دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

534  تعداد بازدید  |  یکشنبه 15 اسفند ماه 1400

برای از بین بردن هوای آلوده و به دام انداختن بوی بد، به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید که به فیلتر کربن فعال اضافه شود. این فیلتر قابلیت حذف و جذب ناخالصی ها را دارد و در ارتباط با دریافت هوای تازه و قابل تنفس اطمینان می دهد.

چگونه فیلتر کربن فعال می تواند کیفیت کلی هوای داخل خانه را بهبود بخشد؟

هوای داخل ساختمان در مقایسه با آلودگی هوای بیرون 10 برابر مضرتر است که می تواند باعث بیماری های تنفسی شدید شود. اصطلاح آلودگی هوای داخل ساختمان به معنای ترکیبی از گازها و ذرات جامد است که می تواند هوا را برای تنفس مضرتر کند. برای از بین بردن هوای آلوده و به دام انداختن بوی بد، به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید که به فیلتر کربن فعال اضافه شود. این فیلتر قابلیت حذف و جذب ناخالصی ها را دارد و در ارتباط با دریافت هوای تازه و قابل تنفس اطمینان می دهد.

فیلتر کربن فعال در دستگاه تصفیه هوا چیست؟

مزایای فیلتر کربن فعال

فیلتر کربن فعال چقدر موثر است؟

 

فیلتر کربن فعال در دستگاه تصفیه هوا چیست؟

کربن فعال یکی از این فیلترها است که در دستگاه تصفیه هوا اضافه می شود و با پدیده ای به نام جذب کار می کند. این فرآیند بوی بد را در داخل کربن فعال به دام می اندازد و آن را حفظ می کند. جذب یک فرآیند متمایز است که با حذف تمام ترکیبات آلی موجود در هوا باعث چسبیدن آنها به فیلتر می شود. این فیلتر عمدتاً برای حذف ترکیبات خطرناک موجود در خانه استفاده می شود.

 

مزایای فیلتر کربن فعال

استفاده از فیلتر کربن فعال در دستگاه تصفیه هوا مزایای زیادی دارد. افزودن فیلتر کربن فعال می تواند به خلاص شدن از شر آلاینده های ناخواسته یا مضری که می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند، کمک کند. همچنین می‌توان از آن به همراه فیلترهای HEPA استفاده کرد که می‌توانند آلرژن‌ها و ناخالصی‌هایی مانند گرد و غبار، پرز، هاگ‌های کپک، دود، موهای حیوانات خانگی، مواد شیمیایی خانگی معمولی و بنزن و سایر VOCها را به دام بیندازند. علاوه بر این فیلتر کربن فعال دارای خواص دیگری نیز می باشد که در زیر به آنها اشاره می شود:

 

ظرفیت جذب تقریباً هر بخاری را دارد

می تواند طیف گسترده ای از مواد شیمیایی را جذب و حفظ کند

ظرفیت زیادی برای از بین بردن کاتالیزوری ازن (یک جزء اصلی مه دود) دارد.

 

 

 

 

 

فیلتر کربن فعال چقدر موثر است؟

استفاده از فیلترهای کربن به از بین بردن هر نوع بوی نامطبوع کمک می کند تا هوای داخل خانه تازه شود. همراه با فیلتر HEPA، فیلتر کربن فعال می تواند 99.97 درصد از ذرات کوچک 0.3 میکرون را به دام بیاندازد. همچنین می تواند ذرات بزرگتر، به ویژه هاگ ها را به دام بیاندازد و هوا را عاری از میکروب کند. دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال برای افرادی که از آلرژی یا تشدید هوای ناخالص رنج می برند مفید است.

آیا باید از فیلتر هوای کربنی استفاده کرد؟

شاید بخواهید از فیلتر کربن برای از بین بردن بوها برای کوتاه مدت استفاده کنید، مثلاً در هنگام آتش سوزی یا بازسازی خانه. یا شاید نگران این هستید که VOC ها در خانه شما از محصولات خانگی یا مصالح ساختمانی (مانند فرمالدئید) آزاد شوند. در این موارد استفاده از فیلتر کربن گزینه قابل قبولی است.

 

با این حال، برای دراز مدت، فیلتر کربن ممکن است بهترین سرمایه گذاری از نقطه نظر هزینه نباشد. شما باید فیلتری بخرید که مقدار زیادی کربن داخل فیلتر داشته باشد، دائماً اشباع شدن فیلتر را کنترل کنید و هر زمان که نیاز بود آن را تعویض کنید. علاوه بر این، از آنجایی که ذرات را که یک نوع اصلی آلاینده هوای داخل خانه هستند حذف نمی کند، شما فقط به بخشی از مشکل آلودگی هوای داخل خانه رسیدگی می کنید. به این دلایل، ممکن است عاقلانه باشد که به جای آن روی یک راه حل قوی تر سرمایه گذاری کنید. خرید یک دستگاه تصفیه هوا که حاوی فیلتر کربن و همچنین فیلتر مکانیکی مانند HEPA هستند ، بهترین راه حل برای تضمین سلامت هوا در خانه شما هستند.

فیلترهای کربن فعال اضافه شده در دستگاه تصفیه هوا نقش حیاتی در ریشه کنی هوای آلوده موجود در داخل خانه دارند. این فیلتر را می توان همراه با فیلترهای دیگر استفاده کرد و در جهت کاهش میزان  ناخالصی ها در خانه یا محل کار از ان بهره برد. بنابراین، هر زمان که قصد خرید یک دستگاه تصفیه هوا را دارید، مطمئن شوید که وجود فیلتر کربن فعال را بررسی کنید، زیرا این فیلتر می تواند ناخالصی های موجود در داخل خانه را حذف کند و به شما در تنفس هوای تمیز و خالص کمک کند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

چگونه میتوان فیلتر دستگاه تصفیه هوا را تمیز کرد؟

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب