستگاه تصفیه هوا برای کل خانه استفاده کنید. برخلاف یک سیستم تهویه مطبوع که فقط هوا را در خانه شما به گردش در می آورد ، دستگاه های تصفیه هوا با کیفیت بالا با فیلتراسیون HEPA می توانند تا 99.97٪ آلرژن های موجود در هوا و سایر آلاینده های مضر را حذف کنند.

 

دستگاه تصفیه هوا در از بین بردن موارد زیر بسیار موثر عمل میکند:

 

از بین بردن بوها

بوی حیوانات خانگی فقط از داشتن سگ و گربه ناشی نمی شود. پرندگان ، خوکچه های هندی و حتی ماهی ها می توانند بوهای قوی و نامطلوبی را در خانه شما ایجاد کنند. راه حل سریع این است که از خوشبو کننده های هوا استفاده کنید. متأسفانه ، این تکنیک به سادگی صورت مساله را پاک میکند. علاوه بر این ، شما با این کار مواد شیمیایی و آلاینده های جدیدتر - البته خوش بوتر - را به فضای زندگی خود می پاشید. استفاده از دستگاه تصفیه هوا می تواند ریشه مشکل را از بین ببرد و ذرات واقعی ایجاد کننده بو را حذف کند.

 

شوره منتقل شده به هوا از طریق نظافت سنتی

ممکن است تصور کنید که روشهای تمیز کردن سنتی بر کیفیت هوای خانه شما در ارتباط با شوره حیوانات خانگی و عوامل حساسیت زا تأثیر می گذارد ، اما این گونه نیست. وقتی جاروبرقی میکشید یا گرد و غبار را پاک می کنید ، ممکن است آلاینده های سطحی بزرگ برداشته شوند ، اما بسیاری از مواقع آلرژن هایی که بسیار کوچک هستند و قابل مشاهده نیستند ، به پرواز در می آیند. جاروکشیدن فرش که محل جمع شدن شوره هاست ، می تواند در واقع میزان حساسیت زایی را افزایش دهد. ترکیب روشهای تمیز کردن سنتی با استفاده از دستگاه تصفیه هوا به حذف سریع این ذرات از هوا قبل از ورود آنها به ریه ها کمک می کند.

 

در نهایت شما میتوانید از دستگاه تصفیه هوا به صورت جداگانه در هر اتاق یا از یک دستگاه تصفیه هوا برای کل خانه استفاده کنید. به جای یک سیستم تهویه مطبوع که فقط هوا را در خانه شما به گردش در می آورد ، دستگاه های تصفیه هوا با کیفیت بالا با فیلتراسیون HEPA می توانند تا 99.97٪ آلرژن های موجود در هوا و سایر آلاینده های مضر را حذف کنند.

 

 

دستگاه تصفیه هوا میتواند سلامت حیوان خانگی شمارا بهبود ببخشد!!!

داشتن یک دستگاه تصفیه هوا در خانه همانقدر که میتواند برای شما سودمند باشد بر سلامت حیوان خانگی شما نیز تاثیر مثبت میگذارد. حذف آلرژن ها از هوا می تواند به کاهش علائم آنها مانند خاراندن ، گاز گرفتن یا لیسیدن پنجه ها و پاها کمک کند. حیوانات ، به ویژه حیوانات کوچک تر ، همچنین می توانند نسبت به مواد شیمیایی آزاد شده از محصولات تمیز کننده و عطرهای مصنوعی حساس باشند. ذرات کپک نیز می توانند برای دوست خزدار شما مضر باشند. هنگامی که آلاینده ها از هوا حذف می شوند ، سیستم تنفسی آنها به همان اندازه که شما از تصفیه هوا سود میبرید، بهتر عمل میکند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا کنه های گرد و غبار را حذف میکند

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

با تصفیه هوا از کسلی و بیحالی دور بمانید

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

 معرفی دستگاه تصفیه هوا