تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا رومیزی

1267  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 22 مهر ماه 1400

داخل خانه هستید ، می توانید کیفیت هوای داخلی خود را تنظیم کنید. عملی ترین برنامه برای دستیابی به هوای با کیفیت خوب در خانه شما نصب یک سیستم تصفیه هوا است.

مقایسه سیستم تصفیه هوای کل خانه و دستگاه تصفیه هوای قابل حمل

 

با افزایش صنعتی شدن ، سطح آلاینده ها در هوا به سرعت افزایش یافته است. هوایی که هر روز تنفس می کنیم به احتمال زیاد آلوده به ذرات گرد و غبار ، آلرژن ، باکتری ، دانه های گرده و سایر آلاینده ها است. این آلودگی ها اغلب با عوارض تنفسی ، عطسه ، آبریزش چشم ، واکنش های آلرژیک ، سرفه و سایر مسائل مهم بهداشتی مانند سرطان ریه همراه بوده است. بنابراین ، لازم است که یک مکانیزم تصفیه هوا برای بهبود کیفیت هوای تنفسی خانواده خود ایجاد کنید.

 

اگرچه نمی توانید در مورد هوایی که در خارج از خانه تنفس می کنید کار زیادی انجام دهید ، اما هنگامی که داخل خانه هستید ، می توانید کیفیت هوای داخلی خود را تنظیم کنید. عملی ترین برنامه برای دستیابی به هوای با کیفیت خوب در خانه شما نصب یک سیستم تصفیه هوا است. دستگاه های تصفیه هوا در دسته بندی های مختلفی وجود دارند. شما می توانید تصمیم بگیرید که یک سیستم تصفیه هوا برای کل خانه نصب کنید یا یک دستگاه تصفیه هوای قابل حمل را تهیه کنید.

 

در حالی که هر دو سیستم تصفیه هوا موثر هستند ، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در پایان ، مصرف کننده باید تصمیم بگیرد که کدام یک از دو طرح مناسب محل زندگی او است. امیدوارم اطلاعات زیر برای تصمیم گیری در این زمینه برای برخی از افراد مفید باشد.

 

دستگاه تصفیه هوای کل خانه

 یک سیستم تصفیه هوای کل خانه معمولاً طوری طراحی شده است که با محدود کردن عبور ذرات آلاینده از فیلترهای گرمایش و سرمایش ، کیفیت هوا را در خانه بهتر میکند. دستگاه های تصفیه هوای کل خانه مستقیماً نزدیک مجاری هوایی فیلترهای سیستم تهویه نصب می شوند. در حالت ایده آل ، این سیستم تصفیه با افزایش سطح پوشش فیلتراسیون ، میتواند موثرتر عمل کند و  از تعرض ذرات در سراسر خانه شما جلوگیری می کند.

 

 

 

 

اخیراً ، سیستم های تصفیه هوای کل خانه را می توان با فناوری تابش اشعه ماوراء بنفش مجهز کرد. این اثر تابشی می تواند ویروس ها ، قارچ ها ، کنه های گرد و غبار ، کپک ها ، باکتری ها و کپک را از بین ببرد. از این رو ، این سیستم ها با افزایش پیشگیری از بیماری ، کیفیت هوای تنفس شده را بهبود می بخشند.

 

مزایا

قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی برای کل محیط خانه ، باید مطمئن شوید که این سیستم تصفیه هوا با سیستم تهویه مرکزی موجود سازگار است.

 

سیستم تصفیه هوای کل خانه مزایای مختلفی دارند:

 

به خوبی در داخل خانه متصل شده و با سیستم های تهویه همپوشانی داشته و آنها را قادر می سازد تا آلودگی های هوا را به راحتی به دام اندازند.

این سیستم ها به صورت خودکار عمل میکنند به این معنی که مکانیزم کار نباید به طور مداوم توسط عملکرد انسان تنظیم شود. پس از نصب سیستم ها ، آنها به طور مداوم بدون حرکت در اطراف برای دستیابی به تصفیه بهتر کار می کنند.

ماهیت یکپارچه سیستم های تصفیه هوای کل خانه ، آلاینده های محیط را کمتر میکند. هر اتاق به فیلتر دسترسی دارد و به مکانیسم های تصفیه هوا از اتاق های دیگر متکی نیست. بیشتر اوقات ، این فیلترها با احتیاط روی دیوار یا سقف نصب می شوند و قابل مشاهده نیستند ، که فضای اضافی در اتاق اشغال نمیکنند. پس از نصب ، سیستم معمولاً نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.

معایب

با این حال ، سیستم های کامل تصفیه هوای خانه می تواند چندین ضرر برای کاربر داشته باشد:

 

طراحی یکپارچه برای تصفیه جداگانه در هر اتاق ، هر مجرا و هر فیلتر هزینه نصب را افزایش می دهد.

تکنیک های نصب مرتبط با این سیستم ها نیاز به کارشناس حرفه ای دارد. نصب توسط پرسنل فاقد صلاحیت می تواند منجر به خرابی و خسارت قابل توجهی در سیستم تهویه موجود شود.

کل مکانیزم تصفیه هوای خانه باید با سیستم  تهویه فعلی سازگار باشد ، در غیر این صورت امکان نصب آن وجود نخواهد داشت. این محدودیت ها می تواند یک عامل محدود کننده مهم برای مشتریانی باشد که ممکن است سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع قدیمی تری داشته باشند.

 

دستگاه های تصفیه هوا قابل حمل

سیستم تصفیه هوای قابل حمل یا دستگاه تصفیه هوای اتاق یک سیستم پلاگین ساده جداگانه است که هوا را تصفیه می کند. این سیستم به پریز برق متکی است. این سیستم همانطور که از نامش پیداست بسته به ترجیحات کاربر می تواند از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

 

 

 

 

واحدهای قابل حمل در اندازه های مختلف وجود دارند اما معمولاً به منظور خدمت به تعداد محدودی از افراد در یک فضای معین کاربرد دارند.

 

مزایای

دستگاه های تصفیه هوا قابل حمل دارای مزایای مختلفی هستند:

 

کوچکتر و ارزان تر در مقایسه با سیستم تصفیه هوای کل خانه.

تنظیم شده است که فقط در زمان مورد نیاز کار کند و مقدار زیادی انرژی ذخیره کند.

حمل و نقل آسان بین مناطق مختلف استفاده در خانه.

معایب

دستگاه های تصفیه هوا قابل حمل اشکالاتی نیز دارند:

 

فقط می تواند مساحت محدودی را ارائه دهد که مستلزم جابجایی آنها برای پوشش سایر مناطق خانه است.

ممکن است ساطع کننده های ازن برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا  برای سلامتی خطرناک باشند.

تنها برای یک اتاق هستند و می توانند پر سر و صدا باشند.

برخی از آنها سنگین هستند و حمل آنها دشوار است.

برخی ممکن است نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشند تا بتوانند در سطوح مورد نیاز عمل کنند.

برای خرید دستگاه های تصفیه هوای قابل حمل کجا باید خرید کرد

دستگاه های تصفیه هوا قابل حمل یک افزودنی عالی برای هر خانه ای هستند و در کیفیت هوای تنفس شده شما تفاوت مثبتی ایجاد می کنند. اگر فکر سرمایه گذاری روی یک دستگاه تصفیه هوای خانگی بسیار زیاد به نظر می رسد ، از فناوری قابل حمل استفاده کنید که راه حل مقرون به صرفه ای برای نگرانی های شما در فضای داخلی ارائه می دهد.

 

با مطالعه مقاله " دستگاه های تصفیه هوای نایس" میتوانید دستگاه تصفیه هوایی مناسب با شرایط محیط زندگی خود تهیه کنید.

 

بیشتر بدانید:

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

آیا دستگاه تصفیه هوا  محیط را خشک می کند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

چگونه میتوان میزان مساحتی که هر دستگاه تصفیه هوا پاکسازی میکند محاسبه کرد؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید