دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوای خانگی| دستگاه تصفیه هوا رومیزی

875  تعداد بازدید  |  سه شنبه 9 آذر ماه 1400

تسکین درد و حتی رسیدن به علت اصلی این مشکل دشوار است.با این حال، وقتی صحبت از دستگاه های تصفیه هوا می شود، بسیاری از شرکت ها آنها را برای کمک به درمان خشکی چشم تبلیغ می کنند.اما، آیا دستگاه تصفیه هوا به خشکی چشم کمک می کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد

آیا دستگاه های تصفیه هوا به رفع خشکی چشم کمک می کنند؟

خشکی چشم می تواند یک مشکل بزرگ و دردناک باشد.

 

این موضوع می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود و منجر به مشکلات دیگر مانند ناراحتی و سوزش هنگام استفاده از لنز تماسی و حتی آسیب به چشم گردد.

 

تسکین درد و حتی رسیدن به علت اصلی این مشکل دشوار است.با این حال، وقتی صحبت از دستگاه های تصفیه هوا می شود، بسیاری از شرکت ها آنها را برای کمک به درمان خشکی چشم تبلیغ می کنند.

 

اما، آیا دستگاه تصفیه هوا به خشکی چشم کمک می کند؟

 

در این مقاله به این موضوع و بسیاری از سوالات دیگر در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

خوشبختانه از دیدگاه علمی ثابت شده است دستگاه های تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA گرد و غبار و انواع آلاینده‌های فضای باز را که باعث سندرم خشکی چشم می‌شوند، حذف میکنند. بیشتر دستگاه های تصفیه هوا آلاینده های داخل ساختمان از جمله ترکیبات آلی فرار (VOC) را نیز از بین میبرند.

 

اگر دچار خشکی چشم هستید، باید به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا باشید. ثابت شده است که آنها به بهبود کیفیت هوا در خانه شما کمک می کنند.

 

 

 

 

 

 

آیا کیفیت پایین هوا می تواند باعث خشکی چشم شود؟

مطالعات اخیر نشان داده است که کیفیت پایین هوا می تواند دلیل خشکی چشم باشد. خشکی چشم، همچنین به عنوان کراتوکونژونکتیویت سیکا شناخته می شود، که یک بیماری شایع چشمی است.

خشکی چشم باعث تحریک و ملتهب شدن چشم ها می شود. این بیماری پیشرونده است و می تواند منجر به بیماری جدی تری به نام قوز قرنیه شود.

 

خشکی چشم می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

 

آلاینده‌های بیرون و داخل ساختمان مانند گرد و غبار، دود سیگار، بخارات حاصل از محصولات شوینده و مصالح ساختمانی که علائم و نشانه‌های سندرم چشم خشک را تحریک میکنند.

 

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سطوح بالاتری از این آلاینده ها دارد، ممکن است چشمان شما بدتر شود زیرا هوا خشک تر است.

 

آیا کمبود رطوبت باعث خشکی چشم می شود؟

کمبود رطوبت به این معنی است که هوا خشک است و هوای خشک می تواند باعث خراشیدگی، خارش و تحریک چشم شود. کمبود رطوبت سرعت تبخیر اشک را افزایش می دهد، بنابراین احتمال خشکی چشم بیشتر است.

 

آیا محیط می تواند باعث خشکی چشم شود؟

 

خشکی چشم یک بیماری بسیار شایع چشمی است که می تواند توسط عوامل مختلفی در محیط ایجاد شود.

از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کیفیت پایین هوا : آلاینده هایی مانند گرد و غبار و انواع اسپری هایمی توانند علائم سندرم چشم خشک را تحریک کنند.

 

محیط‌هایی با گرما یا رطوبت کم :  گرمای زیاد تبخیر را افزایش می‌دهد که باعث خشکی چشم می‌شود، در حالی که کمبود رطوبت، تولید اشک را برای بدن شما دشوارتر می‌کند. اگر در این نوع مکان‌ها زندگی میکنید، برای کمک به کاهش علائم سندرم چشم خشک، از دستگاه‌ تصفیه هوا استفاده کنید.

 

محیط های بادخیز: باد علائم و نشانه های خشکی چشم را تشدید می کند.

 

اگر خشکی چشم دارید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

 

محیط های بادخیز: باد باعث ایجاد خراش، خارش و تحریک در چشم می شود.

 

دمای شدید : گرما تبخیر را افزایش می دهد در حالی که هوای سرد تولید اشک را کاهش می دهد. هر دوی این شرایط علائم خشکی چشم را بدتر می کنند.

 

آلاینده های موجود در هوا: این آلاینده ها، مانند گرد و غبار و اسپری ها، علائم خشکی چشم را بدتر میکنند.

 

برخی داروها: برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها و چند داروی فشار خون می توانند علائم سندرم چشم خشک را بدتر کنند.

 

هوای خشک: اگر در خانه یا محل کارتان کمبود رطوبت وجود دارد، ممکن است بخواهید از یک مرطوب کننده برای کمک به بهبود علائم خود استفاده کنید.

 

استرس: استرس می‌تواند خشکی چشم را بدتر کند، بنابراین در صورت داشتن این عارضه باید سعی کنید تا حد ممکن استرس را کاهش دهید.

 

درمان های خشکی چشم

 

قطره های چشمی، ژل یا پماد اشک مصنوعی به روان شدن چشم ها و کاهش علائم سندرم چشم خشک کمک می کنند.

 

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای خشکی چشم

دستگاه تصفیه هوا برای کمک به خشکی چشم، آلرژن ها، آلاینده ها، کنه های گرد و غبار ، پشم ، پرز و مو حیوانات خانگی از هوای محیط حذف میکند. هوای تمیز داخل خانه می تواند علائم آلرژی یا آسم را که ممکن است سندرم خشکی چشم را بدتر کند، کاهش میدهد.

 

عوارض جانبی منفی دستگاه تصفیه هوا برای خشکی چشم

اگر خشکی چشم دارید، استفاده از دستگاه تصفیه هوا هیچ عارضه ای ندارد. همانطور که قبلاً گفته شد، دستگاه تصفیه هوا کیفیت هوای خانه یا محل کار شما را بهبود می بخشند که این موضوع می تواند خشکی چشم را کاهش دهد.

 

بنابراین اگر به دنبال خرید یک دستگاه تصفیه هوا برای کمک به کاهش علائم خود هستید، بهتر است به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر HEPA باشید زیرا یکی از موثرترین فیلترها در حذف آلاینده های موجود در هوا است.

 

در نهایت آیا دستگاه تصفیه هوا برای خشکی چشم مفید است؟

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت خوب با حذف آلاینده ها و آلرژن هایی که ممکن است علائم خشکی چشم شما را بدتر کنند، به درمان این بیماری کمک میکند.

 

امیدواریم توانسته باشید در مورد دستگاه های تصفیه هوا و اینکه آیا آنها می توانند به خشکی چشم کمک کنند یا خیر، اطلاعات بیشتری کسب کنید.