دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوای رومیزی|دستگاه تصفیه هوای خانگی

718  تعداد بازدید  |  دوشنبه 8 آذر ماه 1400

یکی از سوالات متداول ما این است که "آیا دستگاه تصفیه هوا انرژی زیادی مصرف می کند؟". در اینجا چند نکته وجود دارد که در ادامه مقاله ان ها را بررسی میکنیم

یک دستگاه تصفیه هوا چقدر برق مصرف می کند؟

 

اجرای 24 ساعته یک دستگاه تصفیه هوا برای کیفیت هوای داخل خانه ما ضروری است، اما این نیز مهم است که بدانیم آیا دستگاه تصفیه هوای ما انرژی زیادی مصرف می کند یا خیر.

یکی از سوالات متداول ما این است که "آیا دستگاه تصفیه هوا انرژی زیادی مصرف می کند؟". در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

 

دستگاه تصفیه هوای شما چند وات برق مصرف می کند؟

سرعت فن دستگاه چقدر است؟

چه مدت از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟

 

 

 

 

دستگاه تصفیه هوای شما چند وات برق مصرف می کند؟

اولین چیزی که باید برای بررسی مصرف انرژی دستگاه تصفیه هوا (یا اساساً هر دستگاه الکتریکی) بدانید، خواندن میزان مصرف آن است (معمولاً بر حسب وات).

 

یک واحد در قبض برق برابر با 1 کیلو وات (1000 وات) در ساعت است. یعنی اگر توان دستگاه های الکتریکی شما برابر با 1 کیلو وات باشد و آنها به طور همزمان به مدت یک ساعت کامل کار کنند، قبض برق شما یک واحد افزایش می یابد.

 

توان یک دستگاه تصفیه هوا حدود 50 وات است، می توانید آن را به مدت 20 ساعت به طور بی وقفه روشن بگذارید تا یک واحد افزایش یابد. (میتوانید این میزان را با توان یک لامپ 60 وات و یک کامپیوتر 365 وات مقایسه کنید)

 

دستگاه های تصفیه هوای شما نسبت به بسیاری از دستگاه های برقی محبوب شما در مصرف انرژی بسیار کارآمدتر هستند.همانطور که می بینید، استفاده از دستگاه تصفیه هوا تاثیر زیادی روی قبض برق شما نخواهد داشت.

 

سرعت فن چقدر است؟

دومین نکته ای که باید بدانید تا به میزان مصرف برق دستگاه تصفیه هوا پی ببرید این است که دستگاه شما روی چه سرعت فنی قرار دارد؟

 

یک دستگاه تصفیه هوا معمولا دارای حداقل 2 حالت سرعت فن است. در پایین ترین حالت، دستگاه تصفیه هوا کمترین انرژی را مصرف می کند، (این میزان مصرف برق حدودا نصف مصرف سریع ترین سرعت فن است.)

 

یک دستگاه تصفیه هوا چقدر برق مصرف می کند؟

شما در ارتباط با توان دستگاه اطلاعات کافی را بدست آوردید، با فرمول زیر میتوانید میزان مصرف برق دستگاه خود را ب طور کامل محاسبه کنید

 

مصرف برق ($) = هزینه واحد برق ($) * قدرت دستگاه تصفیه هوا (کیلووات) * زمان استفاده شما (ساعت).

 

بیشتر بدانید:

مقایسه دستگاه های تصفیه هوا یونی و دستگاه تصفیه هوا هپا

Pre filter در دستگاه تصفیه هوا چه کاربردی دارد؟

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!

چگونه میتوان میزان مساحتی که هر دستگاه تصفیه هوا پاکسازی میکند محاسبه کرد؟

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس