دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

509  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 12 اسفند ماه 1400

همه ما جدا از یک محیط سالم، محصولات تمیز و بسته بندی تمیز می خواهیم. در یک محیط صنعتی، اگر هوا بدون گرد و غبار باشد، ماشین‌ها بهتر کار می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. یک دستگاه تصفیه هوا صنعتی باید در هر منطقه ای که گرد و غبار، دود و میکروب ممکن است مشکل ساز باشد نصب شود.

آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای صنایع ضرورت دارد؟

 

به طور سنتی دستگاه تصفیه هوا در محیط هایی نصب می شود که کیفیت هوا برای فرآیند صنعتی مهم است. به عنوان مثال در فرآوری مواد غذایی یا تولید دارو.

با این حال، اکنون می دانیم که در هر محیط صنعتی گرد و غبار نیز یک مشکل است.

 

چرا یک دستگاه تصفیه هوا صنعتی نصب کنیم؟

اکنون بیش از هر زمان دیگری سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است. تخمین زده می شود که سالانه 7 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و ارتباط قوی بین گرد و غبار محیطی و بیماری های قلبی عروقی و سرطان وجود دارد.

 

همچنین هوا باید عاری از مواد حساسیت زا مانند گرده باشد. و اکنون، با نگرانی در مورد اپیدمی هایی مانند کووید 19، نیاز به هوای پاک هرگز تا این حد حیاتی نبوده است.

 

همه ما جدا از یک محیط سالم، محصولات تمیز و بسته بندی تمیز می خواهیم. در یک محیط صنعتی، اگر هوا بدون گرد و غبار باشد، ماشین‌ها بهتر کار می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

 

یک دستگاه تصفیه هوا صنعتی باید در هر منطقه ای که گرد و غبار، دود و میکروب ممکن است مشکل ساز باشد نصب شود.

 

دستگاه تصفیه هوا صنعتی چگونه کار می کند؟

به سادگی، تصفیه کننده هوای کثیف را می مکد و هوای تمیز را خارج می کند. هوای کثیف از یک سری فیلتر عبور می کند و هوا را تمیز می کند.

 

 

 

 

فیلتر انواع مختلفی دارد:

 

فیلترهای کربن فعال: برای غلظت آلاینده یا سمی بالا.

فیلترهای الکترواستاتیک: برای دود و دوده استفاده می شود.

فیلترهای مرطوب: به دلیل آغشته شدن به موادی مانند روغن یا گریس، "ویسکوز" نیز نامیده می شود. برای جداسازی گرده و غبار

فیلترهای خشک: همچنین برای جداسازی گرده و غبار. در این حالت، این فیلترهای خشک از الیاف بسیار ریز تشکیل شده اند که هوا مجبور به عبور از آنها می شود. هرچه این فیلتر متخلخل کمتری داشته باشد، عملکرد بهتری دارد. آنها این عیب را دارند که مدت زمان کمتری نسبت به فیلترهای مرطوب دارند.

فیلترهای مطلق (EPA، HEPA و ULPA) "هوای ذرات با راندمان بالا".

 

در ادامه 3 نکته برای انتخاب دستگاه تصفیه هوا صنعتی را بررسی میکنیم

 

1. اندازه فضا

برای تعیین اندازه فضا در انتخاب دستگاه تصفیه هوا لازم است حتما حجم اتاق را در محاسبات خود اندازه بگیرید یعنی تنها طول و عرض کافی نیست و باید ارتفاع  فضایی که نیاز به دستگاه تصفیه هوا دارد هم احاظ شود به عنوان مثال فضایی با 300 متر مکعب  مساحت و 9 متر ارتفاع به یک دستگاه تصفیه هوا با ظرفیت اسمی 450 تا 500متر مکعب نیاز دارد

 

2. قطعات با کیفیت بالا

 

کیفیت اجزای مورد استفاده برای ساخت واحد دستگاه تصفیه هوا تأثیر عمیقی بر طول عمر، هزینه های نگهداری و اثربخشی کلی سیستم خواهد داشت. دستگاه تصفیه هوا، به‌ویژه برای کاربردهای صنعتی، باید عملکردی عالی برای فیلتر کردن سریع هوا در محیط‌های سخت با سطوح بالای آلاینده‌های مضر ارائه دهد.

 

3.ویژگی های اضافی

 

لازم است در دستگاه تصفیه هوا امکانات متنوعی ارائه شود تا خریدار با توجه به نیاز دستگاه تصفیه هوا مناسب خود را تهیه کند. در محیط هایی با آلاینده های شیمیایی ( فیلتر کربن) ،و  در محیط هایی با آلاینده های بیولوژیکی (نور UVو  یا فیلترهای HEPA درجه پزشکی) بسیار موثر عمل میکنند، که بهتر است هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای محیط خود این ویژگی های اضافی را حتما در نظر بگیرید

 

فرقی نمی‌کند که برای بهبود کیفیت هوای فضای صنعتی یا تولیدی خود در بازار هستید، دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به شما کمک کند تا محیطی سالم و ایمن برای کارگران خود فراهم آورید

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا آلودگی هوا بر بهروری شما تاثیر میگذارد؟

آیا لازم است دستگاه تصفیه هوا دائم روشن باشد؟

چه نوع دستگاه تصفیه هوایی برای محیط های اداری مناسب است؟

چرا رستوران ها باید دستگاه تصفیه هوا داشته باشند؟

8 مزیت دستگاه تصفیه هوا