دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

525  تعداد بازدید  |  شنبه 14 اسفند ماه 1400

اگر می خواهید کیفیت هوای داخل خانه خود را بهبود ببخشید باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. پنکه سقفی در اتاق های مختلف برای خنک کردن خانه یا گردش گرما به بقیه خانه استفاده می شود. حتی ممکن است از یک فن همراه با دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید، اما آیا استفاده از فن به دستگاه تصفیه هوا کمک می کند یا مانع از عملکرد درست آن می شود؟ بیایید دریابیم!

برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه میتوانیم از پنکه سقفی استفاده کنیم؟

 

اگر می خواهید کیفیت هوای داخل خانه خود را بهبود ببخشید باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. پنکه سقفی در اتاق های مختلف برای خنک کردن خانه یا گردش گرما به بقیه خانه استفاده می شود. حتی ممکن است از یک فن همراه با دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید، اما آیا استفاده از فن به دستگاه تصفیه هوا کمک می کند یا مانع از عملکرد درست آن می شود؟ بیایید دریابیم!

 

آیا فن های سقفی می توانند به دستگاه تصفیه هوا در بهبود کیفیت هوای داخل کمک کند؟

فن های سقفی به دستگاه تصفیه هوا کمک نمی کنند تا کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشند، حتی اگر یک فن را طوری قرار دهید که ذرات احتمالی را به سمت دستگاه تصفیه هوا هدایت کند. در حالی که این امر باعث می شود دستگاه تصفیه هوا گرد و غبار و ذرات بیشتری را جذب کند، اما به دستگاه فشار وارد می کند و باعث افزایش سایش و پارگی فیلتر می شود و می تواند منجر به خراب شدن زودتر دستگاه شود.

 

آیا دستگاه تصفیه هوا به عنوان فن کار می کند؟

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا دارای فن هایی هستند که در داخل آن تعبیه شده است. این فن نسیم کوچکی از دستگاه تصفیه هوا منتشر میکند اما کمک زیادی به خنک شدن اتاق در هنگام موج گرما نمی کند. هدف از فن در یک دستگاه تصفیه هوا این است که ذرات آلودگی را جا به جا کند و آنها را به جایی برساند که در دستگاه تصفیه هوا به دام افتاده و در نتیجه کیفیت هوای داخل خانه شما را بهبود بخشد.

 

 

 

 

تفاوت بین یک دستگاه تصفیه هوا و یک فن سقفی

دستگاه تصفیه هوا و پنکه های سقفی عملکردهای مجزایی دارند. تنها وظیفه یک پنکه سقفی گردش هوا است، نه گرما کردن ، خنک کردن یا تصفیه هوا برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان. تنها وظیفه یک دستگاه تصفیه هوا نیز تمیز کردن هوای اطراف برای حذف گرد و غبار و سایر ذرات است. پنکه سقفی هوای داخل خانه را تمیز نمی کند و اگر سرعت آن را به اندازه کافی بالا ببرید، گرد و غبار، گرده، شوره حیوانات خانگی و سایر ذرات را به هوا می فرستد.

 

هنگامی که از یک پنکه سقفی به همراه یک دستگاه تصفیه هوا استفاده می کنید، دستگاه تصفیه هوا را در معرض خطر آسیب قرار می دهید. وقتی ذرات بیشتری را به سمت دستگاه تصفیه هوا می فرستید، باعث می شود سیستم سخت تر از آنچه که معمول است کار کند. این موضوع به نوبه خود باعث افزایش سایش و پارگی فیلتر ها می شود، آن ها سریعتر مسدود شده و هوای شما را به خوبی تمیز نمی کنند. سپس در این فکر می مانید که چرا کیفیت هوای داخل خانه شما بهبود نمی یابد.

 

چگونه می توان کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشید

گیاهان آپارتمانی یکی از راه‌های بهبود کیفیت هوای داخل خانه هستند زیرا تصفیه‌کننده‌های طبیعی هوا هستند. اطمینان حاصل کنید که گیاهان خود را زیاد آبیاری نکنید، زیرا آبیاری بیش از حد می تواند گیاه را بکشد یا منجر به افزایش رطوبت داخل خانه شود. گیاهان آلوئه، گیاهان عنکبوتی و گیاهان مار چند گیاه آپارتمانی هستند که به کیفیت هوای داخل خانه کمک می کنند، اما اگر حیوان خانگی دارید، مطمئن شوید که چیزی را پیدا کنید که برای نوع حیوان خانگی شما سمی نباشد.

در آخر هیچ روشی بهتر از استفاده از دستگاه تصفیه هوا نمیتواند کیفیت هوای خانه شما را بهبود ببخشد بهتر است در کنار استفاده از دستگاه تصفیه هوا از راه حل های دیگر مانند استفاده از گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کنید

 

 

بیشتر بدانید:

 

چگونه گرد و خاک خانه خود را کاهش دهیم؟

یک دستگاه تصفیه هوا چقدر برق مصرف میکند؟

آیا لازم است دستگاه تصفیه هوا دائم روشن باشد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا اتاق را خنک می کند؟

8 مزیت دستگاه تصفیه هوا