دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی

1571  تعداد بازدید  |  شنبه 3 مهر ماه 1400

دستگاه تصفیه هوای شما ممکن است بوی بدی بدهد یا صدای ناهنجاری منتشر کند، در این مقاله سعی میکنیم به سواات شما در ارتباط با نحوه کار دستگاه تصفیه هوا پاسخ دهیم

 بررسی ایرادات احتمالی دستگاه تصفیه هوا

 

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا ، موضوعاتی وجود دارد که ممکن است شمارا سردرگم کند، در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد استفاده از دستگاه تصفیه هوا ارائه دهیم تا راهگشای شما باشد.

 

1. نصب فیلتر

مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و دست هایتان خیس نیستند

توجه داشته باشید که فیلترها را به ترتیب درست نصب کنید.

 

2. عملکرد بهتر

در صورت ورود مداوم ذرات مضر، پنجره ها و درها را ببندید

فاصله کافی (20 سانتی متر) در همه طرف دستگاه تصفیه هوا بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که ورودی و خروجی هوا را مسدود نکنید.

 

 

 

3. پیشنهادات نظافت (هر 2-4 هفته)

 

پنل جلویی/بدنه دستگاه تصفیه هوا/ورودی و خروجی هوا: آنها را با حوله های نرم و خشک تمیز کنید.

پیش فیلتر قابل شستشو: آن را از دستگاه جدا کرده و با آب بشویید.

*توجه: فیلتر HEPA ، فیلتر ضد باکتری ، فیلتر کربن قابل استفاده مجدد و شستشو با آب نیست.

 

4. تعویض فیلتر (هر 6-8 ماه)

تعیین زمان مناسب تعویض فیلتر بستگی به زمان سرویس قبلی و کیفیت هوا دارد. اگر دستگاه تصفیه هوای شما شبانه روزی کار می کند یا هوای اطراف شما آلودگی بالایی دارد ، بهتر است زمان تعویض فیلتر کوتاهتر باشد.

در حالی که فیلتر HEPA باید به موقع تعویض شود زیرا مهمترین فیلتر برای تمیز کردن هوا است.

 

5. صداهایی از دستگاه تصفیه هوا خارج می شود

 

ممکن است جریان هوا مسدود شده باشد.

ممکن است موتور به دلیل حمل نادرست آسیب ببیند.

اجسام خارجی ممکن است داخل دستگاه قرار گرفته باشند.

اگر دستگاه تصفیه هوا در مکانی شیب دار قرار گیرد، باعث می شود که تیغه های فن با پوشش دستگاه تصفیه هوا برخورد داشته باشد.

فیلتر آنقدر طولانی کار کند که زمان تعویض آن گذشته باشد ، زیرا آلاینده ها فیلتر را مسدود کرده و مقاومت هوا را تقویت می کنند.

 

6. دستگاه تصفیه هوا بوی بدی میدهد

یک دستگاه تصفیه کننده به دلایل مختلف می تواند بوهای ناخواسته را منتشر کند. ممکن است بلافاصله پس از اولین بار بازکردن ، اولین باری که آن را روشن می کنید ، پس از استفاده طولانی مدت یا حتی پس از مدت کوتاهی که از آن استفاده می کنید ، رخ دهد.

 

بلافاصله پس از باز کردن بسته بندی

ممکن است برخی از دستگاه های تصفیه کننده وقتی از جعبه بیرون می آیند بوی عجیبی بدهند. این ممکن است بوی معروف "نو بودن دستگاه" باشد. با این حال ، اگر آن را دست دوم خریداری کرده اید ، دلیل بو می تواند فیلترهای استفاده شده باشد.

 

دستگاه تصفیه هوای شما چگونه بوی می دهد؟

خوب

اگر تصفیه کننده شما بوی خوب اما غیر منتظره ای می دهد - و شما تصفیه کننده معطر سفارش نداده اید - معمولاً به این دلیل است که محصول دارای فیلتر کربن است. اگر این بو را احساس کردید ، احتمالاً فیلتر کربن کار خود را انجام می دهد و هیچ مشکلی وجود ندارد. از طرف دیگر ، این بو همچنین می تواند نشانگر این باشد که آیا زمان تعویض فیلتر کربن شما نیز فرا رسیده است یا خیر - اگر بو از بین رفته باشد ، احتمالاً زمان فیلتر جدید فرا رسیده است.

بد

اگر دستگاه تصفیه هوا بعد از استفاده بوی بد می دهد ، ابتدا فیلترهای آن را بررسی کنید. ممکن است در صورت خرید محصول دست دوم یا بعد از مدتی که از دستگاه تصفیه هوای خود استفاده می کنید ، خراب شوند یا فقط تمام شوند. اگر چنین است ، زمان خوبی است که آنها را تغییر دهید یا در صورت امکان توسط سازنده جایگزین شوند.

 

بوی مرطوب می دهد

دستگاه تصفیه هوای شما اغلب می تواند بوی هوای مرطوب یا کلر (بویی شبیه بوی استخر شنا) منتشر کند. دلیل اصلی این امر این است که برخی از دستگاه های تصفیه هوا نیز از یونیزرها برای تمیز کردن هوا استفاده می کنند. با این حال ، یونیزاسیون ، ازن را به عنوان یک محصول جانبی آزاد می کند. ازن گازی است که بوی آن "هوای تازه پس از  باران" است.

 

در موارد دیگر ، کاربران نیز از بویی مشابه با بوی سگ خیس شده شکایت کرده اند. سگها دارای باکتریهای خاصی در بدن خود هستند و وقتی خیس شوند بوی بسیار متفاوتی از خود ساطع می کنند. اگر این بو هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا ظاهر می شود ، این می تواند خبر بدی باشد - ممکن است نشانه این باشد که میکروب هایی در فیلترهای دستگاه تصفیه کننده شما گیر کرده اند و احتمالاً باید تعویض شوند.

 

گاهی اوقات دستگاه تصفیه کننده می تواند بوی پلاستیک را نیز منتشر کند. گرم شدن در حین استفاده ممکن است باعث شود پلاستیک بوی نامطبوع خود را منتشر کند ، که به طور کلی با گذشت زمان باید از بین برود. اگر بوی سوزش دائمی از خود ساطع کند ، ممکن است یک نقص جدی وجود داشته باشد و باید با سازنده تماس بگیرید.

 

نتیجه

بوهایی که از دستگاه تصفیه کننده شما خارج می شود ممکن است یک پدیده عادی ، نشانه ای برای تعویض فیلترها یا هشدار خرابی باشد. نوع بوی بسیار مهم است و به شما اطلاع می دهد که در مورد آن و چه باید بکنید.

 

دستگاه های تصفیه هوا محصولاتی هستند که نیاز به مراقبت دارند و بوی آنها ممکن است نشانه ای از نحوه برخورد خوب آنها باشد. این را در نظر داشته باشید و احتمال بوی بد در محل زندگی خود را به حداقل می رسانید.

 

بیشتر بدانید:

 

چگونه می توان کیفیت هوا را بدون دستگاه تصفیه هوا در خانه خود آزمایش کرد؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

آلودگی هوا مارا چاق میکند

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس