دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

660  تعداد بازدید  |  یکشنبه 15 اسفند ماه 1400

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که بهترین دستگاه تصفیه هوا برای آسم چه دستگاهی است و چرا برای بهبود کیفیت هوای داخلی شما خوب عمل می کند. ما همچنین مهمترین ویژگی هایی را که باید در بهترین دستگاه تصفیه هوا برای مبتلایان به آسم جستجو کنید برای حذف آلرژن های موجود در هوا به شما نشان خواهیم داد.

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای آسم و آلرژی  

 

آیا شما مبتلا به آسم هستید و به دنبال درمان طولانی مدت برای آن هستید؟ اگر شما یکی از 300 میلیون نفر در سراسر جهان هستید که در این دسته قرار می گیرند، این مقاله مناسب شماست.

 

کیفیت هوای داخل خانه به طور مداوم در حال کاهش است و طراحی های ساختاری در طول سال ها به دلیل افزایش عایق در ها و پنجره ها ، مشکلات بیشتری را برای افراد مبتلا به آسم ایجاد کرده است. مسئله دیگر این است که مردم دیگر دوست ندارند پنجره های خود را باز کنند.

 

خوشبختانه، راه حلی برای همه اینها وجود دارد - افزودن یک دستگاه تصفیه هوا مناسب برای آسم به خانه شما ، بهترین گزینه برای بهبود سلامت هستند.

 

امروز، ما به شما نشان خواهیم داد که بهترین دستگاه تصفیه هوا برای آسم چه دستگاهی است و چرا برای بهبود کیفیت هوای داخلی شما خوب عمل می کند. ما همچنین مهمترین ویژگی هایی را که باید در بهترین دستگاه تصفیه هوا برای مبتلایان به آسم جستجو کنید برای حذف آلرژن های موجود در هوا به شما نشان خواهیم داد.

 

 

 

 

آیا دستگاه تصفیه هوا به درمان آسم کمک می کند؟

طبق تحقیقات، دستگاه تصفیه هوا به درمان آسم کمک می کند. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند وسیله ای موثر برای کمک به تسکین علائم آسم در بزرگسالان و کودکان باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که دستگاه تصفیه هوا HEPA می‌تواند غلظت ذرات داخل ساختمان را تقریباً 25 تا 50 درصد کاهش دهد که می‌تواند به کاهش علائم و تشدید آسم کمک کند.

 

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا به بهبود علائم آسم کمک می کند؟

موضوعی که یک دستگاه تصفیه هوا را برای آسم مفید می کند این واقعیت است که هوا را از ذراتی که باعث تشدید علائم شما می شود پاک می کند. با ایجاد هوای تمیز و تازه در داخل خانه، متوجه بهبود کلی در سلامت خود خواهید شد. می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید و حملات ناگهانی آسم نداشته باشید.

 

با این حال، اگر می خواهید بیشترین نتیجه را بگیرید، باید نوع خاصی از دستگاه تصفیه هوا را تهیه کنید. خرید نوع نامناسب در واقع می تواند آسم شما را بدتر کند.

 

آیا پزشکان دستگاه تصفیه هوا را توصیه می کنند؟

پزشکان برای برخی از بیمارانی که شرایط پزشکی خاصی دارند، دستگاه تصفیه هوا را توصیه می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که فیلتر کردن هوا می‌تواند به حذف ذرات مضر از فضاهای داخلی، به ویژه آلرژن‌ها، هاگ‌های کپک و دود کمک کند تا زمانی که فیلتر HEPA تایید شده باشد.

 

با این حال، پزشکان دستگاه تصفیه هوا را به عنوان تنها راه حل برای مشکلات تنفسی و آلرژی توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که حتی بهترین دستگاه تصفیه هوا برای مبتلایان به آسم درمان کننده شرایط محیطی، رژیم غذایی و اقدامات بهداشتی عمومی نیست.

 

دستگاه تصفیه هوا مناسب برای آسم  باید در چه اندازه ای باشد؟

فیلترهای هوای واقعی از نوع HEPA در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و باید مطمئن شوید که یک دستگاه تصفیه هوا برای آسم خریداری می‌کنید که می‌تواند یک اتاق (یا چندین اتاق متصل) را که می‌خواهید از آن ها استفاده کنید تمیز کند. این عملکرد به ویژه در صورتی مهم است که شما مبتلا به آسم شدید یا آلرژی هستید.

 

برای کمک به شما در تهیه دستگاه تصفیه هوا با اندازه مناسب برای نیازهای خود، فرمول محاسبه متراژ مربع را برای هر دستگاه تصفیه هوا آلرژی و آسم در این صفحه  آورده ایم.

 

عرض X طول = کل مساحت به متر مربع

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند آسم را بدتر کند؟

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا می تواند آسم را بدتر کند. اگر دستگاه تصفیه هوا نوعی گاز به نام ازن تولید کند، می تواند ریه های شما را تحریک کند و آسم شما را بدتر کند. از محصولاتی که دارای برچسب "یونیزه کننده هوا" یا "مولد ازن" هستند خودداری کنید زیرا برای مبتلایان به آسم مضر هستند.

 

دستگاه تصفیه هوای HEPA آسم را بدتر نمی‌کنند زیرا این دستگاه‌ ازن یا سایر محصولات جانبی تولید نمی‌کند.

 

 

 

آیا دستگاه تصفیه هوا به تنفس کمک می کند؟

دستگاه تصفیه هوا ، هوای خانه شما را تمیز می کند تا ذرات آلاینده کمتری را تنفس کنید که می تواند باعث تحریک بینی، گلو و ریه های شما شود. دستگاه تصفیه هوا HEPA بهترین نوع برای تنفس بهتر است زیرا می تواند 99.97 درصد ذرات را تا 0.3 میکرون از بین ببرد.

