دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

584  تعداد بازدید  |  سه شنبه 17 اسفند ماه 1400

اگر شما به فکر خرید یک دستگاه تصفیه هوا باشید ، شاید بخواهید هوای بهتر و تمیزتری را در بیش از یک اتاق تنفس کنید. اگر به خرید بیش از یک دستگاه فکر می کنید، ممکن است از خود بپرسید: "آیا در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارم؟" در این پست، من به جزئیات بیشتری خواهم پرداخت و حقایقی را که باید قبل از خرج کردن پول بدانید، پوشش خواهم داد.

آیا در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز داریم؟

اگر شما به فکر خرید یک دستگاه تصفیه هوا باشید ، شاید بخواهید هوای بهتر و تمیزتری را در بیش از یک اتاق تنفس کنید.

 

اگر به خرید بیش از یک دستگاه فکر می کنید، ممکن است از خود بپرسید: "آیا در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارم؟"

 

در این پست، من به جزئیات بیشتری خواهم پرداخت و حقایقی را که باید قبل از خرج کردن پول بدانید، پوشش خواهم داد.

 

فهرست

 

آیا در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارم؟ پاسخ اساسی

نکاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید بدانید

1. بودجه

2. نیازهای شما به تمیز کردن هوا

3. اتاق هایی که نیاز به پوشش دارند

به فکر قرار دادن دستگاه تصفیه کننده

4. اندازه اتاق تصفیه هوا - چگونه اندازه فوت مربع را پیدا کنیم

نکات اضافی برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا

به طور خلاصه: آیا در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارم؟

قبل از اینکه به جزئیات بیشتر بپردازم، در اینجا پاسخ کوتاه است.

 

اطلاعات اتاققی که دستگاه تصفیه هوا باید در آن قرار گیرد

ساده ترین پاسخ این است که شما در هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز ندارید. قبل از خرید و استفاده از دستگاه تصفیه هوا در اتاق های متعدد، موارد بیشتری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

تعداد اتاق هایی که به طور مرتب در آن ها رفت و آمد می کنید و برای آنها به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید

مشکلات کیفیت هوا که برای رفع آنها نیاز به دستگاه تصفیه هوا دارید

اندازه اتاق برای مطابقت با مدل صحیح دستگاه تصفیه هوا

با این حال، شما باید نوع مناسب (یا ترکیبی از انواع مختلف) را برای نیازهای خود خریداری کنید. علاوه بر این، شما باید دستگاه تصفیه هوا را با پوشش کافی برای خانه و نیازهای خاص خود خریداری کنید.

 

نکاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید بدانید

اگر می‌خواهید هوای داخل خانه‌تان تازه و عاری از عوامل تحریک‌کننده باشد، معقول است که در همه اتاق‌ها دستگاه‌ تصفیه هوا قرار دهید؟

 

خوب، نه لزوما!

 

قبل از تصمیم گیری، باید چندین عامل را در نظر بگیرید

بودجه

اتاق هایی که نیاز به پوشش دارند

اندازه اتاق تصفیه هوا

1.بودجه

 

صادقانه بگویم، قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا در هر اتاق مقرون به صرفه نیست. از همان ابتدا، شما واقعاً باید در مورد انتظارات و نیازهای خود برای تصفیه هوا در مقابل مقدار پولی که می توانید هزینه کنید فکر کنید.

 

باید توجه داشته باشید که برای پوشش دستگاه تصفیه هوا در خانه خود و در اتاق های متعدد چقدر میخواهید هزینه کنید؟

 

قبل از خرید آنلاین به این موضوع فکر کنید. برخی از افراد ممکن است تمایل به خرید دستگاه های ارزان قیمت داشته باشند تا بتوانند در همه اتاق ها دستگاه تصفیه هوا قرار دهند. این در واقع اشتباهی است که ممکن است در نگاه اول واضح به نظر نرسد.

 

دستگاه تصفیه هوا ارزان قیمت و با مشخصات پایین در واقع می توانند بدتر از نداشتن دستگاه تصفیه هوا باشند.

 

دلایل زیادی وجود دارد، اما عمدتاً به این دلیل است که آنها در تمیز کردن هوا عملکرد ضعیفی دارند و در نهایت شما از نتایج ناراضی خواهید بود. در برخی موارد، برخی از محصولاتی که به عنوان "دستگاه تصفیه هوا " فروخته می شوند، علاوه بر دمیدن هوا، سطح عملکرد پایینی دارند و برخی محصولات جانبی تولید می کنند که می تواند گلو و سیستم تنفسی را تحریک کند.

 

ارزان‌ها فقط هوای کثیف را در خانه شما به گردش در می‌آورند تا جایی که احتمالاً بدون آن بهتر خواهید بود. ارزش یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت خوب بیشتر از چندین دستگاه تصفیه هوابا کیفیت پایین است که عملکرد ضعیفی دارند.

 

این را به خاطر بسپارید: کیفیت بر کمیت. هر زمان.

 

نگران نباش! برای تمیز نگه داشتن هوای خانه، لازم نیست پولدار باشید یا پول زیادی خرج کنید. چند گزینه عالی وجود دارد که مقرون به صرفه هستند - فقط باید هنگام خرید مراقب باشید.

 

3. نیازهای شما به تصفیه کردن هوا

طیف گسترده ای از آلاینده ها - یا ترکیبی از آنها - به یک دستگاه تصفیه هوا "واقعی" نیاز دارد که آنها را برای همیشه از هوای شما پاک کند. برخی از مشکلات، مانند کنه های گرد و غبار، به فیلتر هپا نیاز دارند

بوها و مواد شیمیایی موجود در هوا برای پاکسازی موفقیت آمیز هوا به فیلتر کربن فعال نیاز دارند. به این فکر کنید که به طور خاص چه نیاز هایی دارید.

 

همه افراد نیازهای کیفیت هوای یکسانی ندارند. به عنوان مثال، اگر حیوانات خانگی دارید، نیازهای شما کمی متفاوت از کسی است که با گرد و غبار سروکار دارد.

 

برای مثال، فردی که مبتلا به آلرژی یا مشکلات آسم است، به ویژگی های متفاوتی در دستگاه تصفیه هوا نیاز دارد.

 

صاحبان حیوانات خانگی گاهی اوقات می توانند مدل های خاصی را با نسخه های فیلتر ویژه موجود برای محصول خود بیابند.

 

در نهایت، اگر از بین بردن بوها برای شما اهمیت دارد، به دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتر کربن فعال نیاز دارید. برای کاربردهای عمومی، حداقل به یک مدل فیلتر ذرات هوای با راندمان بالا (HEPA) با پوشش کافی اتاق نیاز دارید.

 

ویژگی های خاص

اگر مشکلات سلامتی خاصی دارید یا مستعد ابتلا به سرماخوردگی یا بیماری های دیگر هستید، ممکن است مدلی با ویژگی کشتن میکروب در نظر بگیرید. برخی این کار را با یون ساز یا مولد ازن انجام می دهند.

 

من اینها را برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه نمی کنم، اگرچه ثابت شده است که یونیزه کننده ها میکروب های موجود در هوا را که باعث بیماری می شوند، بسیار کاهش می دهند.

 

تعدادی از آنها ویژگی های کشتن میکروب مانند نور ماوراء بنفش (UV) را برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری ارائه می دهند.

 

3. اتاق هایی که نیاز به پوشش دارند

 

آیا زمان زیادی را در خانه خود می گذرانید؟ در کدام اتاق ها بیشترین اقامت را دارید؟ از کدام اتاق ها به ندرت استفاده می کنید؟

 

یک فرد به طور متوسط ​​بیشترین زمان را در اتاق خواب خود و پس از آن در اتاق نشیمن می گذراند. به احتمال زیاد زمانی که در اتاق های دیگر می گذرانید در مقایسه با آن کم رنگ خواهد شد. دستگاه تصفیه هوا اگر در اتاق‌هایی که به ندرت استفاده می‌شوند باشد بی‌فایده است

 

تصفیه هوا در منطقه ای که از ان استفاده نمی کنید چه فایده ای دارد؟ نگران اتاق هایی که به ندرت وارد آن ها می شوید نباشید. همانطور که به ندرت وارد آنها می شوید، همین امر در مورد آلاینده های هوا نیز صادق است.

 

 

عمدتاً روی افزودن دستگاه تصفیه  هوا به نواحی اصلی – و مناطقی که بیشترین زمان را در آن‌ها می‌گذرانید – تمرکز کنید.

 

مناطقی که شما، حیوانات خانگی شما یا سایرین عمدتاً در آن زندگی می کنید، اتاق هایی هستند که نیاز به پوشش دستگاه تصفیه هوا دارند.

 

اگرچه دستگاه‌ تصفیه هوا برای اتاق‌هایی با اندازه مشخص رتبه‌بندی می‌شود، اما همچنان هوا را از سایر قسمت‌های خانه شما به گردش در می‌آورد. کمی زمان می برد، اما اگر هوا بتواند به اندازه کافی گردش کند، هوای اتاق های دیگر نیز تصفیه می شود.

اندازه اتاق توسط تولید کنندگان مختلف تخمین زده می شود. درست مانند هر نوع تخمین دیگری، به دست آوردن عدد دقیق غیرممکن است - اما خبر عالی این است که شما نیازی به این کار ندارید. فقط کافی است مشخصات دستگاه تصفیه هوا را به طور کامل چک کنید

 

بیشتر بدانید:

 

خانه خود را برای بهار آماده کنید

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند سلامت ریه و قلب شما را بهبود ببخشد؟

سطح صدا دستگاه تصفیه هوا در چه حدی است؟

آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان ایمن است؟

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید