دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

728  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400

دستگاه تصفیه هوا چقدر در از بین بردن بوی سیگار در خانه یا آپارتمان موثر هستند؟ آیا آنها فقط بر روی بو تأثیر می گذارند یا در واقع در برابر اثرات نامطلوب دود سیگار باقی مانده در محیط نیز موثرند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند از شما در برابر دود دست دوم سیگار محافظت کند؟

دستگاه تصفیه هوا چقدر در از بین بردن بوی سیگار در خانه یا آپارتمان موثر هستند؟ آیا آنها فقط بر روی بو تأثیر می گذارند یا در واقع در برابر اثرات نامطلوب دود سیگار باقی مانده در محیط نیز موثرند؟

 

دود سیگار دست دوم چیست؟

استعمال دخانیات دست دوم در مرکز چندین کمپین پیشگیری توسط دولت بریتانیا در دهه گذشته بوده است. تخمین زده می شود که سالانه چندین هزار فرد غیر سیگاری به دلیل بیماری های ناشی از دود دست دوم سیگار جان خود را از دست می دهند.

 

دود یک سیگار، پیپ یا سیگار حاوی بیش از 4000 ماده شیمیایی آلاینده است که برای سلامتی ما مضر است. بسیاری از این مواد به عنوان محرک، سمی یا حتی سرطان زا شناخته شده اند. و آنها نه تنها توسط افراد سیگاری استنشاق می شوند، بلکه در هوای محیط اطراف با هر بار بازدم یا مستقیماً توسط سیگار در حال سوختن آزاد می شوند.

 

در دراز مدت، این مواد سمی به طور مرتب وارد خون افراد سیگاری می شود. کودکان، افراد مسن، افراد با سلامت شکننده و زنان باردار (جنین آنها) آسیب پذیر هستند و باید از این خطرات بهداشتی محافظت شوند. دود دست دوم سیگار به دیواره رگ ها آسیب می رساند و خطر سکته و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. باعث بسیاری از بیماری های تنفسی، ناهنجاری های جنین یا حتی زایمان زودرس می شود.

 

 

 

 

استعمال دخانیات دست دوم که توسط آکادمی علوم پزشکی به عنوان یکی از خطرناک ترین منابع آلودگی هوای خانگی شناخته شده است، خوشبختانه با دستگاه تصفیه هوا قابل حل است.

 

دستگاه تصفیه هوا: بهترین متحد شما در برابر دود سیگار دست دوم

دو آلاینده اصلی موجود در دود سیگار مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن هستند. اما چندین ماده مضر دیگر مانند فرمالدئید، هیدروکربن های متعدد (بنزن، تولوئن، زایلن، استایرن، اکتان، تری کلرواتیلن و غیره) یا هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAHs) نیز وجود دارد.

 

تهویه هوا برای خلاص شدن از شر این آلاینده های مختلف کافی نیست، حتی اگر این کار را چندین بار در روز انجام دهید. ممکن است فکر کنید که هوادهی موثر است زیرا بیشتر آلاینده ها در واقع بی بو، بی رنگ و بسیار فرار هستند. آنها روی اثاثه یا لوازم داخلی، لباس و حتی مبلمان، قرار می گیرند. آنها ممکن است نامرئی باشند، اما سیگاری‌ها هنوز هم این مواد مضر را هر روز بدون اینکه متوجه شوند به اطراف خود منتقل می‌کنند و ناآگاهانه افراد اطراف خود را در معرض آلودگی قرار می‌دهند.

در اینجا دستگاه تصفیه هوا میتواند وارد عمل شود. دستگاه تصفیه هوا وسیله ای الکتریکی است که هوای داخل خانه را تمیز می کند و می تواند در هر خانه ای نصب شود. تا زمانی که قدرت و ظرفیت داده شده آن به اندازه کافی بالا باشد تا فضای شما را تحت پوشش قرار دهد، هوای خانه یا آپارتمان شما را تا 100٪ از مواد آلاینده منتشر شده از دود سیگار پاک می کند.

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه هوا را از دود سیگار پاک می کند؟

امروزه ده ها برند و مدل دستگاه تصفیه هوا در بازار وجود دارد. همه آنها از فناوری های یکسانی برای تصفیه هوای خانه شما استفاده نمی کنند. آلاینده های موجود در دود سیگار بسیار کوچک هستند: اندازه بین 0.01 تا 1 میکرومتر (μm) بنابراین به سختی تصفیه می شوند.

 

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا حاوی فیلترهای تک لایه یا ترکیبی و همچنین سیستم های تخریب، ذخیره سازی یا اصلاح قطبیت آلاینده ها هستند.

 

دستگاه تصفیه هوا نایس یکی از بهترین دستگاه هایی است که از فناوری فیلتراسیون پیشرفته برای حذف الاینده هایی مانند دود سیگار استفاده میکند.این دستگاه در عرض چند دقیقه، هوای داخل خانه شما را از بوهای قوی و ذرات ریز به طور عمیق پاک می کند.

 

به لطف آخرین نسل فیلتر HEPA، دستگاه تصفیه هوا ما تقریباً 99.99 درصد از ذرات دود سیگار را با قطر بزرگتر یا مساوی 0.3 میکرومتر به دام می اندازد.

 

ذرات باقیمانده، بین 0.3 میکرومتر و 0.1 میکرومتر، توسط سایر لایه‌های فیلتر در دستگاه تصفیه هوا مورد هدف قرار می‌گیرند و از بین می‌روند.

دستگاه‌ تصفیه هوا نایس به طور موثر هوا را تمیز می‌کند تا از اثرات مضر دود سیگار دست دوم در امان باشید.

 

 

بیشتر بدانید:

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا به این موارد توجه کنید!

ویژگی های برتر دستگاه تصفیه هوا که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا اتاق را تصفیه کند؟

چرا دستگاه تصفیه هوای من بوی بد منتشر میکند؟

دستگاه تصفیه هوا مناسب مدارس