دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

949  تعداد بازدید  |  سه شنبه 16 فروردین ماه 1401

اگرچه اکثر مردم می توانند با تجربه بوی ناخوشایند یا طاقت فرسا کنار بیایند ، اما تعداد کمی از مردم مجبور هستند به دلیل وجود آنها با علائم فیزیکی زندگی کنند برای گروهی خاص از مردم، بوها می توانند علائمی شبیه به واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که حساسیت به عطر چیست و چگونه ایجاد می شود و چگونه با کمک دستگاه تصفیه هوا میتوانیم با آن مقابله کنیم

دستگاه تصفیه هوا برای حساسیت به عطر: به چه دستگاهی نیاز دارید؟

 

اگرچه اکثر مردم می توانند با تجربه بوی ناخوشایند یا طاقت فرسا کنار بیایند ، اما تعداد کمی از مردم مجبور هستند به دلیل وجود آنها با علائم فیزیکی زندگی کنند. با این حال، برای یک گروه کوچک، بوها می توانند علائمی شبیه به واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. این وضعیتی است که به عنوان حساسیت به عطر شناخته می شود و می تواند زندگی روزمره را برای کسانی که از آن رنج می برند بسیار دشوار کند.

 در این مقاله بررسی خواهیم کرد که حساسیت به عطر چیست و چگونه ایجاد می شود و چگونه با کمک دستگاه تصفیه هوا میتوانیم با آن مقابله کنیم

 

حساسیت به عطر چیست؟

در اصل، حساسیت عطر یک واکنش قوی به ترکیبات شیمیایی است که بو ایجاد می کنند. بسته به محل اسپری شدن یک ماده معطر، این واکنش می تواند در سیستم تنفسی یا روی پوست رخ دهد. برخی از محصولات رایجی که می‌توانند واکنش‌های حساسیت به عطر را تحریک کنند عبارتند از اسپری‌های بدن و ادکلن، خوشبوکننده‌های هوا و برخی محصولات تمیزکننده معطر. اگرچه علائم حساسیت به آلرژی ماهیت فنی آلرژیک ندارند، اما می توانند بسیار شبیه واکنش های آلرژیک باشند. افرادی که به عطر حساس هستند معمولاً هنگام قرار گرفتن در معرض سرفه یا عطسه، آبریزش بینی و حتی ناراحتی پوستی نشان می دهند.

عطرهای موجود در هوا می توانند بر آلرژی حیوانات خانگی تأثیر بگذارند.  دستگاه تصفیه هوا با عملکرد بالا که از انسان ها محافظت می کند از حیوانات خانگی نیز محافظت می کند. استفاده روزافزون از عطرها در محصولات حیوان خانگی ممکن است یکی از دلایل افزایش بیماری آلرژیک گربه باشد. دامپزشکان توصیه می‌کنند از شامپوها یا اسپری‌های معطر برای حیوانات خانگی خودداری کنید. به یاد داشته باشید، برای حیوانات خانگی ما دشوار است که علائم یا احساسات خود را گزارش کنند.در اینجا دستگاه تصفیه هوا برای کمک به آن ها بسیار موثر واقع می شود

 

 

 

 

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند کمک کند

با نوع مناسب دستگاه تصفیه هوا، ترکیبات شیمیایی که باعث ایجاد حساسیت به عطر می شوند را می توان از هوا حذف کرد. برای انجام این کار، به یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن نیاز دارید، زیرا فیلترهای HEPA نمی توانند ترکیبات شیمیایی موجود در هوا را حذف کنند. فیلترهای کربن اغلب در دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن VOC ها استفاده می شوند و به همان اندازه در از بین بردن بوهای هوا موثر هستند.

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای حساسیت به عطر

هنگامی که به دستگاه تصفیه هوا برای حساسیت به عطر نگاه می‌کنید، مهم است که واحدهایی را پیدا کنید که فیلتر کربن عمیق را برای تمرکز روی VOCs و بوهای سنگین ارائه می‌دهند.

این نوع از دستگاه تصفیه هوا برای کنترل بوها از طریق یک سیستم فیلتر کربنی با تمیز کردن عمیق، مجهز شده‌اند که آنها را به دستگاه تصفیه هوا عالی برای حساسیت به عطر تبدیل می‌کند.

 

 

مطمئناً دستگاه تصفیه هوا نمی تواند هنگام سفر از شما محافظت کند، اما حداقل فضای زندگی شما با کمی تلاش می تواند پناهگاه نسبتاً امنی باشد. حیوانات خانگی و انسان هایی که آلرژی دارند به طور یکسان از پاکسازی شیمیایی خانه بهره مند می شوند. بازرسی دقیق کلیه محصولات مانند رنگ، پاک کننده و حلال، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی مبلمان، فرش و پوشاک الزامی است. به یاد داشته باشید، زمانی که محرک ها برداشته شوند، فرد بهبود می یابد. بنابراین اگر شما یا کسی که دوستش دارید از حساسیت به عطر رنج می‌برید، دستگا تصفیه هوا مناسب همراه با حذف عطرها و سایر مواد شیمیایی در خانه می‌تواند کمکی را که نیاز دارید به شما ارائه دهد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

7 نشانه نیاز به یک دستگاه تصفیه هوا در خانه

آیا دستگاه تصفیه هوا در بهبود علائم آسم موثر است؟

دستگاه تصفیه هوا با سویه اومیکرون مبارزه میکند

آیا دستگاه تصفیه هوا به بهبود آلرژی کمک می کند؟

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