دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

668  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 1 دی ماه 1400

دستگاه تصفیه هوا با از بین بردن آلاینده ها، گرد و غبار هوای داخل خانه را به طور موثری تمیز می کند و به ویژه پس از بازسازی خانه می تواند مفید باشد.

چگونه می توانم پس از بازسازی خانه یک دستگاه تصفیه هوا انتخاب کنم؟

 

دستگاه تصفیه هوا با از بین بردن آلاینده ها، گرد و غبار هوای داخل خانه را به طور موثری تمیز می کند و به ویژه پس از بازسازی خانه می تواند مفید باشد.

 

اما چگونه پس از بازسازی خانه یک دستگاه تصفیه هوا مناسب را انتخاب می کنید؟ به دنبال یک

دستگاه تصفیه هوا با درجه بندی CADR و ACH بالا و فیلترهای HEPA واقعی و کربن فعال خریداری کنید. CADR و ACH نشان می‌دهند که یک دستگاه تصفیه هوا تا چه اندازه می‌تواند هوای یک اتاق راجابه جا کند و تا چه حد چقدر سریع است. فیلترهای HEPA واقعی و کربن فعال با هم می توانند آلاینده های کوچکتر را حذف کنند. یک دستگاه تصفیه هوا با تمام این ویژگی ها بهترین انتخاب شماست تا بتوانید به طور موثر آلاینده های کوچکتر و صعب العبور را که اغلب در مصالح ساختمانی جدید مانند تخته سه لا، عایق، لمینت، کابینت، رنگ و لکه یافت می شوند، از بین ببرید.

 

اکنون که می دانید چه چیزی مهم است و چه چیزی را باید جستجو کنید، بیایید نگاهی بیندازیم و مرور کنیم. به یاد داشته باشید، شما می خواهید به دنبال این ویژگی ها باشید:

 

رتبه بالاتر CADR و ACH

یک فیلتر هپا واقعی

فیلتر کربن فعال

 

چرا استفاده از دستگاه تصفیه هوا پس از بازسازی اهمیت دارد؟

این یک واقعیت است که آلاینده های هوای داخل خانه می تواند پنج برابر بیشتر از بیرون باشد. کیفیت پایین هوای داخل خانه می تواند تأثیرات نامطلوبی بر سلامت اعضای خانه داشته باشد و آنها ممکن است حملات آسم یا علائمی را تجربه کنند که نزدیک به آلرژی است. برخی دیگر ممکن است سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه کنند.

 

دستگاه تصفیه هوا یک راه عالی برای کاهش برخی از این خطرات ناشی از آلودگی هوای داخل ساختمان است.

در حین و پس از بازسازی یا ساخت و ساز، کیفیت هوای داخل ساختمان می تواند خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد. به این دلیل که اکثر مصالح ساختمانی با ترکیبات آلی فرار (VOC) در کارخانه تزریق شده اند و اکنون به خانه شما وارد می شوند.

ترکیبات آلی فرار از نظر مولکولی آلاینده های بسیار کوچکی هستند و هر چه ذره کوچکتر باشد، حذف آن از خانه سخت تر است. بنابراین آنها تمایل دارند در خانه شما باقی بمانند و به آرامی از مصالح ساختمانی تازه استفاده شده خارج شوند. برخی از آنها ظرف چند روز از بین می روند، اما برخی دیگر ممکن است سال ها طول بکشد تا از محیط خارج شوند.

 

و وقتی این اتفاق می افتد، ما فقط از علائم خفیف مانند سردرد یا سرگیجه صحبت نمی کنیم. با VOCs، این علائم شدیدتر هستند و می توانند خطرات بزرگی را به همراه داشته باشند، به ویژه در کودکان پسر.

 

به همین دلیل، یک دستگاه تصفیه هوا که توانایی حذف کوچکترین آلاینده ها را داشته باشد، مهم است. یک فیلتر HEPA واقعی به فیلترکردن بیشتر آلاینده ها کمک می کند، اما فیلتر کربن فعال سنگین برای خلاص شدن از شر VOCs خانه شما بسیار مهم است. و یک دستگاه تصفیه هوا با درجه‌بندی CADR و ACH بالا به این معنی است که فن دستگاه تصفیه هوا به اندازه‌ای قدرتمند است تا آلاینده‌ها را از هر گوشه اتاق بیرون بکشد.

