دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

781  تعداد بازدید  |  یکشنبه 19 دی ماه 1400

هنگامی که برای اولین بار یک دستگاه تصفیه هوا را خریداری می کنید، با یک فیلتر تمیز و جدید شروع می کنید که عملکرد بهینه را ارائه می دهد. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ذراتی که از هوای خانه شما خارج می کند مسدود شود. برای استفاده حداکثری از دستگاه تصفیه هوا، چند مرحله اساسی نگهداری وجود دارد که باید به طور منظم انجام دهید.

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا

 

هنگامی که برای اولین بار یک دستگاه تصفیه هوا را خریداری می کنید، با یک فیلتر تمیز و جدید شروع می کنید که عملکرد بهینه را ارائه می دهد. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ذراتی که از هوای خانه شما خارج می کند مسدود شود. برای استفاده حداکثری از دستگاه تصفیه هوا، چند مرحله اساسی نگهداری وجود دارد که باید به طور منظم انجام دهید. در اینجا سه ​​نکته برای نگهداری دستگاه تصفیه هوا آورده شده است که می توانید از آنها برای حفظ عملکرد خوب دستگاه تصفیه هوا و تمیز کردن هوای خانه استفاده کنید.

 

تعویض به موقع فیلتر هارا به عنوان مهم ترین اصل در نظر بگیرید

اولین و مهمترین مؤلفه نگهداری از دستگاه تصفیه هوا، اطمینان از تعویض فیلترها در فواصل زمانی مناسب است. مانند هر نوع فیلتری، فیلترهای هپا و کربن موجود در دستگاه تصفیه هوا دارای طول عمر محدودی هستند. برای جلوگیری از مشکلات کیفیت هوا، حتما فیلترهای خود را در فاصله زمانی پیشنهادی سازنده تعویض کنید. می توانید فاصله زمانی توصیه شده برای مدل خاص خود را در دفترچه راهنمای دستگاه خود بیابید. بسیاری از انواع دستگاه تصفیه هوا مدرن دارای چراغ‌های نشانگر تغییر فیلتر هستند که به راحتی به شما می‌گویند زمان قرار دادن فیلتر جدید فرا رسیده است.

 

پیش فیلتر خود را به طور منظم بشویید

علاوه بر فیلترهای استاندارد HEPA و کربن، دستگاه تصفیه هوا دارای فیلترهای اولیه است که ذرات بزرگ‌تری مانند گرد و غبار، خاک و موهای حیوانات خانگی را قبل از رسیدن به فیلتر اصلی حذف می‌کنند. اکثر پیش فیلترها قابل شستشو هستند و به شما این امکان را می دهند که از شر این آلودگی های ناخواسته خلاص شوید و جریان هوای سالم را از طریق دستگاه تصفیه هوا حفظ کنید.

برای اینکه بفهمید چند وقت یکبار باید پیش فیلتر خود را بشویید، توصیه می کنیم بعد از یک ماه استفاده از دستگاه تصفیه هوا فیلترهای آن را بررسی کنید. اگر به وضوح کثیف است، حداقل یک بار در ماه آن را بشویید. اگر پیش فیلتر کاملاً تمیز به نظر می رسد، احتمالاً می توانید هر سه ماه یک بار آن را بشویید.

 

 

 

 

 

 

 

 

آلودگی هوای خانه خود را کاهش دهید

هرچه ذرات، VOC و سایر آلاینده‌ها در هوای خانه شما بیشتر باشد، دستگاه تصفیه هوا برای حذف آن‌ها سخت‌تر کار می‌کند. برای اینکه فیلتر دستگاه تصفیه هوا در طولانی مدت به خوبی کار کند، سعی کنید آلودگی های موجود در هوا را از منبع کاهش دهید. چرخش هوا با یک پنکه در تمام خانه و جارو کشیدن مرتب فرش برای کاهش مو و شوره حیوانات خانگی، همگی استراتژی‌های ساده و کاربردی هستند که می‌توانید از آنها برای کمک به دستگاه تصفیه  هوا خود استفاده کنید.

 

اگر اطلاعات زیادی در مورد کیفیت فعلی هوای خانه خود ندارید، می توانید از یک مانیتور کیفیت هوای داخلی استفاده کنید. این دستگاه‌ها به شما خوانش‌های بی‌درنگ کیفیت هوای داخل خانه را می‌دهند تا بتوانید برای بهبود آن قدم بردارید. استفاده از دستگاه سنجش کیفیت هوای داخلی نیز می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه تصفیه هوا به درستی کار می کند و هوای خانه را تمیز و سالم نگه می دارد.

 

در مورد تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا سؤالی دارید یا اینکه کدام دستگاه تصفیه هوا برای شما مناسب است؟ ما برای کمک اینجا هستیم! در مورد سوالات خود با ما تماس بگیرید، و ما خوشحال خواهیم شد که پاسخ ها و توصیه های محصول را بر اساس نیازهای منحصر به فرد شما ارائه دهیم.

 

 

بیشتر بدانید:

 

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا، هوای اتاق را تصفیه کند؟

آیا خرید دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است؟

 6 نکته برای غلبه بر آلرژی های زمستانی

یک دستگاه تصفیه هوا چقدر برق مصرف می کند؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید