دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

710  تعداد بازدید  |  دوشنبه 20 دی ماه 1400

افته‌های جدید موسسه سیاست انرژی دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که آلودگی هوا می‌تواند به طور متوسط ​​دو سال طول عمر را در سراسر جهان کاهش دهد. در اینجا آنچه شما باید در مورد این یافته های جدید بدانید و اقداماتی که می توانید برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا انجام دهید، آمده است.

آلودگی هوا دوسال از طول عمر را کاهش میدهد

 

این واقعیت که آلودگی هوا برای سلامت انسان مضر است، سال هاست که ثابت شده است. یافته‌های جدید موسسه سیاست انرژی دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که آلودگی هوا می‌تواند به طور متوسط ​​دو سال طول عمر را در سراسر جهان کاهش دهد. در اینجا آنچه شما باید در مورد این یافته های جدید بدانید و اقداماتی که می توانید برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا انجام دهید، آمده است.

 

این یافته ها درباره آلودگی هوا و طول عمر به ما چه می گوید؟

مطالعه ذکر شده در بالا رتبه بندی آلودگی هوا را با دستورالعمل های توصیه شده WHO مقایسه کرد. به طور کلی، محققان به این نتیجه رسیدند که اگر همه کشورها آستانه های WHO را برای آلودگی هوا رعایت کنند، میانگین طول عمر جهانی دو سال بیشتر خواهد بود.

 

چگونه آلودگی هوا دو سال طول عمر را کاهش می دهد؟

 

مقصر اصلی تاثیر آلودگی هوا بر طول عمر ذرات ریز است. ذرات ریز رها شده در هوا توسط تاسیسات تولیدی یا نیروگاه های زغال سنگ می توانند در هنگام استنشاق بدن انسان را ویران کنند. این نوع آلودگی با خطرات بیشتر سرطان های مختلف و همچنین چندین بیماری مزمن تنفسی و قلبی مرتبط استتنها راه حل کنترل این ذرات ریز تصفیه هوای خانه است به کمک یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا محیط خود را عاری از انواع آلاینده ها کنید.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در مدت زمان کافی، احتمال ابتلا به بیماری های جدی را افزایش می دهد. این بیماری ها به نوبه خود می توانند باعث کاهش طول عمر کلی شوند. با این مکانیسم، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر میانگین امید به زندگی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

چه کسی بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد؟

 

اگرچه دو سال یک میانگین جهانی است، اما بیشترین افراد آسیب دیده آنهایی نیستند که در ایالات متحده یا اروپا زندگی می کنند. کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی که هنوز برای انرژی الکتریکی بیشتر به زغال سنگ متکی هستند، به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. با این حال، این احتمال وجود دارد که همه کشورهایی که سطح آلودگی هوا بالاتر از دستورالعمل‌های WHO دارند، در نتیجه قرار گرفتن در معرض آلودگی، مقداری کاهش طول عمر را تجربه کنند.

 

چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

 

مبارزه با آلودگی هوا مستلزم پاسخ های سیاست عمومی است، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای حفظ امنیت خود بردارید. بهترین کاری که می توانید برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آلودگی انجام دهید استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه و محل کارتان است. پوشش مکان هایی که بیشترین زمان را در آن میگذرانید با یک دستگاه تصفیه هوا ، می تواند شما را از آلودگی در امان نگه دارد. برای آلودگی های شدید، ما یک دستگاه تصفیه هوا با ترکیبی از HEPA و فیلتر کربن را توصیه می کنیم. می‌توانید انواع دستگاه تصفیه هوا خانگی و اداری را در سایت شرکت ما بررسی کنید تا دستگاه تصفیه هوا مناسب برای شرایط خود را بیابید.

علاوه بر استفاده از دستگاه تصفیه هوا، می‌توانید زمان خود را در خارج از منزل مدیریت کنید و در مناطق بسیار آلوده کمتر تردد نمایید. اگر در یک شهر بزرگ و پرجمعیت زندگی می کنید، اوقات فراغت شما در واقع می تواند شما را در معرض آلودگی مضر قرار دهد.

 

در نهایت، می تواند ایده خوبی باشد که به جای باز کردن پنجره ها، هوا را در خانه به گردش درآورید. وارد کردن هوای جدید از بیرون می تواند آلاینده های جدیدی را نیز وارد کند. استفاده از سیستم تهویه مرکزی به همراه دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای سالم و تمیز را در خانه شما در گردش نگه دارد.

 

درباره اینکه چگونه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند از شما و خانواده تان در برابر اثرات منفی آلودگی هوا محافظت کند، سؤالی دارید؟ ما برای کمک اینجا هستیم! با خیال راحت با ما تماس بگیرید، و ما خوشحال خواهیم شد که بر اساس نیازهای منحصر به فرد شما، پاسخ ها و توصیه های شخصی محصول مناسب را به شما ارائه دهیم.

 

بیشتر بدانید:

 

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا به این موارد توجه کنید!

آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا در  فضای باز موثر است؟

ویژگی های برتر دستگاه تصفیه هوا که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند

آلودگی هوا چگونه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد؟

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس