دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

680  تعداد بازدید  |  شنبه 18 دی ماه 1400

در این مقاله به بررسی چگونگی آسیب مواد خطرناک صنعتی به سلامت کارگران و محدود سازی آن به کمک دستگاه تصفیه هوا می پردازیم

محدود کردن میزان قرار گیری در معرض آلاینده های صنعتی با دستگاه تصفیه هوا

 بدیهی است که همه مشاغل به یک اندازه خطرناک نیستند و برخی از آنها دارای خطرات خاصی مانند صدمات حین کار یا قرار گرفتن در معرض عناصر مضر هستند

بخش صنعت به ویژه خطرات بسیاری دارد. برخی از محصولات به ظاهر رایج و بی ضرر می توانند شامل فرآیندهایی شوند که سلامت و حتی جان کارگران را به خطر بیندازد. به منظور محدود کردن پتانسیل آسیب مواد خطرناک تا حد امکان، کمیته های نظارتی زیادی در سراسر جهان وجود دارد که استانداردهای خاصی را در رابطه با حفاظت از سلامت کارگران تعیین می کنند. با این حال، برخی از خطرات هنوز وجود دارد، به ویژه خطرات ناشی از دودهای صنعتی. اگر این موارد کنترل نشود، نه تنها به افراد، بلکه به محیط زیست نیز آسیب می رساند. با این حال، در شرایط خاص، دیدن اینکه چقدر می‌توانید با استفاده ساده از یک دستگاه تصفیه هوا ، قرار گرفتن در معرض چنین بخاراتی را محدود کنید، باور نکردنی است

 

چرا دودهای صنعتی خطرناک هستند؟

 

دودهای صنعتی عمدتاً از دو منبع می آیند: مواد شیمیایی و سایر مواد مورد استفاده در آن صنعت خاص یا در نتیجه خود فرآیند تولید.

 به طور معمول، هر کارخانه صنعتی یا ساختمان مشابهی که در آن چنین بخارهایی ایجاد می شود، موظف است از تأثیر آنها بر کارگران یا انتشار آنها در سراسر محیط جلوگیری کند.

کارگرانی که مدت طولانی در معرض این دود ها هستند. ممکن است از یکی از علائم رایج زیر رنج ببرند:

سردرد

مشکلات تنفسی

سرگیجه

گلو درد

حالت تهوع

این علائم اغلب به دلیل شباهت به علائم سرماخوردگی یا سایر عفونت های مختلف مورد توجه قرار نمی گیرند. همچنین، اینها فقط مسائل خفیفی هستند که اکثر مردم تجربه می کنند.

 

 

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند کمک کند؟

 دودهای صنعتی تنها در صورتی می توانند آسیب وارد کنند که در هوا حرکت کنند و ذرات مضر توسط افراد استنشاق شوند. با کمک یک دستگاه تصفیه هوا در محل کار که تمام ذرات را به دام می اندازد و تنها هوای تازه را آزاد می کند، می توان از این امر جلوگیری کرد.از هر نوع رایج از دستگاه تصفیه هوا نمیتوان برای مصارف صنعتی استفاده کرد، باید توجه داشته باشید که دستگاه تصفیه هوا از فیلتراسیون پیشرفته هپا با مساحت تحت پوشش بالا برخوردار باشد . علاوه بر این دستگاه تصفیه هوا باید دارای حساسیت شیمیایی چندگانه (MCS) نیز باشد که برای استفاده در مناطق صنعتی ایده آل است.

 

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا و نابودی گرد و غبار ناشی از ریزپلاستیک ها

آیا دستگاه تصفیه هوا سطح رادون را کاهش میدهد؟

حذف گاز متان توسط دستگاه تصفیه هوا

بررسی تاثیر مخرب انتشارات فرار بر محیط زیست

بررسی تفاوت دستگاه تصفیه هوا هپا و دستگاه تصفیه هوا یونی