 

 

دستگاه تصفیه هوای خود را کجا قرار دهم؟

دستگاه‌ تصفیه هوا فقط در اتاق (یا منطقه) که در آن قرار داده شده‌ است کار می‌کند. بنابراین، بهتر است یک فرد مبتلا به آسم در اتاق خواب خود، جایی که 6 تا 8 ساعت در شب را در آن می‌گذراند، و در قسمت نشیمن اصلی، یک دستگاه تصفیه هوا قرار دهد.

 

بهترین مکان در داخل اتاق 24 اینچ از دیوار و تا حد امکان نزدیک به مرکز اتاق است تا بیشترین جریان هوا را داشته باشد.

 

به معنای واقعی کلمه ده ها نوع مختلف دستگاه تصفیه هوا در بازار وجود دارد و هر کدام از فیلترهای هوای مختلفی برای تصفیه استفاده می کنند. این امر می تواند برای افراد معمولی دشوار باشد که بدانند در یک دستگاه تصفیه هوا به دنبال چه چیزی بگردند.

 

در زیر هر یک از این موارد را به تفصیل توضیح خواهیم داد تا بدانید چگونه دستگاه تصفیه هوا را مناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

 

 

HEPA

مبتلایان به آسم فقط باید از دستگاه تصفیه هوا مجهز به «فیلتر هپا واقعی» استفاده کنند.

 

HEPA مخفف عبارت High Efficiency Particulate Air است و در سه نسخه ارائه می شود:

 

هپا واقعی

نوع HEPA

و درجه HEPA

به عنوان یک فرد مبتلا به آسم، شما فقط یک دستگاه تصفیه هوا HEPA واقعی می خواهید.

 

چرا؟

 

زیرا فیلترهای هپا واقعی دارای گواهینامه حذف 99.97 درصد از سموم به اندازه 0.3 میکرون از هوا هستند که علائم و حملات مرتبط با آسم را تحریک می کنند.

 

کربن

اگر دستگاه تصفیه هوا  دارای فیلتر کربن فعال باشد در کاهش بو، گازها و ترکیبات آلی فرار خطرناک (VOCs) هوا بسیار عالی عمل میکند.

 

برخی از این مواد همچنین می توانند علائم آسم و آلرژی را تحریک کنند و همچنین باعث ایجاد بیماری های مرتبط با دستگاه تنفسی شوند.

 

بنابراین، تهیه یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال یک کار هوشمندانه است.

 

UV

فناوری نور UV (یا فرابنفش) برای از بین بردن آلاینده های موجود در هوا در سطح مولکولی استفاده می شود. معمولاً از لامپ های UV برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها استفاده می شود.

 

یونی

دستگاه تصفیه هوا یونی یون‌های باردار را به هوا منتشر می‌کنند تا ذرات را سنگین کنند.

 

آنها آلاینده ها را در داخل یک فیلتر فیزیکی به دام نمی اندازند. با این حال، برخی از محصولات ممکن است صفحات جمع آوری الکترواستاتیکی داشته باشند که می توانند ذرات را از هوا جذب کند.

 

دستگاه تصفیه هوا یونی (یا یونیزه کننده ها) برای مبتلایان به آسم خوب نیستند زیرا یون های باردار می توانند علائم آسم را تحریک کنند.

 

همچنین، برخی از یونیزرها ازن را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند و این نیز می تواند باعث تحریک ریه شود.

 

ازن

دستگاه تصفیه هوا ازن، از ازن به عنوان راهی برای تمیز کردن هوا استفاده می کنند.

 

اوزون مولکولی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است و توانایی اتصال به مولکول های دیگر مانند دود و بو را دارد تا سریعاً مناطق را تمیز و خوشبو کند.

 

با این حال، ازن همچنین می تواند با پوست، چشم ها، ریه ها و سایر نواحی در معرض واکنش منفی نشان دهد.

 

بنابراین، هرگز خوب نیست که در همان اتاقی که یک دستگاه تصفیه هوای اوزون در حال کار است، باشید. و افراد مبتلا به آسم باید از این نوع دستگاه تصفیه هوا دوری کنند.

 

یونیزه کننده ها

به عنوان یک فرد مبتلا به آسم، باید از یونیزه کننده ها دوری کنید.

 

توضیح کوتاه در مورد نحوه کار یک یونیزر این است که یون های دارای بار منفی را به هوا می فرستد تا ذرات معلق در هوا را خنثی کند. با این حال، مطالعات نشان داده اند که این یون ها می توانند آسم شما را بدتر کنند و ممکن است باعث حملات آسم شوند.

 

خلاصه

همانطور که بررسی کردیم، بهترین فیلتر هوا برای آسم  یک فیلتر HEPA واقعی برای استخراج گسترده ترین طیف از محرک های آسم از هوا است.

 

از بین تمام بررسی‌های موجود در مورد دستگاه‌ تصفیه هوا آسم در بالا، امیدواریم بتوانید دستگاهی را پیدا کنید که برطرف کننده نیاز های شما باشد. و مهمتر از همه این که به شما کمک کند زندگی سالم تر و بدون علائمی داشته باشید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا

چه نوع دستگاه تصفیه هوایی برای محیط های اداری مناسب است؟

آیا باید با دستگاه تصفیه هوای روشن خوابید؟

آیا دستگاه تصفیه هوا محیط را خشک میکند؟

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا اتاق را تصفیه کند؟