دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

860  تعداد بازدید  |  یکشنبه 22 اسفند ماه 1400

در این مقاله، به برخی از سوالات رایجی که کاربران دستگاه تصفیه هوا اغلب می پرسند، پاسخ خواهیم داد. چه مدت باید آن را به حال خود رها کنید؟ اگر آن را در تمام طول روز روشن بگذارید اشکالی ندارد؟ برای محافظت از آسیب احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت چه باید کرد؟ اینها چیزهایی هستند که شما در پایان این مقاله به آن ها پی خواهید برد

آیا وقتی در خانه نیستم باید دستگاه تصفیه هوا را روشن بگذارم؟

زندگی در یک محیط تمیز به معنی محرک های کمتری برای انواع بیماری ها مانند عفونت های تنفسی، آلرژی ها و حتی برخی از اختلالات عصبی است. تهیه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به طور قابل توجهی تمام این خطرات را کاهش دهد و سلامتی شما و عزیزانتان را حفظ کند.

 

در این مقاله، به برخی از سوالات رایجی که کاربران دستگاه تصفیه هوا اغلب می پرسند، پاسخ خواهیم داد. چه مدت باید آن را به حال خود رها کنید؟ اگر آن را در تمام طول روز روشن بگذارید اشکالی ندارد؟ برای محافظت از آسیب احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت چه باید کرد؟ اینها چیزهایی هستند که شما در پایان این مقاله به آن ها پی خواهید برد

 

پاسخ کوتاه

بله، اگر می‌خواهید از مزایای دستگاه تصفیه هوا خود نهایت استفاده را ببرید و بهترین نتایج ممکن را بگیرید، باید آن را حتی زمانی که در خانه نیستید روشن نگه دارید. در حالی که ممکن است این اتلاف برق به نظر برسد، ما به شما این امکان را می‌دهیم تا بهترین راه را با کمترین معایب ممکن اجرا کنید.

 

 

 

 

 

مزایا و معایب اینکه دستگاه تصفیه هوا را دائماً روشن بگذارید

سنجیدن فواید و مضرات استفاده از دستگاه تصفیه در 24 ساعت طول روز، بهترین راه برای یافتن پاسخ انواع سؤالاتی است که در ذهن شما وجود دارد.

 

طرفداران

ذکر این نکته ضروری است که اثرات زیر هنگام استفاده مداوم از دستگاه تصفیه هوا رخ میدهد زیرا خاموش کردن آن به جمع شدن مجدد آلاینده‌های فضا منجر میشود ، حتی اگر خانه را همیشه تمیز نگه دارید.

 

1. بهبود شرایط بهداشتی

همانطور که قبلا ذکر شد، تنفس هوای پاک خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌هایی که توسط آلاینده‌های مضر تشدید می‌شوند را کاهش می‌دهد.

 

2.کاهش ابتلا به بیماری

از آنجایی که دستگاه تصفیه هوا آلاینده های موجود در هوا و باکتری ها را از بین می برند، به دور نگه داشتن عفونت ها کمک می کند. این امر به ویژه برای افراد دارای نقص ایمنی که به شدت با عفونت‌های جزئی درگیر میشوند،  مانند بیماران دیابتی و HIV و هر کسی که از بیماری ناتوان‌کننده دیگری رنج می‌برد، بسیار مهم است.

 

3. خانه خود را با بوی مطبوع تازه نگه دارید

از بین بردن برخی بوها سخت است، حتی اگر از خوشبو کننده های هوا استفاده کنید، فقط به این دلیل که خوشبو کننده ها نمی توانند ذرات هوا را که باعث بو می شوند، از بین ببرند. اگر در حال آموزش به حیوان خانگی خود هستید که از جعبه زباله استفاده کند ،یا در حال رنگ آمیزی خانه هستید، اگر از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید، بوی آن ها برای مدت طولانی باقی نمی ماند.

 

اگر در یک منطقه شهری زندگی می کنید، تهیه یک دستگاه تصفیه هوا برای بهبود کیفیت هوا بسیار مفید است. مشکل این گونه شهرها این است که دود هوای اطراف را آلوده می کند. از این رو، شما در نهایت در انواع آلاینده ها و ذرات معلق در هوا را تنفس می کنید بدون اینکه متوجه شوید آنها وارد ریه های شما می شوند.

 

منفی

اگرچه روشن ماندن هر ماشینی برای مدت طولانی دارای معایبی است، اما نمی‌توانید این موضوع را در دستگاه تصفیه هوا تضمین کنید. بیایید قبل از بحث در مورد چگونگی خلاص شدن از شر بسیاری از این معایب، ببینیم با چه قیمتی عرضه می شود.

