دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

846  تعداد بازدید  |  شنبه 20 فروردین ماه 1401

هر صنعتی برخی تفکرات غلط دارد. در بسیاری از موارد، این تفکرات غلط اطلاعات با برخی مبنای واقعی هستند که ناقص یا قدیمی اند. صنعت دستگاه تصفیه هوا تفاوتی ندارد و مصرف کنندگان مدرن با انواع تفکرات غلط در مورد دستگاه تصفیه هوا خانگی مواجه می شوند. امروز، ما پنج مورد از تفکرات غلط رایج در نحوه کار دستگاه تصفیه هوا را از بین خواهیم برد.

تفکرات غلط در ارتباط با دستگاه تصفیه هوا

 

هر صنعتی برخی تفکرات غلط دارد. در بسیاری از موارد، این تفکرات غلط اطلاعات با برخی مبنای واقعی هستند که ناقص یا قدیمی اند. صنعت دستگاه تصفیه هوا تفاوتی ندارد و مصرف کنندگان مدرن با انواع تفکرات غلط در مورد دستگاه تصفیه هوا خانگی مواجه می شوند. امروز، ما پنج مورد از تفکرات غلط رایج در نحوه کار دستگاه تصفیه هوا را از بین خواهیم برد.

 

 

 

 

 1.دستگاه تصفیه هوا محیط را خشک می کند

 

یکی از رایج ترین تفکرات غلط در نحوه کار دستگاه تصفیه هوا این است که یک دستگاه تصفیه هوا محیط خانه شما را بیش از حد خشک می کند. بسیاری از کاربران بر این باورند که دستگاه تصفیه هوا رطوبت را از هوا خارج می کند و آن را خشک می کند و به طور بالقوه باعث تحریک تنفسی می شود. با این حال، حقیقت این است که دستگاه تصفیه هوا فعالیتی برای خارج کردن رطوبت از هوا انجام نمیدهد. فیلترها بخار آب را جذب نمی کنند و هیچ جایی در دستگاه تصفیه هوا برای حفظ رطوبت وجود ندارد. اگر هوای خانه شما بیش از حد خشک است، می توانید از یک مرطوب کننده شخصی همراه با دستگاه تصفیه هوا برای راحتی بیشتر استفاده کنید.

 

2. کارکرد دستگاه تصفیه هوا گران است

 

در حالی که درست است که یک دستگاه تصفیه هوا به صورت حساب برق شما اضافه می کند، بسیاری از مردم هزینه اجرای آن را بیش از حد برآورد می کنند. در حقیقت، یک دستگاه تصفیه هوا یک دستگاه نسبتاً کوچک است که به طور موثر عمل می کند و برق زیادی مصرف نمی کند. حتی اگر از چندین دستگاه تصفیه هوا دارای گواهی انرژی استار که استانداردهای کارایی بالای دولتی را برآورده می کند، استفاده کنید مبلغ قبض شما چندان بالا نمیرود. بنابراین، در حالی که راه اندازی یک دستگاه تصفیه هوا رایگان نیست، نباید خیلی نگران اضافه کردن قبوض آب و برق با استفاده از یک دستگاه در خانه خود باشید.

 

 3.دستگاه تصفیه هوا پر سر و صدا است

 

این یکی از آن تفکرات غلطی است که در حقیقت پایه واقعی دارد. دستگاه تصفیه هوا قدیمی‌ می‌تواند بسیار پر سر و صدا باشند و صدای بد ایجاد کند. حتی امروزه، برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا میزان مناسبی از صدای پس‌زمینه را از بین می‌برند، اگرچه هنوز هم بسیار بهتر از دستگاه تصفیه هوا 20 سال پیش هستند. با این اوصاف، بسیاری دیگر از انواع دستگاه تصفیه هوا وجود دارد که می توانند تقریباً بی صدا کار کنند. اگر نویز یک نگرانی عمده است، مطمئن شوید که رتبه بندی سطح نویز را در هر مدلی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. تقریباً تمام انواع دستگاه تصفیه هوا مدرن دارای رتبه‌بندی نویز مشخصی بر حسب دسی‌بل هستند. با این اطلاعات، پیدا کردن یک دستگاه تصفیه هوا که نیازهای شما را برآورده کند، آسان است.

 

4. تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا دشوار است

 

مانند بسیاری از لوازم خانگی، دستگاه تصفیه هوا شما نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز دارد. مهمترین جنبه نگهداری از دستگاه تصفیه هوا تعویض به موقع فیلترها است. هر سازنده ای یک برنامه زمانبندی توصیه شده برای تعویض فیلتر برای دستگاه خود دارد. با پیروی از این برنامه، می توانید دستگاه تصفیه هوا را به درستی راه اندازی کنید. بسیاری از مدل های دستگاه تصفیه هوا دارای چراغ نشانگر تعویض فیلتر هستند که به راحتی به شما اطلاع می دهد که زمان تعویض فیلتر است.

 

5. برای تهیه یک دستگاه تصفیه هوا خوب باید پول زیادی خرج کنید

 

تفکر غلط دیگری که در استفاده از دستگاه تصفیه هوا وجود دارد این است که دستگاه تصفیه هوا فقط برای افرادی است که پول زیادی خرج می کنند. ما معتقدیم که هوای تمیزتر خانه باید بدون توجه به بودجه در دسترس همه باشد. البته، دستگاه تصفیه هوا سطح بالاتر هزینه بیشتری دارد.

 

در حالی که اینها مطمئناً همه ی تفکرات غلط در ارتباط با دستگاه تصفیه هوا نیستند، اما از رایج ترین آنها هستند. سوال دیگری در مورد دستگاه تصفیه هوا دارید یا اینکه کدام یک برای شما مناسب است؟ ما برای کمک اینجا هستیم! برای دریافت پاسخ ها و توصیه های شخصی محصول بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود با ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

 

خانه خود را برای بهار آماده کنید

اصطلاحات رایج در دنیای دستگاه تصفیه هوا

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا، دستگاه معجزه آسایی که همه ما باید از آن استفاده کنیم

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا اتاق را تصفیه کند؟