دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

777  تعداد بازدید  |  دوشنبه 9 اسفند ماه 1400

صدای یک دستگاه تصفیه هوا معمولاً با صدای محیط سنجیده می شود. با این حال، بسته به مدل ، سرعت و عملکرد دستگاه تصفیه هوا، حجم صدا متفاوت است

سطح صدای دستگاه تصفیه هوا در چه حدی است؟

صدای یک دستگاه تصفیه هوا معمولاً با صدای محیط سنجیده می شود. با این حال، بسته به مدل ، سرعت و عملکرد دستگاه تصفیه هوا، حجم صدا متفاوت است

 

اندازه گیری صدای دستگاه تصفیه هوا

سطح سر و صدای دستگاه تصفیه هوا بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. مقیاس دسی بل، dB(A)، مقیاس لگاریتمی است که با توان ده بالا می رود. مقیاس لگاریتمی ریشه در ریاضیات دارد. بنابراین، اگر صدای دستگاه تصفیه هوا به عنوان 70dB(A) مشخص شده باشد، ده برابر بلندتر از یک دستگاه تصفیه هوا 60dB(A) است.

 

فشار در مقابل قدرت

نویز بر اساس فشار صدا و قدرت صوتی محصول اندازه گیری می شود، پیدا کردن دستگاه تصفیه هوا مناسب با سطح دسی بل پایین گیج کننده است. یک مکالمه معمولی با فشار صدا 60dB(A) رتبه بندی می شود، اما قدرت صدا 70dB(A) است. مقیاس فشار صدا کمتر از مقیاس قدرت صدا است، و شما باید بدانید که دستگاه تصفیه هوا خود را بر اساس چه معیاری از دسی بل می‌خرید تا بی‌صداترین دستگاه تصفیه هوا ممکن را دریافت کنید. مقیاس صدا بر اساس قدرت شامل:

 

خش خش برگ: 10 دسی بل (A)

دستگاه تصفیه هوا بسیار بی صدا: 15 دسی بل (A)

زمزمه: 20 دسی بل (A)

دستگاه تصفیه هوا خوب: 32 dB(A)

دستگاه تصفیه هوا استاندارد: 36 dB(A)

یخچال: 50 dB(A)

ماشین ظرفشویی: 55-70 dB(A)

جاروبرقی: 80 dB(A)

ماشین چمن زنی: 90 دسی بل (A)

 

عوامل اضافی

به غیر از dB(A) که در لیست مشخصات محصول ذکر شده است، عوامل دیگری نیز در سطح نویز یک دستگاه تصفیه هوا نقش دارند. دستگاه تصفیه هوا که با سرعت‌ بالاتر کار می‌کند صدای بیشتری تولید می‌کند. محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا نیز بر میزان نویز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، در حالی که سعی می کنید بخوابید، آن را در اتاق خواب خود روشن نکنید، بلکه آن را در اتاق دیگری که از آن استفاده نمی کنید قرار دهید. یک دستگاه تصفیه هوا در اتاقی با فرش و سایر اثاثیه در مقایسه با یک اتاق خالی با سقف های بلند و کف چوبی به جذب هر گونه سر و صدای منتشر شده از تجهیزات کمک می کند.

 

هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا، از قبل به دنبال برچسب دسیبل نویز باشید. تولیدکنندگان ملزم به انتشار درجه صدا در دستگاه تصفیه هوا نیستند و محصول بدون برچسب می تواند به معنای بلند بودن صدای دستگاه باشد. اگر نگران سطح سر و صدای یک دستگاه تصفیه هوا جدید هستید، ویژگی ها و مشخصات را دوباره بررسی کنید و عاقلانه خرید کنید.

 

 

 

 

دستگاه تصفیه هوای کل خانه در مقابل مدل های قابل حمل

هنگام استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا برای کل خانه، احتمالاً نسبت به استفاده از یک مدل قابل حمل، صدای کمتری را متوجه خواهید شد. دستگاه تصفیه هوای کل خانه در میان تجهیزات گرمایشی و سرمایشی خانه شما، معمولاً دور از محل زندگی شما نصب می شود. اغلب سر و صدا در زیرزمین، گاراژ، یا سایر قسمت های نصب وجود دارد.و به محیط خانه شما منتقل نمی شود.

 

در صورت استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل، دستگاه درست در اتاقی که از آن استفاده می‌کنید کار می‌کند. صدای کار را بیشتر متوجه می‌شوید زیرا دستگاه در نزدیکی محلی است که شما استراحت می‌کنید، می‌خوابید، کار می‌کنید و سایر فعالیت‌ها را در محل زندگی خود انجام می‌دهید.

 

 

بیشتر بدانید:

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید

آیا دستگاه تصفیه هوا به بهبود سرفه کمک می کند؟

پنج نوع رایج دستگاه تصفیه هوا

نحوه راه اندازی یک دستگاه تصفیه هوا

آیا دستگاه تصفیه هوا به بهبود آلرژی کمک می کند؟