دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

591  تعداد بازدید  |  یکشنبه 8 اسفند ماه 1400

به دنیا آمدن نوزاد یک نعمت واقعی است. با این حال، نوزادان به دلیل سیستم ایمنی در حال رشد، آسیب پذیرترین افراد در برابر میکروب ها هستند.بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم که کیفیت هوای خانه ما در حد قابل قبول و عاری از میکروب است.

آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان ایمن است؟

به دنیا آمدن نوزاد یک نعمت واقعی است. با این حال، نوزادان به دلیل سیستم ایمنی در حال رشد، آسیب پذیرترین افراد در برابر میکروب ها هستند. با افزودن اینکه بدن و ریه های آنها به طور کامل رشد نکرده است، باید به هر قیمتی از آنها محافظت کنیم. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم که کیفیت هوای خانه ما در حد قابل قبول و عاری از میکروب است. اما صبر کنید، آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان خوب است؟ آیا برای نوزاد تازه متولد شده بی خطر است؟ آیا واقعاً به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز داریم؟ تمام پاسخ ها را در زیر بیابید.

 

جواب کوتاه

دستگاه تصفیه هوا HEPA برای نوزادان بی خطر است.

 

مزایای دستگاه تصفیه هوا برای کودک چیست؟

مزیت اصلی داشتن یک دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان این است که می تواند تمام آلاینده های مضر موجود در هوا را از بین ببرد. خانه ما پر از آلاینده‌های بیولوژیکی، میکروب‌ها و گازهای سمی است که اغلب از دید ما پنهان هستند. این آلرژن ها اغلب در فرش، سقف یا دیوار پنهان می شوند که در صورت ایجاد اختلال به هوا منتقل می شوند. یک دستگاه تصفیه هوا خوب همه موارد را جذب می کند، از جمله:

 

گرد و غبار، مو

غبار

گرده

شوره حیوانات خانگی

هاگ های کپک

باکتری ها، ویروس ها

ترکیبات آلی فرار

دود سیگار

بو و دود

مواد شیمیایی ( (VOCs، CO، CO2، NO2، رادون، سرب، آزبست، فرمالدئید

هنگامی که نوزاد شما فقط در هوای سالم تنفس می کند، کمتر گریه می کند. آنها همچنین علائم آلرژی کمتری مانند عطسه یا مشکل تنفسی را تجربه خواهند کرد. مهمتر از آن، رشد سالم بدن نوزاد تضمین می شود.

 در صورت استفاده از دستگاه تصفیه هوا نوزادان در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های تنفسی مانند برونشیت و آسم ، آسیب به سیستم عصبی، نارسایی اندام، اگزما و سرطان خواهند بود.

 

نوزادان نسبت به بزرگسالان الگوی تنفس سریع تری دارند. این به این دلیل است که آنها مسیرهای تنفسی بسیار کوچکتری دارند. ریه های نوزاد هنوز توسعه نیافته است و دیواره سینه آن ها انعطاف پذیرتر است. آنها هنوز به تنفس با ریه ها و عضلات تنفسی مرتبط عادت ندارند.

 

اگر بعد از 6 ماهگی متوجه بی نظمی های تنفسی کودکتان شدید، ممکن است به دلیل آلرژی هایی مانند سرماخوردگی باشد. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند علائم را کاهش دهد.

 

از تولید کننده ازن اجتناب کنید!

نام مولد اوزون و اوزوناتور را به خاطر بسپارید. آنها به اصطلاح "دستگاه تصفیه هوا" هستند اما برای نوزاد مضر اند. برخی از مدل ها ممکن است از نام اوزون استفاده نکنند. در عوض، آنها اغلب دستگاه تصفیه هوا خود را با عنوان یونیزه کننده یا پاک کننده هوا معرفی میکنند، بنابراین مراقب آن باشید.

 

دلیل مضر بودن مولد ازن برای نوزادان این است که دستگاه میلیون ها گاز ازن را منتشر می کند. در تئوری، گاز اوزون قرار است میکروارگانیسم ها را ضد عفونی کند، اما در واقعیت، سلول های بافتی شما را از بین می برد. نوزادان به دلیل رشد اندام ها در ماه های آغاز تولد، به ویژه ریه ها، بیشترین آسیب را خواهند دید. ازن همچنین چند ساعت طول می کشد تا در خانه پخش شود و می تواند از اتاقی به اتاق دیگر منتقل گردد. و در هوا باقی بماند اگر مطمئن نیستید که یک دستگاه تصفیه هوا خاص اوزناتور است یا خیر، با سازنده تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

آیا دستگاه تصفیه هوا برای نوزادان ایمن هستند؟

یک دستگاه تصفیه هوا HEPA که از فیلتر مکانیکی استفاده می کند برای نوزادان بی خطر استHEPA  از سال 1940 وجود داشته است و در بیمارستان ها، مهدکودک ها و مراکز نگهداری از کودکان مورد استفاده قرار میگرفته است. عملکرد آن به این صورت است که تمام آلاینده های موجود در هوا را به داخل فیلترش بکشد و فقط هوای تمیز را آزاد کند.

 

همه ی انواع دستگاه تصفیه هوا یکسان ساخته نمی شوند. برخی از مدل‌ها کیفیت فیلتر پایین‌تری دارند اما قیمت آن ها ارزان تر است ، در حالی که برخی دیگر کاملاً برعکس هستند. برای اینکه بهترین بهره را از دستگاه تصفیه هوا اتاق کودک ببرید، به 3 ویژگی زیر خواهیم پرداخت.

 

فیلتر هپا واقعی

فیلتر کربن

سطح سر و صدا

بیایید با فیلتر اصلی شروع کنیم. یک فیلتر هپا واقعی می تواند ذرات کوچکی به اندازه 0.3 میکرون را با بازده 99.97 درصد جذب کند. بسیار مهم است زیرا کپک، شوره حیوانات خانگی، کنه های گرد و غبار، باکتری ها و ویروس ها ذرات میکروسکوپی هستند که فقط با فیلتر HEPA قابل جذب هستند. شما نمی خواهید که یا نوزاد تازه متولد شده این میکروب ها را استنشاق کند. در مورد فیلتر کربن، مواد جذب کننده آنها تمام ذرات دود و بو را جذب می کند. این شامل مواد شیمیایی مانند VOCs، آزبست، CO2، CO، و حتی رادون در خانه های قدیمی است. در نهایت، سطح سر و صدا نیز در اینجا نقش مهمی ایفا می کند زیرا برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا می توانند به طور غیرعادی پرسروصدا باشند. ما یک دستگاه تصفیه هوا را انتخاب می کنیم که به اندازه کافی بی صدا باشد تا بتواند در تمام طول شب بدون ایجاد اختلال در خواب کودک کار کند.

 

به طور خلاصه، اگر دستگاه تصفیه هوا هر سه الزامات را دارا باشد ، یک دستگاه تصفیه هوا مناسب خواهد بود. یک نوزاد شاد مساوی است با یک خانواده شاد.

 

همه، به خصوص نوزاد، در برابر کیفیت پایین هوا آسیب پذیر هستند. نه تنها بر سلامت آنها تأثیر می گذارد، بلکه تنفس مداوم ذرات مضر نیز می تواند رشد آنها را متوقف کند. امروزه، حدود 93٪ کودکان زیر 15 سال در معرض هوای آلوده هستند.

 50 درصد از مرگ و میرهای ناشی از ذات الریه در کودکان زیر 5 سال به دلیل آلودگی هوای داخل خانه است. بیش از 1 مورد از هر 4 مرگ کودکان زیر 5 سال به طور مستقیم یا غیر مستقیم با خطرات زیست محیطی مرتبط است. آمار نگران کننده دیگری که والدین باید از آن آگاه باشند.

 در سال 2016، 543000 مرگ در کودکان زیر 5 سال به دلیل عفونت های دستگاه تنفسی ناشی از آلودگی هوای خانگی (HAP) بوده است.

 

 

بیشتر بدانید:
 
 

8  مزیت  دستگاه تصفیه هوا

آلودگی هوا چگونه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد؟

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس