دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

973  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 17 فروردین ماه 1401

شرکات های فعال در زمینه تولید دستگاه تصفیه هوا ادعا میکنند که هر چه دستگاه تصفیه هوا فیلتر بیشتری داشته باشد کارآمد تر خواهد بود در این مقاله و مقاله قبلی به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم تا کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید

چه ترکیبی از فیلترهای دستگاه تصفیه هوا برای محافظت در برابر همه چیز نیاز دارم؟پارت دوم

 

هوای هوشمند

 

یک مشکل بزرگ این است که شرکت های تولید کننده دستگاه تصفیه هوا به این سادگی درآمد کسب نمی کنند. آنها از ادعای داشتن فناوری انحصاری (که اغلب تمایلی به آزمایش توسط اشخاص ثالث ندارند)، فیلترهای وارداتی فانتزی (که همچنین نمی‌خواهند آزمایش شوند) یا مزیت دیگری که به راحتی شامل پرداخت مبالغ سنگنین توسط مردم می‌شود، درآمد کسب می‌کنند.

 

یکی از رایج ترین ترفندهای موجود این است که حقایق بالا را طوری جلوه میدهند که گویی چیز بسیار ویژه ای فقط مختص شرت ان هاست در صورتی که چنین فناوری های در دستگاه تصفیه وا واقعا الزامی نیست

 

بررسی فیلتر های دستگاه تصفیه هوا

 علاوه بر فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال فیلتر سومی که واقعا حیاتی باشد پیش فیلتر است.

 

 

پیش فیلترها

پیش فیلترها عملکرد را بهبود نمی بخشند. کاری که آنها انجام می دهند این است که ذرات بزرگ را جذب می کنند، که فیلتر HEPA شما به هر حال آنها را می گیرد. مزیت این است که آنها از فیلتر HEPA شما محافظت می کنند و به آن اجازه می دهند طولانی تر بماند.

 

بو؟

بسیاری از بوها ترکیبات آلی فرار هستند، به این معنی که فیلترهای کربن به جذب بو کمک می کنند.

 

 

فیلترهای هپا قابل شستشو؟

مشکل بزرگ فیلترهای هپا این است که در نهایت پر می شوند و باید دور ریخته شوند. برخی از شرکت ها ادعا می کنند که فیلترهای HEPA قابل شستشو برای حل این مشکل دارند. برخی از "متخصصان" دستگاه تصفیه هوا به شما می گویند که HEPA خود را بشویید.

 

 

 

شستشوی فیلترهای هپا

 

متخصصان داده در اسمارت ایر هم جاروبرقی و هم فیلترهای HEPA را شست و شو آزمایش کردند و نتایج نشان داد که شستشوی فیلترهای HEPA در واقع عملکرد را بدتر می کند.

 

برای ذرات، ما می دانیم کهدستگاه تصفیه هوا مجهز به HEPA آن ها را پوشش می دهد. برای گازهای مضر مانند VOCs آزاد شده از سوختن، فیلتر کربن فعال آن را پوشش می دهد. (اما منواکسید کربن را در ادامه ببینید.)

 

 CO2؟

اگر افراد در یک اتاق سرپوشیده و بدون تهویه باشند، دی اکسید کربن ایجاد می شود. در سطوح متوسط، CO2 افراد را خسته می کند. در سطوح بسیار بالایی که بعید به نظر می رسد در خانه خود پیدا کنید، CO2 می تواند باعث بیماری یا حتی مرگ افراد شود.

 

فیلترهای کربن فعال موجود در بازار به طور معناداری CO2 را کاهش نمی دهند. بدون خرید یک اسکرابر CO2 ، بهترین راه برای کاهش CO2 وارد کردن هوای بیرون است.

 

 

اگزوز دیزل؟

اگزوز دیزل حاوی آلاینده های گازی مانند NO2 و ذرات است.

 

فیلترهای HEPA که در اکثر مدل های دستگاه تصفیه هوا وجود دارند ذرات را جذب می کنند و فیلترهای کربنی NO2 را جذب می کنند. اما در مورد…

 

مونوکسید کربن؟

مطالعات تجربی نشان داده‌اند که کربن فعال مونوکسید کربن را جذب می‌کند، مونوکسید کربن می تواند واقعا خطرناک باشد. اگر من در اتاقی با اجاق گاز بودم که ممکن است مونوکسید کربن را خارج کند، به فیلتر کربن متکی نبودم. من به جای دیگری نقل مکان می کردم0

 

ذرات فوق ریز؟

ذرات بسیار ریز جایی هستند که عملکرد و اقعی دستگاه تصفیه هوا در انجا مشخص می شود

همه چیز در مورد نانو ذرات است.

نکته احمقانه در مورد فیلترهای HEPA (و حرکت براونی) این است که آنها در واقع در گرفتن ذرات بسیار ریز (کمتر از 0.1 میکرون) بهتر از ذرات حدود 0.1 میکرون هستند.

 

فیلتر های هپا در دستگاه تصفیه هوا ذرات بسیار ریز را فیلتر می کند

 

یونیزه کننده ها؟

یونیزه کننده ها به عنوان یک دستگاه تصفیه هوا عالی هستند! بدون نیاز به فیلتر، صدای بسیار کم. (یونیزورها چگونه کار می کنند.)

 

یون ساز

 

تنها مشکل این است که آزمایش ها نشان می دهد که یونیزه کننده ها تصفیه کننده های وحشتناکی هستند و اوزون ایجاد می کنند که مضر است. یونیزر را کنار بگذارید.

 

 

 

ژنراتورهای ازن؟

از آنچه من خوانده ام، ژنراتورهای ازن دستگاه تصفیه هوا خوبی به شمار میرود. تنها مشکل تولید ازن به عنوان محصول جانبی است که آسیب می زند و حتی انسان را می کشد. مولد ازن را کنار بگذارید.

 

 

نور فرابنفش؟

برخی از شرکت های تولید کننده دستگاه تصفیه هوا، نور ماوراء بنفش را در تصفیه کننده ها قرار می دهند، زیرا UV باکتری ها را از بین می برد، اما نه در مدت زمان کوتاهی که هوا از طریق یک دستگاه تصفیه هوا عبور می کند (طبق EPA).پس بهتر است از نور UV بگذرید چون تاثیر چندانی در تصفیه هوا ندارد.

فناوری پلاسما-یدید-پلوتونیوم-نانو-الترا؟

ادعاهایی در مورد برخی از فناوری ها وجود دارند که من در اینجا درباره آنها صحبت نکرده ام.

صدای کمتری خواهد داشت هزینه بیشتری خواهد داشت و مردم می خواهند بدانند که آیا بهتر کار می کند یا خیر.

 

آیا Molecule واقعا بهتر از برند های دیگر دستگاه تصفیه هوا عمل میکند؟

 

 

قبل از اینکه پولی را که به سختی به دست آورده‌اید خرج کنید، به یاد داشته باشید که فناوری‌های ساده (مثل، الیاف و کربن) هوای شما را تمیز می‌کنند و بسیار ارزان هستند. اگر فناوری جدید بسیار عالی است، بهتر است منتظر بمانید تا آزمایش‌ها به طور کامل فواید آن ها را نشان دهند اگر بتوانید اطمینان حاصل کنید که فناوری جدید (1) بهتر است، (2) در طول زمان دوام می‌آورد، و (3) آسیب جدیدی به ما وارد نمی‌کند. میتوانید در ایمنی کامل از این نوع از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

 

 

بیشتر بدانید:

 

 سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید

روش صحیح استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای عملکرد بهینه

اصول کار دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا با سویه اومیکرون مبارزه میکند

بررسی انواع فیلترهای هپا در دستگاه تصفیه هوا