 

1. هزینه های انرژی

تعجب آور نیست که هزینه برق زمانی که از دستگاه تصفیه هوا برای مدت طولانی تر استفاده می کنید افزایش می یابد.

 

خبر خوب این است که اگرچه همه تصفیه‌کننده‌ها از مقداری برق اضافی استفاده می‌کنند، اما دستگاه تصفیه هوا پیشرفته که برای استفاده 24 ساعته طراحی شده‌ است، با راندمان انرژی عالی کار می‌کند و مصرف برق را تا حد امکان به حداقل می‌رسانند، بنابراین حتی اگر از آنها استفاده کنید، پول نقد زیادی برای شما ذخیره می‌کنند. برای دوره های طولانی

 

2. نیاز مکرر به تغییر فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

فیلترها از طریق جذب ، ذرات و بو را از بین می برند. هنگامی که دستگاه تصفیه  هوا را برای مدت طولانی روشن نگه می دارید، فیلترها سریعتر مسدود می شوند و کارایی کل دستگاه را کاهش می دهند.

 

3. اثرات نامطلوب بر سلامتی

برخی از تصفیه‌کننده‌ها، مانند تصفیه‌کننده‌های هوای یونی و اوزون، زمانی که برای مدت طولانی روشن می‌مانند، بیش از آنکه مفید باشند، ضرر دارند.

 

در مورد تصفیه‌کننده‌های یونی، وقتی صحبت از حذف ذرات ایجاد کننده بو و همچنین آلاینده‌های ریز در فضای باز می‌شود، بسیار خوبی عمل میکنند. با این وجود، وقتی صحبت از از بین بردن گرد و غبار، گرده و ذرات کثیفی بزرگتر می شود سرفه مزمن و سایر بیماری ها را تحریک می کند، و کارایی کمتری دارند.

 

علاوه بر این، ژنراتورهای ازن محصولات جانبی مضری تولید می کنند که گاهی به سطوح سمی می رسد و باعث تحریک شدید ریه می شود. به همین دلیل است که آنها باید به خدمات نظافت منزل محدود شوند تا توسط متخصصان استفاده شود.

 

چگونه از آسیب رساندن به دستگاه تصفیه هوا با وجود استفاده 24 ساعته جلوگیری کنم؟

پیدا کردن دستگاه تصفیه هوا نهایی که بدون صرف هزینه های زیادی برای برق یا به خطر انداختن سلامتی شما، تمام مزایایی را که به دنبال آن هستید به شما می دهد، کمی چالش برانگیز است. با این حال، این نکات کار را آسان تر می کند.

 

انواع مختلفی از تصفیه کننده هوا وجود دارد، اما محبوب ترین آنها برای استفاده 24 ساعته، تصفیه کننده هوا HEPA و PCO هستند.

 

دستگاه تصفیه هوا هپا

این نوع دستگاه تصفیه هوا از چندین فیلتر کربن برای به دام انداختن آلاینده های مختلف در محدوده استفاده می کند.

 

مزایای:

برای کاهش حملات آسم و علائم تنفسی عالی است

محصولات جانبی مضر تولید نمیکنند، بنابراین آنها سالم هستند

در برابر باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها موثر است

معایب:

کارایی با گذشت زمان کاهش می یابد

 

2. از یک دستگاه تصفیه های هوشمند استفاده کنید

دستگاه تصفیه هوا مدرن دارای سنسورهای کیفیت هوا است که سرعت تصفیه هوا را تشخیص می دهد. آنها می توانند به تلفن های هوشمند متصل شوند و به کاربر این امکان را می دهند که سرعت فن را کنترل کنند تا مصرف انرژی را به حداقل برساند. وقتی کسی در خانه نیست می‌توانید سرعت را روی سطوح پایین‌تر تنظیم کنید و حدود یک ساعت قبل از بازگشت آن را افزایش دهید.

 

4. از دستگاه تصفیه هوا اوزون دور بمانید

اگرچه دستگاه تصفیه هوا یونی و تصفیه‌کننده‌های هوای الکترواستاتیک در از بین بردن ذرات آلاینده و از بین بردن بو کاملاً مؤثر هستند، اما حتی در خانه‌هایی که هوادهی خوبی دارند نیز خطرناک هستند.

 

بیشتر بدانید:

 

خانه خود را برای بهار آماده کنید

چگونه دستگاه تصفیه هوا به کاهش استرس و بهبود سلامت کمک می کند؟

با دیدن این نشانه ها فیلتر دستگاه تصفیه هوا خود را تعویض کنید

سطح صدا دستگاه تصفیه هوا در چه حدی است؟

تعیین بهترین مکان در خانه برای قرار گیری دستگاه تصفیه هوا