 

 

چگونه دستگاه تصفیه هوا آلودگی را فیلتر می کند؟

دستگاه تصفیه هوا شامل یک یا چند فیلتر و یک فن است که هوا را مکیده و به گردش در می آورد. هوای مکیده شده توسط دستگاه تصفیه هوا از طریق فیلتر حرکت می کند به این ترتیب تمام آلاینده ها و ذرات گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب می کند. پس از تصفیه، هوای تمیزتر به فضای زندگی باز می گردد و چرخه از نو شروع می شود.

 

فیلترهای هوا معمولا از کاغذ، فایبرگلاس، یا کربن فعال ساخته می شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری و تعویض منظم دارند. بنابراین پس از خرید دستگاه تصفیه هوا، باید هزینه های عملیاتی و هزینه های تعویض فیلتر را بپردازید.

 

 

 

 

دستورالعمل هایی برای کنترل گرد و غبار پس از بازسازی

هنگامی که خانه خود را بازسازی می کنید تا ظاهری جدید به آن ببخشید، در این فرآیند با حجم زیادی گرد و غبار روبرو خواهید شد. بیشتر این گرد و غبار از ذرات ریز گچ، فایبرگلاس یا هاگ های کپک می آید.

 

به همین ترتیب، شما از انواع مواد در هنگام ساخت استفاده می کنید و مقداری از آن حاوی گرد و غبار سیلیس است. گرد و غبار سیلیس خطرناک است و اگر این ترکیب را به مدت طولانی استنشاق کنید، عوارض جدی برای سلامتی از جمله سرطان ریه خواهید داشت.

 

پس از تکمیل تمام مراحل ساخت، مطمئناً کل مکان را تمیز خواهید کرد، اما ذرات ریز گرد و غبار موجود در هوا چطور؟آیا از محیط حذف میشوند؟

 

در اینجا چند ایده برای پیاده سازی علاوه بر دستگاه تصفیه هوا وجود دارد تا هوای خانه شما تا حد امکان ایمن و تمیز باشد:

 

در طول فرآیند بازسازی، خانه خود را با یک جاروبرقی که دارای فیلتر باکیفیت است پاکسازی کنید (بله، برخی از جاروبرقی ها دارای فیلترهای True HEPA هستند!).

پوشاندن دریچه های هوا در منطقه بازسازی ضروری است زیرا از پخش شدن گرد و غبار و دود در سیستم HVAC جلوگیری می کند.

یکی دیگر از موارد ضروری که باید در نظر بگیرید این است که بسته به فصل و آلاینده های هوای بیرون پنجره ها را در محوطه ساخت و ساز باز کنید.

برای جلوگیری از بخارات رنگ که می تواند باعث سرطان ریه شود، باید از رنگ های بدون VOC و بدون بو استفاده کنید.

با نظافت منزل، می‌توانید مجرای سیستم تهویه مطبوع را نیز تمیز کنید تا ذرات گرد و غباری که در آنجا ته نشین می‌شوند را پاک کنید.

پس از اتمام پروژه، کیفیت هوای داخل خانه خود را آزمایش کنید. یک مانیتور کیفیت هوا می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

 

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند گرد و غبار را حذف کند؟

دستگاه تصفیه هوا با کیفیت خوب حاوی فیلتر HEPA واقعی است که ذرات کوچک 0.3 میکرون را با سطح کارایی 99.97 درصد جذب می کند. دستگاه تصفیه هوا هوای آلوده را مکیده و با کمک فیلتر آن را تمیز می کند. پس از پاکسازی هوا از آلاینده ها، هوا به محیط باز می گردد. نکته دیگر این است که رتبه CADR را به طور خاص برای گرد و غبار بررسی کنید و مطمئن شوید که اندازه اتاق خود را به درستی تعیین کرده اید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس