دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی|دستگاه تصفیه هوای خانگی

702  تعداد بازدید  |  شنبه 6 آذر ماه 1400

برای اینکه بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای محل کار خود داشته باشید، باید چند نکته را قبل از خرید در نظر بگیرید.در ادامه این مقاله به بررسی این نکات میپردازیم

چه نوع دستگاه تصفیه هوایی برای محیط های اداری مناسب است؟

 

برای اینکه بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای محل کار خود داشته باشید، باید چند نکته را قبل از خرید در نظر بگیرید.

همه دستگاه‌های تصفیه هوا یکسان ساخته نمی‌شوند و اگر نوع نامناسبی خریداری کنید، آن‌طور که انتظار دارید هوای محیط کار را تصفیه نمیکند.

بنابراین برای اطمینان از اینکه برروی یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری میکنید تا بتواند نیازهای یک فضای اداری را برآورده کند، نکات زیر را گردآوری کرده‌ایم.

 

در یک دفتر، آلاینده های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند در هوا وجود داشته باشد.

با تعداد زیادی افراد مختلف که رفت و آمد می کنند و تجهیزات اداری مختلف در حال کار هستند، یک محل کار به راحتی می تواند با سطوح بالایی از آلاینده ها پر شود.

برای تازه و تمیز نگه داشتن تا حد ممکن، یک تصفیه کننده هوا می خواهید که حداقل این دو فیلتر را داشته باشد:

فیلتر هپا واقعی

فیلتر کربن فعال

و به صورت اختیاری:

نور ماوراء بنفش

 

 

 

 

 

فیلتر HEPA

فیلتر هپا واقعی در تصفیه کننده هوای اداری بسیار مهم است زیرا تنها نوع فیلتر هوا است که می تواند 99.97 درصد ذرات میکروسکوپی تا اندازه 0.3 میکرون را به دام بیندازد.

آلاینده‌های معمول اداری شامل گرد و غبار، مواد حساسیت‌زا، هاگ‌های کپک، باکتری‌ها، PM2.5 (از دود اگزوز خودروها و کارخانه‌ها) می‌شود. بنابراین، بهترین پاک‌کننده هوا برای آلرژی‌ها در بازار باید یک فیلتر HEPA واقعی داشته باشد.

با این حال، هنگام خرید یک دستگاه تصفیه هوا، ممکن است با دستگاه هایی برخورد کنید که در نام فیلتر هوا از کلمه "True" استفاده نمی کنند.

 

اگر چنین است، باید از آن مدل ها دوری کنید.

تصفیه کننده های هوا که از کلماتی مانند "HEPA"، "HEPA-type" یا "HEPA-like" استفاده می کنند، نسبت به فیلتر HEPA واقعی کارایی کمتری دارند.

 

فیلتر HEPA واقعی تنها نوعی است که برای جذب آلاینده‌های بسیار ریز که بیشترین آسیب را به سلامتی شما وارد می‌کند تایید شده است و بسیاری از متخصصان در مورد مؤثر بودن یا نبودن دستگاه تصفیه هوا این فیلتر را به عنوان مبنا در نظر می‌گیرند.

 

فیلتر کربن فعال

فیلتر کربن فعال یکی دیگر از فیلترهای ضروری در دستگاه تصفیه هوا ساختمان‌های اداری است، زیرا ذراتی را که فیلتر هپا واقعی از دست می‌دهد، جذب می‌کند.

 

در یک اداره، عوامل زیادی در ایجاد آنچه "ترکیبات آلی فرار" یا "VOCs" نامیده می شود، وجود دارد.

 

VOCها گازها و بخارات شیمیایی نامرئی هستند که از تجهیزات اداری مانند پرینترها و دستگاه های فکس ساطع می شوند و این فرآیند می تواند سال ها ادامه داشته باشد.

 

مواد پاک کننده شیمیایی نیز VOC از خود ساطع می کنند و این ذرات می توانند ساعت ها و گاهی روزها قبل از ناپدید شدن در هوا باقی بمانند.

 

شایع ترین عوارض جانبی قرار گرفتن در معرض VOC های ادارات، سوزش چشم، بینی ، گلو و سردرد است.

 قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این گازها می تواند منجر به آسیب کبد، کلیه و سیستم عصبی مرکزی شود.

فیلتر کربن فعال از ماده خاصی ساخته شده است که VOCها را بدون اجازه عبور از دستگاه تصفیه هوا ، روی سطح به دام می اندازد.

 

یکی دیگر از مزایای اضافی فیلتر کربن فعال این است که می تواند بوها را در محل کار ، کاهش دهد. بوها از مولکول های گاز ساخته می شوند که این نوع فیلتر به طور خاص برای حذف بوها طراحی شده است.

 

همانطور که بررسی کردیم، یک دستگاه تصفیه هوا آیتمی حیاتی در محل کار شما است، زیرا می تواند تعداد زیادی از آلاینده های موجود در هوا را که ممکن است باعث ایجاد احساس بیماری در شما شود یا بر خلق و خو و عملکرد شما تأثیر بگذارد، از بین ببرد. دستگاه تصفیه هوا علاوه بر بهبود سلامت کلی، به بهبود آلرژی نیز کمک می‌کنند، که یکی از نگرانی‌های اصلی برخی افراد است.

 

امیدواریم از این راهنما لذت برده باشید و دستگاه تصفیه هوا مناسب برای نیازهای اداری خود را بیابید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا کنه های گرد و غبار را حذف میکند؟

دستگاه تصفیه هوا در مقابل دستگاه مرطوب کننده

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

چگونه میتوان فیلتر دستگاه تصفیه هوا را تمیز کرد؟

معرفی دستگاه تصفیه هوا