دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی |دستگاه تصفیه هوا خانگی

852  تعداد بازدید  |  شنبه 13 آذر ماه 1400

سیستم تنفسی پرندگان به مواد شیمیایی داخل ساختمان مانند VOC ها، عطرها و ذرات معلق در هوا بسیار حساس است. ما نیز ممکن است قارچ ناشی از مدفوع پرندگان، شوره پرنده و موارد دیگر حساسیت داشته باشیم. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به محافظت از پرنده در برابر بیماری ها کمک کندو در عین حال آلرژن های حیوان خانگی را از ما دور نگه دارد. بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا برای پرندگان چیست؟ بیایید دریابیم.

چه نوع دستگاه تصفیه هوایی برای صاحبان پرندگان مناسب است؟

 

سیستم تنفسی پرندگان به مواد شیمیایی داخل ساختمان مانند VOC ها، عطرها و ذرات معلق در هوا بسیار حساس است. ما نیز ممکن است به گرد و غبار پرنده، قارچ ناشی از مدفوع پرندگان، شوره پرنده و موارد دیگر حساسیت داشته باشیم. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به محافظت از پرنده در برابر بیماری ها کمک کند و در عین حال آلرژن های حیوان خانگی را از ما دور نگه دارد. بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا برای پرندگان چیست؟ بیایید دریابیم.

 

شوره و گرد و غبار پرنده چیست؟

شوره و گرد و غبار پرنده، گرد و غبار پر، شوره سر طوطی یا گرد و غبار بال یک پودر سفید رنگ است که توسط پرهای نزدیک به پوست تولید می شود. غلاف یک پر جدید با کراتین ریز پوشیده شده است که با رشد پر خشک می شوند و سپس کراتین به شکل پودری در می آید. عملکرد پودر این است که پرهای پرنده را نرم، ابریشمی و ضد آب نگه می دارد. شوره پرندگان بیشتر در طول دوره های پوست اندازی  منتشر می شود. یک تکان دادن ساده بال پرندگان می تواند ذرات گرد و غبار را در سراسر اتاق پخش کند.

 

 

 

 

علائم رایج آلرژی شوره پرندگان

طبق گزارش انجمن محصولات حیوان خانگی آمریکا (APPA)، 6 میلیون پرنده خانگی در ایالات متحده وجود دارد. اکثر پرندگان شوره تولید می کنند که معمولاً به دلیل غلظت کم هیچ واکنش آلرژیکی ایجاد نمی کند. با این حال، در یک اتاق بسته، گرد و غبار پرنده مدام در اتاق پراکنده می شود که با گذشت زمان، سطح غلظت شوره به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود و احتمالاً باعث ایجاد آلرژی در اعضای خانواده می شود. اگر مستعد آلرژی هستید، به واکنش های آلرژیک شوره پرنده که در ادامه بررسی میکنیم توجه کنید.

عطسه کردن

خارش

چشم های اشک آلود/قرمز

تب

گلودرد / سرفه خشک

تنگی نفس

آبریزش بینی

آیا پرندگان می توانند مشکلات تنفسی در انسان ایجاد کنند؟

افرادی که به طور مکرر با پرندگان در تماس هستند در معرض خطر ابتلا به بیماری های تنفسی هستند. این بیماری ها عبارتند از پسیتاکوزیس، بیماری ناشی از باکتری (Chylamydia psittaci) که می تواند در مدفوع و ترشحات تنفسی پرندگان آلوده یافت شود. شایع ترین واکنشی که توسط شوره پرندگان ایجاد می شود، رینیت آلرژیک است که بیشتر به عنوان تب یونجه شناخته می شود. در موارد شدید، واکنش‌های آلرژیک می‌تواند باعث سخت شدن تنفس ، کاهش ظرفیت ریه و حتی کاهش وزن شود. اگرچه یک دستگاه تصفیه هوا خوب مطمئناً می تواند وجود شوره پرندگان را در خانه شما کاهش دهد، اما اگر واکنش شما شدید باشد، ممکن است لازم باشد به طور کلی از پرندگان اجتناب کنید.

 

برای حذف شوره و آلرژن پرندگان باید از چه نوع فیلتر دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟

سه ویژگی مهم دستگاه تصفیه هوا وجود دارد که باید هنگام خرید  آنها (به طور خاص برای از بین بردن شوره پرندگان )در نظر بگیرید. اول از همه، یک فیلتر True HEPA بزرگ و باکیفیت برای فیلتر کردن شوره پرندگان، به ویژه گرد و غبار ریز پرندگان ضروری است. در مرحله بعد، بسیار مهم است که دستگاه تصفیه هوایی انتخاب کنید که دارای فن و موتور کارآمد باشد. این مهم است زیرا جریان هوا بهینه برای اطمینان از تصفیه موثر هوا ضروری است. در نهایت، انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا که برای سلامت پرنده شما ایمن باشد، بسیار مهم است. برخی از دستگاه های تصفیه هوا هنگام گردش هوا، ازن ساطع می‌کنند. ازن می تواند برای پرندگان مضر باشد. قابل ذکر است که سیستم های فیلتراسیون HEPA ازن ساطع نمی کنند.

با این حال، انتخاب دقیق بهترین دستگاه تصفیه هوا که به بهترین وجه متناسب با فضای مورد نظر شما باشد، در نهایت انتخابی شخصی است.شما باید به اندازه اتاقی که در آن از دستگاه تصفیه هوا استفاده می کنید توجه داشته باشید همچنین متراژ مربعی که دستگاه تصفیه هوا پوشش میدهد نیز حائز اهمیت است. اگر نویز نگران کننده است، به سطوح نویز دستگاه تصفیه هوا در سرعت های مختلف فن توجه داشته باشید. ملاحظات دیگری که باید در نظر گرفت عبارتند از بهره وری انرژی، رابط کاربری آسان، مجهز بودن یا نبودن به حالت خودکار، داشتن تایمر تصفیه کننده و سهولت در نگهداری فیلتر. در نهایت، هر یک از دستگاه های تصفیه هوایی که دارای فیلتر های ذکر شده باشند برای حذف آلرژن پرندگان مناسب هستند ، درنهایت رعایت این ملاحظات شخصی به تعیین بهترین گزینه برای شما کمک می‌کند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا کنه های گرد و غبار را حذف میکند

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

با تصفیه هوا از کسلی و بیحالی دور بمانید

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

 معرفی دستگاه تصفیه هوا