دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا خانگی | دستگاه تصفیه هوا رومیزی

657  تعداد بازدید  |  یکشنبه 14 آذر ماه 1400

می دانیم که آلودگی هوا برای سلامتی ما مضر است، باعث حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه می شود. اما در مورد تأثیرات روزانه آلودگی هوا چطور؟ داده‌ها نشان می‌دهند که کیفیت پایین هوای داخل خانه بیش از آن چیزی که فکر می‌کردیم بر شما تأثیر می‌گذارد.

آیا آلودگی هوا بر بهره وری شما تأثیر می گذارد؟

 

می دانیم که آلودگی هوا برای سلامتی ما مضر است، باعث حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه می شود. اما در مورد تأثیرات روزانه آلودگی هوا چطور؟ خستگی، خواب آلودگی مداوم هنگام رفتن به محل کار احساس بیماری را به شما منتقل میکند ؟ داده‌ها نشان می‌دهند که کیفیت پایین هوای داخل خانه بیش از آن چیزی که فکر می‌کردیم بر شما تأثیر می‌گذارد.

 

آنچه قبلاً می دانیم

مطالعات انجام شده بر روی اثرات آلودگی هوای بیرون برای اکثر مردم تعجب آور نیست. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که آلودگی هوا باعث کاهش بهره وری کارگرانی که در خارج از خانه در کالیفرنیا سیب می چینند، می شود. مطالعه دیگری نشان داد که مردم در ماراتن های چینی در زمانی که آلودگی هوا بیشتر است ، کندتر می دوند. چیزی که ممکن است ندانیم این است که آلودگی هوا چگونه بر ما در محیط کار تأثیر می گذارد، در اینجا نگاهی به دو مطالعه خواهیم داشت که تأثیر آن را بر بهره وری افراد نشان می دهد.

مطالعه 1

تیمی از محققان بهره‌وری 4910 کارمند را در دو مرکز تماس در چین پیگیری کردند. برای این کارمندان، اندازه‌گیری عملکرد و بهره‌وری به نسبت  تعداد تماس‌هایی که انجام میشد محاسبه گردید.

آنها دریافتند که وقتی شاخص کیفیت هوا(AQI) 10 امتیاز افزایش یافت، کارکنان 0.35 درصد کمتر به تماس‌ها پاسخ دادند. در روزهایی که شاخص کیفیت هوا خطرناک بود، مراکز تماس حدود 20000 تماس کمتر را انجام میدادند.

در روزهایی که AQI 150 است، مرکز تماس باید 145 نفر اضافی را برای پوشش این تماس‌ها استخدام کند. تصور کنید که هر شرکتی برای روزهای بد آلودگی نیاز به داشتن نیروهای خاص جایگزین داشته باشد.

البته، گزینه درست این است که مرک تماس ارتشی از دستگاه های تصفیه هوا را برای پایین نگه داشتن سطح آلودگی هوا در محیط قرار دهد.

 

مطالعه بازار سهام آلمان

تیم دیگری از محققان آلودگی هوا فعالیت تاجران سهام در آلمان را از سال 2003 تا 2015 تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که افزایش 12 میکروگرم بر متر مکعب در PM10 احتمال ورود معامله سهام را تا 10 درصد کاهش می دهد.

 

 

 

 

 

آلودگی هوا چگونه بر بهره وری تأثیر می گذارد؟

در عوض، تحقیقات اخیر نشان می دهد که حتی اگر از نظر جسمی بیمار نباشیم، آلودگی هوا بر مغز ما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، آلودگی هوا فشار خون را افزایش می دهد و فشار خون بالا باعث کاهش عملکرد شناختی می شود. آلودگی هوا بر خلق و خو نیز تأثیر می گذارد که می تواند بهره وری را کاهش دهد.

 

هزینه کل آلودگی

محققان دریافتند که آلودگی هوا بر 4910 کارگر در مراکز تماس و 100000 تاجر سهام در سراسر آلمان تأثیر گذاشته است. وقتی آن را در میلیاردها کارگر در سراسر جهان که تحت تأثیر آلودگی هوا قرار گرفته اند ضرب کنیم چقدر هزینه دارد؟ OECD تخمین می زند که تمام روزهای بیماری و افزایش هزینه های بهداشتی از سال 2060 معادل 1 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی هزینه خواهد داشت. این هزینه بیش از هزینه 3 میلیون BMW است!

 

سازمان ها چه کاری می توانند انجام دهند؟

یکی از دلایلی که بسیاری از سازمان‌ها برای مبارزه با آلودگی هوا در ساختمان‌های خود کاری انجام نداده‌اند، احتمالاً هزینه‌های بسیار زیاد است به عنوان مثال برپایی سیستم تهویه مرکزی هزینه بسیاری دارد. در همین حال، بازار دستگاه های تصفیه هوا به تنهایی مملو از دستگاه های گران قیمت است.

 

دستگاه تصفیه هوایی که برای تمیز کردن دفاتر بزرگ به اندازه کافی قدرتمند و کم هزینه باشد، هنوز کمیاب است. به عنوان مثال، مرکز مالی جهانی شانگهای تجزیه و تحلیلی را برای فضای اداری خود انجام داد و دریافت که استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای تصفیه هوای محیط کمتر از نیمی از سیستم تصفیه هوای مرکزی هزینه دارد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

بهترین ماسک برای تصفیه هوای تنفسی

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با ذرات معلق

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب